Z komfortem busów powstałych na bazie ciężarówek można polemizować. W ostatnim dziesięcioleciu stały się one bardzo popularne w Polsce zarówno na trasach międzymiastowych jak i podmiejskich. Thesis City jest jednym z pierwszych busów, które jako pojazdy nowe pojawiły się na polskich drogach. Swoją karierę w Polsce rozpoczęła w 1997r., kiedy to Komunalne Przedsiębiorstwo Naprawy Autobusów w Słupsku rozpoczęło współpracę z włoską firmą Cacciamali (związaną z Iveco). Bus powstaje na bazie Iveco Daily II.Charakterystyczną cechą designu autobusu jest niesymetrycznie umieszczona na dachu w czole pojazdu obudowa wyświetlacza informacji pasażerskiej. Napędza go silnik Iveco 8140.43 (2.8l o mocy 146KM) współpracujący z 6-biegową skrzynią biegów ZF lub Iveco . Nie czyni on jednak autobusu dynamicznym. Nie we wszystkich egzemplarzach znajdują się drzwiczki w kabinie dla kierowcy(starsze wersje). Mankamentem są również ciężko otwierające się elektryczne drzwi. Wnętrze razi swą topornością. W przestrzeni pasażerskiej początkowo montowano plastikowe fotele znane z jelczy M121, po modernizacji wprowadzono wygodniejsze siedzenia firmy Etmal.
Komfort jazdy jest fatalny. CzÄ™sto w starszych egzemplarzach widoczne sÄ… ogniska rdzy. Kapena ma rĂłwnieĹĽ zalety. prosta budowa, duĹĽa ilość punktĂłw serwisowych oraz relatywnie tanie części zamienne to jej plusy. Na jej popularność w poczÄ…tkowym okresie produkcji wpĹ‚ywaĹ‚ niski koszt zakupu.Na Wystawie Komunikacji Miejskiej w Ĺodzi w 1997, zdobyĹ‚ nagrodÄ™ "ZĹ‚ote KoĹ‚a Komunikacji Miejskiej" w kategorii autobus. . Po nawiÄ…zaniu w 2000 roku Ĺ›cisĹ‚ej współpracy z wĹ‚oskÄ… firmÄ… Cacciamali Enginnering SPA do produkcji weszĹ‚y unowoczeĹ›nione modele pojazdu pod nazwÄ… Cacciamali Urbanino znane teĹĽ pod nazwÄ… Kapena Thesi City. Kapena jest obecnie taĹ„szÄ… propozycjÄ… wobec MB SprinterĂłw.
miejsca: 35(w tym 13 siedzÄ…cych)
długość: 7,5m
szerokość:2,1m
wysokość:2,8m
źródła:
infobus
lubus
igkm.pl