Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
1954 ZIS 155 https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=22&t=34122 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kulikowski [ Pon, 28.03.2011, 14:44 ] |
Temat postu: | 1954 ZIS 155 |
(C) Autogallery.org.ru (C) Przegubowiec Cytuj: ZiS-155 byl to autobus produkowany przez firmę ZiŠ(wówczas ZiS) w latach 1949-1957. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 5,6 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 28 pasażerów na miejscach siedzących. W związku z planami zwiększenia ilości taboru, oraz z jego unowocześnieniem, dokonano w roku 1954 zakupu 26 sztuk autobusów produkcji radzieckiej. Była to konstrukcja oparta na samochodzie ciężarowym ZIS-150, z zastosowaniem kilku ulepszeń. 13 maja 1954 roku dotarło do Warszawy 7 pierwszych autobusów z Zakładów imienia Stalina. Nadwozie było typowe dla wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej całego ZSRR. Silnik sześciocylindrowy, benzynowy o mocy 95 KM, zużywał 33 l paliwa na 100km. Wejście do wnętrza odbywało się przez bardzo wąskie, składane, harmonijkowe drzwi. Pojazd miał małe, dwudzielne okienka. Kabina kierowcy była oddzielona od wnętrza pojazdu ścianką, konduktor zajmował wydzielone miejsce na podwyższeniu. Ilość miejsc siedzących wynosiła 28, a maksymalna pojemność 50 pasażerów. Autobusy przybywały sukcesywnie od początku maja 1954 r. Na początku były kierowane do przewożenia wycieczek i delegacji. Na miasto wyjechały po raz pierwszy 1 czerwca 1954 roku na linię 100. Autobusy ZIS, z racji na małą pojemność, kompletnie nie sprawdziły się w warszawskich warunkach i zostały wycofane w 1955 roku. Większość z nich przekazana została do MPK Poznań. Dane techniczne Producent: Zawod Imieni Stalina, Moskwa, Związek Socjalistycznych Republik Sowieckich Okres produkcji: 1949-1957 Rok dostawy: 1954 Zakupionych: 26 szt. Nadwozie: wysokopodłogowy autobus miejski klasy MAXI Długość: 8260 mm Szerokość: 2500 mm Wysokość: 2490 mm Rozstaw osi: 4090 mm Rozstaw kół przednich: 2076 mm Rozstaw kół tylnych: 1740 mm Prześwit: 270 mm Promień skrętu: 8,5 m Masa własna: 6290 kg Masa całkowita: 10190 kg Pojemność zbiornika paliwa: 150 l Ilość miejsc: 50 Miejsc siedzącyh: 28 Ilość drzwi: 2 Układ drzwi: 0-4-4 Silnik: ZIS benzynowy, gaźnikowy, 4-suwowy, rzędowy, 6-cylindrowy, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu Pojemność skokowa: 5555 ccm Średnica cylindra: 101,6 mm Skok tłoka: 114,3 mm Stopień sprężania: 6,0:1 Moc maksymalna: 95 KM przy 2800 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 273 Nm Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa Ogumienie o wymiarach: 10,0×20" Prędkość maksymalna: 65 km/h (załadowany) Średnie zużycie paliwa: 33 l / 100 km (C) Autogallery.org.ru Przegubowiec Wikipedia |
Autor: | parigot [ Pon, 16.05.2011, 18:19 ] |
Temat postu: | Re: 1954 ZIS 155 |
Nie da się ukryć ze To ruska konstrukcja - -wygląda jakby z gipsu i mokrego kartonu był odlany.. |
Autor: | kulikowski [ Sob, 10.03.2012, 14:35 ] |
Temat postu: | Re: 1954 ZIS 155 |
FILM: test drive ZIS 155 (C) Youtube.com |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |