Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 14:19




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
[szynobusy] Łódzka Kolej Aglomeracyjna 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post [szynobusy] Łódzka Kolej Aglomeracyjna
Cytuj:
Łódzka Kolej Aglomeracyjna (ŁKA) – projekt systemu transportu zbiorowego łączącego miasta wchodzące w skład aglomeracji łódzkiej. Szynobusy zakupione w ramach projektu mają obsługiwać trasy z Łodzi do Koluszek, Kutna, Łowicza, Zduńskiej Woli oraz linię Łódź Widzew - Łódź Kaliska. Uruchomienie połączeń przewidywane jest na rok 2013. Wartość projektu wynosi 72 mln euro z czego połowę dofinansuje Unia Europejska.

Pierwszy etap projektu zakłada modernizację linii kolejowej nr 16 na odcinku Zgierz-Ozorków, przebudowę przystanków oraz zakup 20 szynobusów. W kolejnych etapach zmodernizowanych ma zostać większość linii kolejowych w aglomeracji łódzkiej. Częścią systemu będzie łódzka kolej obwodowa i planowana kolej średnicowa. Planowane jest rozmieszczenie na nich wielu stacji zintegrowanych z tramwajami i autobusami.
Prawdopodobny układ stacji na terenie miasta Łodzi, z uwzględnieniem planowanego tunelu średnicowego

Dla rozładowania obciążonych łódzkich dróg wewnętrznych oraz wjazdowych, planowane jest uruchomienie parkingów typu Park&Ride (Parkuj i Jedź). Mają one zostać umieszczone przy przecięciu się tras ŁKA z autostradami A1 i A2 oraz drogą ekspresową S14. W celu jak najszybszego poruszania się po centrum Łodzi szynobusy pojadą tunelem średnicowym, gdzie planowane jest umieszczenie 4-5 podziemnych stacji, w tym stacji Centrum, która umożliwi zmianę środka transportu na Łódzki Tramwaj Regionalny. Zgodnie z zapowiedziami, szynobusy dojadą również do Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta.
WaĹĽne daty

29 czerwca 2010 w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi Marszałek Województwa Łódzkiego Włodzimierz Fisiak oraz Wicemarszałek Witold Stępień podpisali porozumienie z prezydentami i burmistrzami 11 miast dotyczące podjęcia współpracy dla uruchomienia Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Oprócz Łodzi miastami zainteresowanymi uruchomieniem ŁKA są
Głowno, Koluszki, Kutno, Łask, Łęczyca, Łowicz, Ozorków, Pabianice, Stryków, Zduńska Wola, Zgierz

wiki

Image
Cytuj:
Zarząd ma zostać powołany już w maju, a w jej barwach po niemal całym woj. łódzkim ma jeździć 20 szynobusów. Najwcześniej za dwa lata.

ŁKA ma być ofertą taniego i wygodnego dojazdu dla mieszkańców miast woj. łódzkiego, którzy pracują w Łodzi, a także studentów, bywalców kin, teatrów oraz łódzkich centrów handlowych.

Idea jest prosta: na linie kolejowe Łódź Kaliska - Łowicz, Łódź Widzew - Kutno, Łódź Fabryczna - Koluszki, Łódź Kaliska - Tomaszów i Ozorków - Zgierz wyjedzie 20 szynobusów. Pojazdy te mają dojeżdżać także do Łasku, Sieradza i Strykowa. Część szynobusów będzie miała 40 m długości, pozostałe 60 m. Te dłuższe będą mogły zabrać nawet 200 pasażerów.

Gdy już wyjadą na tory, podróż z krańców aglomeracji (Pabianice, Zgierz) do centrum Łodzi ma trwać mniej niż pół godziny (szynobusy mają jeździć z prędkość do 100 km/godz.).

Składy będą należeć do nowej spółki, ale pracowników - m.in. maszynistów i konduktorów, zapewnią należące do województwa Przewozy Regionalne. One także będą odpowiedzialne za informacje z rozkładami jazdy.

Wprowadzenie szynobusów to także element wymiany taboru w Przewozach Regionalnych, które będą mogły wycofać swe najstarsze składy.

