Obecny czas: Sob, 04.05.2024, 17:20




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
troche historii...... 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 1683
Miejscowość: Kalisz
Samochód: A8 D2
Post troche historii......
Image
(C)google

W celu zapewnienia obsługi uruchomionej w 1927 roku pierwszej linii autobusowej relacji Gdynia - Oksywie firma Szandrach i Czarnowski zakupiła autobus marki Chevrolet. Nadwozie autobusowe zostało zabudowane na standardowym podwoziu ciężarowym. W latach dwudziestych i trzydziestych firmy produkujące samochody zarówno osobowe jak i ciężarowe dostarczały na rynek, oprócz gotowych pojazdów, także kompletne podwozia wyposażone we wszystkie niezbędne mechanizmy. Nadwozie autobusowe Chevrolet-a użytkowanego przez spółkę Szandrach i Czarnowski umożliwiało przewóz około 10-12 osób. Pasażerowie wsiadali i wysiadali z autobusu przez pojedyncze drzwi umieszczone w tylnej ścianie. Konstrukcja nadwozia pasażerskiego składała się z drewnianego szkieletu pokrytego blachami stalowymi. W środkowej części dach został podwyższony w celu umożliwienia swobodnego poruszania się w pozycji wyprostowanej. Zgodnie z przyjętym przez przewoźnika schematem nadwozie pomalowano na kolor kości słoniowej, pozostawiając maskę oraz błotniki przednie w oryginalnym czarnym kolorze.
(C)zkmgdynia.com


Śro, 10.11.2004, 18:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Niezły pomysł na topic ;)
Ahh to byly czasy =))))

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Śro, 10.11.2004, 18:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1683
Miejscowość: Kalisz
Samochód: A8 D2
Post 
Image
(C)google

W połowie 1950 roku Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Gdańsk-Gdynia otrzymało pierwszą po wojnie dostawę fabrycznie nowych autobusów (wcześniejsze dostawy obejmowały jedynie dostawy nowych podwozi Leyland i Fiat, do których nadwozia wykonywano we własnym zakresie w warsztatach). Dostawą objęto 10 egzemplarzy autobusów typu TR5 produkcji znanej węgierskiej firmy Mavag (zajmującej się głównie produkcja lokomotyw oraz taboru kolejowego) Autobusy Mavag TR5 konstrukcyjnie oparte były na sprawdzonej niemieckiej konstrukcji Mercedes-Benz typ OML 654. Załogi niektórych z Mavag-ów stanowiły tzw. "brygady młodzieżowe", o czym informował pokaźny emblemat umieszczany na przedniej ścianie autobusu. Ciekawostke stanowi fakt iż członkowie "brygad młodzieżowych" byli czasem w wieku przekraczającym czterdziestkę.
Mavag-i nie zagościły w Trójmieście zbyt długo. W latach 1951-1952 decyzją Ministerstwa Gospodarki Komunalnej, wprowadzającego program typizacji taboru na terenie kraju, autobusy te WPKGG przekazało do różnych przedsiębiorstw komunikacyjnych (głównie z południa Polski) w zamian za wysłużone autobusy Leyland, Bussing oraz inne pochodzenia poniemieckiego.
(C)zkmgdynia.com


Śro, 10.11.2004, 19:12
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018