W rozstrzygniętym w 2002 roku przetargu na obsługę 50 brygad na Pradze (równolegle do przetargu ma midibusy) zwyciężyła firma ITS A.Michalczewski. W celu realizacji powierzonego zlecenia zaopatrzyła się w autobusy MAN NL223.
MAN NL223 jest przedstawicielem trzeciej generacji autobusów budowanych w firmie MAN. Jest to pojazd w pełni niskopodłogowy, z silnikiem umieszczonym za tylną osią, ukośnie, po lewej stronie nadwozia. Silnik i pojemności 6,87 dm3 sprzęgnięty jest z automatyczną skrzynią biegów firmy Voith, ta zaś połączona jest wałem napędowym z mostem napędowym, którego mechanizm rozdzielczy jest umieszony bliżej lewej strony. Taki układ przeniesieniem napędu jest rozwiązaniem standardowym w autobusach niskopodłogowych od drugiej połowy lat 90-tych. Leżący silnik rzędowy zabudowano w alpinarium, na którym umieszczono bokiem 3 siedzenia, wymagające pokonania 2 stopni. Z zewnątrz pojazd wyróżnia nieco odmienny od stosowanego przez MZA schemat malowania, z nazwą przewoźnika w pasie nadokiennym, oraz pomarańczowe diodowe wyświetlacze. Wewnątrz zamontowano 29 miękkich foteli firmy Kiel, w tym cztery półtoraki. Pozostałe elementy wystroju wnętrza są zbliżone do zakupionych w poprzednich dwóch latach przez MZA MANach NG313. W przeciwieństwie do dostarczanych równolegle do firmy Mobilis Solarisów Urbino 10, NL223 nie wyposażono w przesuwane okna, a jedynie w małe, słabo wydajne lufciki.
Pierwsze NL223 wyjechały na ulice 1 czerwca 2003 r. na linie 132, 147, 153 i 161, a od następnego dnia także na 302. Do 1 października 2003 r. dostarczono wszystkie zakontraktowane 55 sztuk.
Zdjęcia MANów NL223 w fotogalerii autobusów ITS w Galerii PrzegubowcaDane techniczne:Producent: MAN AG, Niemcy
okres produkcji: 1998-2005
rok dostawy: 2003
liczba eksploatowanych: 55 szt.
długość [mm]: 11950
szerokość [mm]: 2500
wysokość [mm]: 2880
rozstaw osi [mm]: 5875
masa własna [t]: 10,5
ilość miejsc: 104
miejsc siedzÄ…cych: 29-30
ilość drzwi: 3
układ drzwi: 2-2-2
wysokość podłogi w I drzwiach [mm]: 320
wysokość podłogi w II drzwiach [mm]: 340
wysokość podłogi w I drzwiach [mm]: 340
silnik: MAN D0826 LUH12
pojemność skokowa [l]: 6,87
moc maksymalna [KM]: 220
skrzynia biegĂłw: Voith D851.3