Projekt idealnie wstrzelił się w inwestycje PKP Polskie Linie Kolejowe, które w związku z przebudową Dworca Fabrycznego zmodernizują linie Widzew - Chojny - Łódź Kaliska, a także Łódź Kaliska - Kutno. Ta ostatnia jest tak zdewastowana, że w wielu miejscach pociągi muszą na niej zwalniać do 30 km/godz. - Do Kutna z Łodzi szynobusem dojedziemy w godzinę, a nie tak jak teraz w dwie i pół - zapewnia wicemarszałek wojewódzwa Witold Stępień.

W dalszej przyszłości Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie prowadzić tunelem, który połączy Łódź Kaliską z podziemnym Dworcem Fabrycznym. W tunelu dla szynobusów wydzielone mają być dwa specjalnie tory. Jest też pomysł, by do ŁKA dołączyć wyremontowaną linię Widzew - Radogoszcz - Zgierz.

Przy Dworcu Łódź Żabieniec ma się znajdować odnoga tunelu dla Kolei Szybkich Prędkości (ma ona połączyć Warszawę z Łodzią i Wrocławiem oraz Poznaniem). Na Żabieńcu z tunelu na powierzchnię pasażerów wywozić będzie winda. W tym miejscu pasażer będzie mógł się przesiąść do szynobusu, tramwaju lub autobusu MPK.

Wicemarszałek Witold Stępień mówi, że na szynobusy zarząd województwa wyda 70 mln euro, kolejne 16 mln euro przeznaczy na renowację przystanków i budowę wokół nich parkingów.

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego na projekt ten zarezerwowało ponad 40 mln euro, zaś zarząd województwa wkład własny chce zagwarantować 160 mln zł kredytu, który zamierza wziąć w 2010 roku.

naszemiasto

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 28.09.2010, 10:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: [szynobusy] Łódzka Kolej Aglomeracyjna
Dobra wiadomość, że koncepcja skm-ki rozwija się dzieki projektowi dla kolejnej aglomeracji. Życzę powodzenia, oby tylko wyszło z tego coś więcej niż projekt 8)

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 28.09.2010, 13:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: [szynobusy] Łódzka Kolej Aglomeracyjna
Cytuj:
Niebawem zrealizowana zostanie jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji w regionie łódzkim, umożliwiająca powrót pociągów pasażerskich na trasę Zgierz - Łowicz i skomunikowanie z Łodzią.

Jest to niezwykle ważna inwestycja dla regionu łódzkiego - podkreśla dyrektor Sławomira Wierzchowska z PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Po zakończeniu prac linia kolejowa będzie spełniać warunki do wznowienia ruchu pasażerskiego, zawieszonego przed trzema laty.

Poza Łowiczem i Zgierzem na zaplanowanym do modernizacji odcinku znajduje się 9 innych miejscowości - przystanków: Grudze, Domaniewice, Kamień Łowicki, Głowno, Bratoszewice, Stryków, Swędów, Glinnik i Smardzew, których mieszkańcy często pracują na trasie czy w Łodzi. Brak połączenia kolejowego jest znaczącym utrudnieniem w codziennych kontaktach i zmusza do poruszania się po zatłoczonych drogach przy wykorzystaniu transportu autobusowego lub indywidualnego.

- Dzięki modernizacji zyskamy szybki i pewny środek transportu - zwraca uwagę marszałek województwa łódzkiego Włodzimierz Fisiak. - Ta nowoczesna linia umożliwi mieszkańcom Łowicza i okolic połączenie kolejowe z Łodzią, co przyczyni się m.in. do aktywizacji zawodowej mieszkańców i inwestycyjnej miejscowych terenów. Inwestycja jest niezwykle potrzebna i oczekiwana - podkreśla marszałek - bowiem poprzez zaniedbania z przeszłości poruszanie się tą trasą nastręcza wiele problemów. Teraz, dzięki istniejącym możliwościom finansowym, a także zaangażowaniu Polskich Linii Kolejowych, postaramy się naprawić ten stan rzeczy.

Poprawi się stan infrastruktury kolejowej w naszym regionie i zwiększy konkurencyjność transportu kolejowego poprzez usprawnienie przewozów pasażerskich i towarowych. Modernizacji poddany zostanie odcinek jednotorowej linii kolejowej pomiędzy stacjami Łowicz i Zgierz, na długości 47 km oraz 100 m toru nr 3 na stacji Stryków. Całkowicie wymieniona zostanie nawierzchnia torowa, dwanaście kompletów rozjazdów oraz zmodernizowane zostaną 43 przejazdy kolejowe. Wykonanie powyższych robót pozwoli na przywrócenie na wyremontowanym odcinku prędkości 90-100 km/godz., co w konsekwencji spowoduje skrócenie czasu przejazdu pociągów na odcinku Łowicz - Łódź Kaliska z ponad dwóch godzin (jak to miało ostatnio miejsce z maksymalną prędkością 30 km/godz.) do około jednej godziny.

