Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 7:15




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
MAN SD202 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post MAN SD202
mały EDIT do Przegubowca: warszawski piętrus aktualnie jest definitywnie odstawiony (tj. wycofany z eksploatacji) a linia turystyczna nr 100 uległa likwidacji :( , natomiast Mobilis realizuje komercyjne przewozy innym egzemplarzem.

Warszawa:
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Przegubowiec

Cytuj:
MAN SD202, to niskopodłogowy autobus miejski, produkowany przez niemiecką firmę MAN. Najwięcej modeli posiadała firma BVG Berlin

Obecnie pojazdy te eksploatują następujące polskie przedsiębiorstwa komunikacyjne:
PrzewoĹşnik Liczba
Eurobus GrudziÄ…dz 1
MZA Warszawa 1
Nord Express Dębnica Kaszubska 1
PKS Wejherowo 1
Trans-Oland PawonkĂłw 1
Transregion Murowana Goślina 3

W 2001 roku władze Warszawy po roboczej wizycie w Berlinie postanowiły przeszczepić na warszawski grunt doświadczenia komunikacyjne niemieckiej stolicy. Priorytet dla komunikacji, bus-pasy i ścieżki rowerowe nie zapadły tak w pamięci jak berlińska turystyczna linia 100 kursująca pomiędzy Alexanderplatz a dworcem ZOO. Dlatego zdecydowano o utworzeniu ogólnodostępnej linii łączącej wszystkie atrakcje turystyczne stolicy, oczywiście obsługiwanej autobusem piętrowym, oczywiście z numerem 100.

Początkowo linia 100 obsługiwana Jelczami M121M woziła kompromitująco mało pasażerów. W lipcu 2001 r. za pośrednictwem firmy MAN sprowadzono z Berlina piętrowy autobus MAN Waggon Union SD 202 (ex-3683). Jednak zanim wyjechał musiał przejść naprawę po wypadku jakiemu uległ w dniu przyjazdu na zajezdnię (nie zmieścił się do hali). Otrzymał też odpustowe malowanie i system informacji pasażerskiej. Oznaczono go numerem 995 wziętym "z sufitu" (zakres numeracji dawnej zajezdni Piaseczno), a kojarzącym się z telefonem alarmowym centrali ruchu.

Na początku sierpnia 2001 r. piętrus wyjechał na linię 100 i od razu frekwencja wzrosła niewyobrażalnie. Większość pasażerów bardziej niż uroki stolicy ceniła sobie jazdę na pięterku.

Na początku roku 2002 pojawiły się problemy wynikające z ponadnormatywnych wymiarów piętrusa. MZA za każdy kurs musiało odprowadzać do zarządcy dróg wysokie opłaty. Medialny szum jaki się wokół tego wytworzył spowodował czasowe zażegnanie problemu i w czasie wakacji 2002 roku piętrus kursował w weekendy. Jednak od września 2002 r. znów stał nieużywany. W kwietniu 2003 r. został przeniesiony do zajezdni R-13 Stalowa. W nowym sezonie znów rozgorzał problem piętrusa. Po licznych perturbacjach od 26 lipca 2003 piętrus znów obsługiwał w weekendy linię 100. W połowie 2008 roku przeprowadzono naprawę blacharską nadwozia autobusu.

[url=http://www.przegubowiec.com/Więcej%20zdjęć%20autobusu%20MAN%20SD202%20w%20Galerii%20Przegubowca]Zdjęcia autobusu MAN SD202 w Galerii Przegubowca[/url]

Dane techniczne:
producent: MAN, Niemcy
typy nadwozia: Niskopodłogowy autobus piętrowy klasy MAXI
okres produkcji 1986 - 1992
rok produkcji: 1991
rok dostawy: 2002
długość [mm]: 11460
szerokość [mm]: 2500
wysokość [mm]: 4060
rozstaw osi [mm]: 5875
masa własna [kg]: 10970
masa całkowita [kg]: 17000
ilość miejsc: 47+42
miejsc siedzÄ…cych: 47+32
ilość drzwi: 2
układ drzwi: 2-2-0
szerokość drzwi [mm]: 1250
wysokość podłogi w I drzwiach [mm]: .
wysokość podłogi w II drzwiach [mm]: .
wysokość podłogi w III drzwiach [mm]: .
szerokość drzwi [mm]: 1250
silnik: MAN D2566UH
pojemność skokowa [l]: .
moc maksymalna [KM]: 205
(C) Przegubowiec, Wikipedia

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 25.09.2010, 2:05
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018