Warszawa(C) Przegubowiec.com
(C) Imcdb.org
Cytuj:
Pierwsze (nieudane) wejście Węgier do stołecznego taboru.
Pierwszy autobus marki Mavag przechodził próby w Warszawie przez dwa tygodnie, od 5 marca 1949 roku na linii 110. W końcu roku 1949 podpisano umowę na dostarczenie ponad 300 autobusów tej marki do Polski (komunikacja miejska i PKS). Do Warszawy nadeszło w dniu 7.01.1950 r. pierwsze siedem sztuk, które weszły do służby 21 stycznia na liniach 100, 107, 123. W ciągu całego roku 1950 dostarczono 81 wozów, co było wtedy liczbą dość znaczną. Kursowały na całej sieci autobusowej Warszawy. Niestety, nie były najlepszej jakości. Awarie i problemy eksploatacyjne spowodowały, że odstąpiono od kupna dalszych 20 wozów w roku następnym. W 1953 roku wszystkie warszawskie Mavagi wymieniono z PKS-em za Chaussony APH47.
Dane techniczne
Producent: Mavag, Budapeszt, Węgry
Rok produkcji: 1950
Okres eksploatacji: 1950-1953
Zakupionych: 81 szt.
Typ nadwozia: wysokopodłogowy autobus miesjki klasy MAXI
Liczba drzwi: 3
Układ drzwi: 0-2-2
(C) Przegubowiec.com
Imcdb.org
Wikipedia