Zgodnie z harmonogramem, prace powinny zakończyć się w 2011 roku.

naszemiasto

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 01.10.2010, 9:37
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: [szynobusy] Łódzka Kolej Aglomeracyjna
Prezentacja szynobusĂłw na dworcu Kaliskim
Cytuj:
Nasz region nabiera prędkości. Wkrótce PKP będzie oznaczał "pasażerowie kochają pociągi" - mówił minister infrastruktury Cezary Grabarczyk na dworcu Kaliskim prezentując plany modernizacji łódzkich połączeń kolejowych.
Podczas prezentacji dziennikarze zobaczyli nowe pociągi, które bedą jeździły po woj łódzkim, i usłyszeli o planowanych inwestycjach kolejowych. I tak, jeszcze przed końcem tego roku, na tory wyjadą trzy zmodernizowane składy o napędzie elektrycznym. Ich remont kosztował prawie 23,5 mln zł. Ponad 16 mln zł dała na ten cel Unia Europejska. Pociągi będą kursować na trasach spółki Przewozy Regionalne. - Mieszkańcy województwa na pewno będą się w nich czuli dobrze - przekonywał Grabarczyk.

Pojazdy EN 57 miały po kilkadziesiąt lat i były doskonale znane pasażerom "osobówek". Zostały one od podstaw odnowione i przebudowane - wymienione zostały silniki, fotele i okna, wyremontowano wnętrza. Dla pasażerów przygotowano szereg udogodnień - m.in. specjalnie wyprofilowane fotele, drzwi i toalety dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych, klimatyzację i monitoring. Pojazdy są ekologiczne i mogą osiągać prędkość 120 km/h.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

gazeta.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 19.11.2010, 12:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: [szynobusy] Łódzka Kolej Aglomeracyjna
hmm, ciekawe - w opisie jest mowa o modernizacji EN57, a foty przedstawiajÄ… funkiel nĂłwkÄ™ SA136.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 19.11.2010, 13:02
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: [szynobusy] Łódzka Kolej Aglomeracyjna
no przecieĹĽ napisane jest:
RR ltd Co. napisał(a):
Podczas prezentacji dziennikarze zobaczyli nowe pociągi, które bedą jeździły po woj łódzkim

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 19.11.2010, 13:37
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: [szynobusy] Łódzka Kolej Aglomeracyjna
Cytuj:
Szynobusem po regionie pojedziemy z nowych przystankĂłw

Rozpoczyna się budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W pierwszym etapie powstanie osiem nowych przystanków kolejowych, a dziewięć zostanie gruntowanie przebudowanych
Warszawskie Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych ogłosiło przetarg na przebudowę przystanków i przejazdów kolejowych w Łódzkiem. Jest to część budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, która za trzy lata ma połączyć Łódź z miejscowościami na trasach do Zduńskiej Woli (w przyszłości do Sieradza), Łowicza, Kutna i Koluszek.

Podróżni mają być wożeni 20 nowymi szynobusami oraz zmodernizowanymi pociągami EN57, które według planów mają kursować co godzinę. A gdy będzie potrzeba - nawet częściej. Cała inwestycja pochłonie blisko 350 mln zł. Część pieniędzy da Unia Europejska.

Przebudowa przystanków to pierwszy etap prac. Zwycięzca przetargu będzie musiał najpierw wykonać projekt, a następnie go zrealizować. Oferty firm poznamy 21 lipca.

Przystanki mają być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, aby bez problemów można się było do nich dostać np. na wózku inwalidzkim. Staną na nich również wiaty peronowe oraz zostanie zamontowane oświetlenie. Na te prace zaplanowano 20 mln euro. Ostateczna cena będzie znana po rozstrzygnięciu przetargu. Wykonawca na wykonanie zadania będzie miał 20 miesięcy.

