Warszawa Autobus produkowany na licencji szwajcarskiej firmy Saurer w zakładach w Ursusie. 18 szt. kursowało w Warszawie w latach 1936-1939 (12 szt. z 1936 r. i 16 szt. z 1937 r.), wojnę przetrwał tylko 1 egzemplarz, który był eksploatowany do 1949 r. Produkowano również odmianę na skróconym podwoziu o pojemności 30 osób. Poza Warszawą autobusy eksploatowane były również w komunikacji miejskiej Gdyni, Krakowa i Wilna oraz w komunikacji podmiejskiej.
Liczba drzwi: 2
Liczba miejsc: 50
Silnik: Saurer BLD, 4-suwowy, wysokoprężny, górnozaworowy, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu, napędzający koła tylne
Pojemność skokowa: 8550 ccm
Ĺšrednica cylindra: 100,0 mm
Skok tłoka: 150,0 mm
Stopień sprężania: 16,5:1
Moc maksymalna: 85 kW (115 KM) przy 1800 obr/min
Rodzaj napędu: klasyczny-tylny (4×2)
Ogumienie: 36Ă—8
Długość: 9380 mm
Szerokość: 2275 mm
Wysokość: 2730 mm
Rozstaw osi: 5800 mm
Masa własna: 7600 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 125 l
Prędkość maksymalna: 76 km/h
ZuĹĽycie paliwa: 24-28 l/100 km
(C) Przegubowiec.com
Imcdb.org
DÄ„BROWSKI Julian, NALAZEK Daniel, STIASNY Marcin - Warszawskie autobusy i trolejbusy; Wydawnictwo Betezda, Rybnik, 2005
JOĹCA Adam, SZUBAĹSKI Rajmund, TARCZYĹSKI Jan - Pojazdy Wojska Polskiego WrzesieĹ„ 1939; Wydawnictwa Komunikacji i ĹÄ…cznoĹ›ci, Warszawa, 1990