Przebudowane mają zostać przystanki na:

* linii nr 15 Bednary - Łódź Kaliska: Smardzew, Glinnik, Swędów, Stryków, Głowno

* linii nr 16 Łódź Widzew - Kutno: Zgierz Północ [przystanek koło mojego osiedla - przyp. RR], Zgierz Kontrewers (dawne Jedlicze Łódzkie), Grotniki, Chociszew.

Nowe przystanki powstanÄ… na:

*linii nr 15 Bednary - Łódź Kaliska: Radogoszcz Zachód, Glinnik Wieś, Bratoszewice, Domaniewice Centrum

* linii nr 16 Łódź Widzew - Kutno: Zgierz Jaracza

* linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska - Dębica: Ozorków Nowe Miasto

* Łódź Kaliska - Łódź Chojny: Pabianicka

* Łódź Chojny - Łódź Widzew: Dąbrowa.

Równocześnie z modernizacją przystanków prowadzone będą naprawy torów. PLK mają wyremontować linie kolejowe na odcinkach Łódź Kaliska - Zgierz [praktycznie moja trasa do pracy - przyp. RR], Zgierz - Łowicz, Łódź Widzew - Zgierz, Zgierz - Ozorków, Ozorków - Kutno, Łódź Widzew - Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska - Łódź Chojny, Łódź Chojny - Łódź Widzew oraz Łódź Kaliska - Kalisz. W planach jest także wybudowanie łącznicy Łódź Retkinia - Łódź Karolew oraz linii kolejowej do Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta.

Pierwszym celem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jest stworzenie połączeń z Kutnem, Łowiczem, Koluszkami i Zduńską Wolą. Ten etap ma się zakończyć w 2014 r., ale szynobusy pojawią się już rok wcześniej. W dalszych planach jest także zapewnienie obsługi tras do Piotrkowa i Opoczna oraz domknięcie kolejowego pierścienia kolejowego wokół Łodzi.

gazeta

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 05.07.2011, 11:15
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: [szynobusy] Łódzka Kolej Aglomeracyjna
Cytuj:
Szynobusami za dwa lata do sześciu miast


--------------------------------------------------------------------------------

Przystanki kolejowe, które czeka przebudowa w ramach budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej to Smardzew, Stryków, Swędów i Głowno na linii Łódź Kaliska - Bednary koło Łowicza, a także Zgierz Północ, Zgierz Kontrewers (dawne Jedlicze Łódzkie), Grotniki i Chociszew.

Zbudowane od podstaw zostaną przystanki Radogoszcz Zachód, Glinnik Wieś, Bratoszewice, Domaniewice Centrum, Zgierz Jaracza, Ozorków Nowe Miasto. Powstaną też przystanki w Łodzi przy ul. Pabianickiej (na szlaku Łódź Widzew - Łódź Kaliska) i na Dąbrowie.

Wszystkie będą obsługiwać pasażerów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Kolej ta to projekt samorządu województwa. Zakłada on, że w Łodzi i okolicach kursować będzie 20 szynobusów. Pierwszy etap wartej 400 mln zł inwestycji to budowa i przebudowa siedemnastu przystanków dla ŁKA kosztem 58 mln zł.

W czwartek PKP Polskie Linie Kolejowe kończą przyjmowanie ofert. Firma, która wygra przetarg, po podpisaniu umowy będzie miała rok i osiem miesięcy na przygotowanie projektów i budowę oraz przebudowę przystanków.

Kolej ta budzi sporo emocji w łódzkim sejmiku. Na czerwcowej sesji absolutoryjnej szef opozycyjnego klubu SLD Dariusz Joński dopytywał marszałka Witolda Stępnia (PO) ile osób pracuje w spółce ŁKA. Odpowiedź? Sześciu urzędników. Według Jońskiego to zbyt mało, by udźwignąć projekt wart 400 mln zł. Marszałek zapowiedział, że ma zamiar wzmocnić ekipę ŁKA specjalistami.

W przyszłości szynobusy mają jechać tunelem pod Łodzią, który zostanie wybudowany dla tzw. kolei dużych prędkości, Szynobusami już w 2013 r. mieszkańcy dostaną się z Łodzi do Pabianic, Koluszek, Kutna, Łowicza, Łasku i Zduńskiej Woli.

Marcin Darda
Na podst. "POLSKA Dziennik Łódzki" z dnia 20.07.2011 r.

miasto.zgierz.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 25.07.2011, 11:10
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: [szynobusy] Łódzka Kolej Aglomeracyjna
Cytuj:
W czwartek marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień poinformował o rozpoczęciu budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Modernizowane są stacje w Głownie i Strykowie. Ogłoszony zostanie też przetarg na 20 szynobusów mających obsługiwać linie ŁKA.

W połowie 2013 roku pojawią się pierwsze szynobusy na trasie z Łodzi do Łowicza. Potem sukcesywnie pojawiać się będą na kolejnych - do Kutna, Zduńskiej Woli i Koluszek.

Jerzy Szklarek z PKP Polskie Linie Kolejowe mówi, że w 2012 planowana jest modernizacja przystanków kolejowych Smardzew, Glinnik, Stryków i Głowno oraz budowa od podstaw nowych przystanków Glinnik Wieś, Bratoszewice i Domaniewice Centrum. Planowany też jest montaż 9 nowych sygnalizacji na przejazdach kolejowo-drogowych, m.in. w Łodzi przy ul. Okulickiego, w Jedliczach przy drodze prowadzącej do Grotnik, w Smardzewie, Strykowie i Głownie.

W 2013 roku ruszą prace nad linią do Kutna. Zmodernizowane zostaną przystanki Zgierz Północny, Jedlicze Łódzkie, Grotniki, Chociszew. Od podstaw będą natomiast zbudowane przystanki Zgierz Jaracza i Ozorków Nowe Miasto.

W Łodzi pociągi ŁKA będą okrążać miasto, jadąc od Żabieńca przez Kaliską i Chojny na Widzew. Będą kursowały co pół godziny. Wybudowane zostaną przystanki na Radogoszczu - w rejonie ul. 11 Listopada, przy ul. Legionów, przy ul. Pabianickiej, ul. Dąbrowskiego i ul. Przybyszewskiego.

Po wybudowaniu tunelu pod Łodzią ŁKA będzie dojeżdżała na nowy dworzec Łódź - Fabryczna. Planowana jest także odbudowa linii ze Zgierza na Widzew przez Arturówek i Stoki.

Koszt budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wraz z zakupem szynobusów ma wynieść około 300 mln zł.

naszemiasto

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 09.03.2012, 9:29
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: [szynobusy] Łódzka Kolej Aglomeracyjna
Cytuj:
Kończy się montaż pierwszych pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wkrótce wyjadą one na tory testowe a w połowie przyszłego pojawią się na trasie Łódź - Sieradz.
- Pierwsze pociągi są już zmontowane. Trwają jeszcze prace przy wyposażeniu wnętrz. Wkrótce wyjadą na tory w Żmigrodzie, gdzie będą testowane. W czerwcu będą już wozić mieszkańców województwa na linii Łódź - Sieradz - zapewnia Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego, które jest właścicielem ŁKA.

W zakładzie Stadler Polska w Siedlcach w produkcji są obecnie cztery pojazdy typu Flirt zamówione przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. - Jest to w sumie osiem wagonów. Na pojeździe numer 1, którego produkcja jest najbardziej zaawansowana, zakończyliśmy już prace związane z instalacją systemu pneumatycznego, kończy się także montaż elektryczny oraz zabudowa wnętrza pojazdu. Przymocowane zostały również kabiny maszynisty na obu krańcach pociągu - informuje producent. I dodaje: - Pojazd jest przygotowywany do zestawienia, czyli umieszczenia na wózkach i uruchomienia. Kontynuowane są także wewnątrzzakładowe testy pojazdu.

Tabor zostanie następnie wysłany do Żmigrodu, gdzie pod nadzorem certyfikowanej jednostki badawczej przejdzie testy dopuszczające do ruchu. Do Łodzi pierwsze pociągi mają zostać dostarczone w kwietniu 2014 roku.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma być szybkim i komfortowym środkiem transportu po województwie łódzkim. W ramach projektu zakupionych zostało 20 nowoczesnych pociągów firmy Stadler. Producent za dostarczenie składów dostanie prawie 383 mln zł (brutto) i dodatkowo 128,1 mln zł za ich utrzymanie przez 15 lat.

Wnętrza pojazdów mają być przestrzenne i klimatyzowane. Pociągi dostosowane będą do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, umożliwią przewóz większego bagażu czy rowerów. Będą także wyposażone w kamery monitorujące wnętrze i otoczenie pojazdów oraz wyświetlacze LCD wraz z systemem umożliwiającym nadawanie komunikatów z kabiny maszynisty.

Pociągi będą dostarczane etapami. Pierwszych sześć ma trafić do Łodzi w kwietniu przyszłego roku. Kolejnych 10 elektrycznych zespołów zostanie dostarczonych pod koniec października 2014 r., a pozostałe cztery składy zostaną przekazane przewoźnikowi w ostatnich dniach lutego 2015 roku.

Pociągi z logo Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyjadą na tory 15 czerwca przyszłego roku. W pierwszej kolejności będą kursować do Sieradza. W 2014 roku planowane jest jeszcze uruchomienie połączeń: * Łódź Widzew - Zgierz (16 października) * Łódź Kaliska - Łowicz (1 listopada) * Łódź Kaliska - Łódź Widzew (1 listopada) część pociągów z Sieradza już od 15 czerwca będzie dojeżdżała do stacji Łódź Kaliska i jechała dalej tzw. południową linią Kolei Obwodowej do stacji Łódź Widzew.

Połączenia do Koluszek i Kutna mają być uruchamiane wraz dostawą kolejny partii pojazdów. Cały projekt zakończy się w czerwcu 2015 roku.

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,1518 ... stowe.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 23.12.2013, 10:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: [szynobusy] Łódzka Kolej Aglomeracyjna
Image
Rynek-Kolejowy.pl napisał(a):
Flirty ŁKA dopuszczone do eksploatacji
Data dodania: 2014-06-06 16:21:28

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, na tydzień przed uruchomieniem pierwszego połączenia Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej udało się uzyskać dopuszczenie taboru do ruchu. Przewoźnik zapowiada, że pociągi ruszą w terminie.

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Urząd Transportu Kolejowego wydał właśnie zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego niezgodnego z TSI dla elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt wyprodukowanych przez firmę Stadler Polska dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zezwolenie uprawnia pojazd do poruszania się po całej sieci kolejowej w Polsce, zgodnie z art. 23b ust. 6 ustawy, po liniach o szerokości toru 1435 mm, z maksymalna prędkością konstrukcyjną 160km/h.

– Potwierdzam tą informację. Czekaliśmy na to długo i nie ukrywam, że bardzo się cieszymy – mówi rzeczniczka Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Marta Markowska. Jak zapewniła, dopuszczenie do eksploatacji taboru wyprodukowanego przez Stadlera oznacza, że połączenie ruszą bez poślizgu. – 15 czerwca uruchamiamy pociągi na trasie Łódź Kaliska – Sieradz – przypomina.

Problemy z ERTMS. ŁKA zgodziła się na etapową homologację
Stadler miał problemy z dopuszczeniem do eksploatacji taboru. Kłopoty dotyczyły – podobnie jak w przypadku Pendolino – zapisanego kontrakcie wymogu instalacji systemu sterowania ERTMS p.2, którego nie da się homologować w Polsce z braku odpowiedniej infrastruktury.

– Wspólnie z ŁKA szukamy optymalnego rozwiązania w tym zakresie. Początkowa eksploatacja na SHP wydaje się tu dobrym rozwiązaniem. Stadler dokona homologacji systemu ERTMS 2 pojazdu, jak tylko odpowiednia infrastruktura na sieci PKP PLK będzie oddana do eksploatacji – mówił w kwietniu szef polskiego oddziału Stadlera Skalski. Później obie strony unikały publicznych wypowiedzi na ten temat.

Według ustaleń, do których dotarł "RK", na razie we Flirtach dla ŁKA używany będzie SHP (istniejący system Samoczynnego Hamowania Pociągu). Pociągi są jednak zgodnie z zamówieniem wyposażone w system ETCS poziomu 2. Zostały jednak przeprojektowane, tak aby dostosować ich system do użytkowania tylko na SHP. Do końca 2014 roku ma zostać uruchomiona pierwsza linia wyposażona w infrastrukturalną część systemu - ERTMS p. 2. Chodzi o linię E30 na odcinku Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna. Umożliwi to dopuszczenie do eksploatacji systemu na pojeździe.

Czym są Flirty?
Pociągi, które Stadler dostarcza Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, są zbudowane na bazie lekkiej, nowoczesnej konstrukcji ze stopów aluminium i są bardzo dobrze wyciszone. Każdy dwuczłonowy skład będzie miał 45,7 m długości i będzie ważył ok. 90 ton. W każdym pojeździe znajdzie się 120 miejsc siedzących, ale skład będzie w stanie pomieścić 254 pasażerów. Pociągi będą klimatyzowane, z systemem monitoringu i informacji pasażerskiej.

Pierwszych sześć pociągów Flirt znalazło się na łódzkich torach już w kwietniu. Kolejnych 10 pojazdów producent dostarczy pod koniec października 2014 roku, a ostatnie cztery składy mają być gotowe do końca lutego 2015 roku. Wartość zamówienia, łącznie z 15-letnim utrzymaniem składów, to ponad 510 mln zł brutto.

Czytaj też: • Flirty dla ŁKA też mają problem z homologacją ETCS. Jak Pendolino
• Flirt dla ŁKA - detale [fotorelacja]
• ŁKA: Konkurent znów silniejszy
• Pociągi dla ŁKA przypadły łodzianom do gustu [więcej zdjęć]
• Intercity wcześniej godziło się na etapową homologację [zobacz dokument]


(C) Rynek-Kolejowy.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pon, 19.10.2020, 0:02, edytowano w sumie 1 raz

Sob, 07.06.2014, 23:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: [szynobusy] Łódzka Kolej Aglomeracyjna
ŁKA kupuje 3-członowe hzt (hybrydowe zespoły trakcyjne) (spalinowo-elektryczne) [dobry pomysł, popieram, IMO to lepsza opcja niż rzeźbienie przez KM ze szynobusami i ezetami, na marginesie szkoda że FLIRTy ŁKA są tylko dwuczłonowe, choć podobno możliwa jest modernizacja do trójczłonów]:

Image
fot. Mikołaj Manowski, Kpinfo.pl
Kolejowy Portal Informacyjny napisał(a):
ŁKA kupuje pociągi hybrydowe
3 lipca 2020 Źródło: ŁKA

Łódzka Kolej Aglomeracyjna planuje zakup 3 sztuk fabrycznie nowych, trzyczłonowych, pociągów hybrydowych. Dzięki temu skład będzie mógł kursować jako pociąg elektryczny, zasilany z sieci trakcyjnej oraz jako spalinowy, po liniach niezelektryfikowanych. Tabor stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy, pozwoli dojechać do miejscowości, w których obecnie brakuje połączeń kolejowych.

Po zakupie hybryd ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Opoczno oraz nr 53 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Spała. I tak z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi. Harmonogram realizacji projektu zakłada:

rozpoczęcie dialogu technicznego – w pierwszym tygodniu lipca br.,
podpisanie umowy z wykonawcą – w IV kwartale br.,
przekazanie do eksploatacji pierwszych pociągów hybrydowych – 2023 r.
Mimo wielu ograniczeń spowodowanych epidemią koronawirusa, Spółka cały czas się rozwija i realizuje założone cele. Jest to możliwe m. in. dzięki znacznemu wsparciu Samorządu Województwa Łódzkiego, który utrzymał na niezmienionym poziomie kwotę należnej Spółce rekompensaty z tytułu realizacji usług w 2020 roku oraz skorzystaniu z rozwiązań Tarczy Antykryzysowej. Podjęte przez ŁKA działania oraz współpraca z władzami rządowymi i samorządowymi przyczyniły się do utrzymania stabilnej sytuacji finansowej i ochrony miejsc pracy.

Zakup pociągów hybrydowych jest kolejnym etapem rozwoju łódzkiej kolei, w którym ŁKA inwestuje w powiększanie swojej floty pociągów. Inwestycja będzie dofinansowana z środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Obecnie spółkadysponuje 34 nowoczesnymi składami: 14 pojazdami EZT Impuls II firmy Newag S.A. oraz 20 dwuczłonowymi EZT FLIRT3, firmy Stadler Polska, z których 10 zostanie rozbudowanych o trzeci dodatkowy człon (rozpoczęcie – III kwartał br., zakończenie – I kwartał 2022 r.).

(C) Kpinfo.pl


PS. Łódzka Kolej Aglomeracyjna to odpowiednik Kolei Mazowieckich (d. Oddział Przewozów Regionalnych).

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 27.07.2020, 5:30
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018