Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:46




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
[tramwaje] Konstal 805N wg MPK-Łódź 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post [tramwaje] Konstal 805N wg MPK-ŁódĹş
Cytuj:
W piątek na ulice Łodzi wyjedzie drugi trzydrzwiowy tramwaj zmodernizowany wagonu 805N. W 2012 roku MPK zmodernizuje w ten sposób jeszcze 6 składów. Pierwszy tego typu tramwaj zaczął wozić łodzian we wrześniu ubiegłego roku. Był to model testowy. Okazał się jednak na tyle dobry, że MPK zdecydowało się na kolejne.

- Modernizacja tych tramwajów to niemal budowa od podstaw - mówi Marcin Małek z MPK. - Ze starego składu zostaje tylko szkielet. Jest poprawiana jego geometria, następnie jest on zabudowywany i wyposażany między innymi w nowocześniejsze silniki, hamulce i elektronikę, a także komputer i monitoring.

Z zewnątrz tramwaj wygląda ładniej dzięki doczepionym laminatom. Jest też nowe wnętrze, klejone szyby (nie ma już uszczelek przy oknach, które w starych składach pękały i przeciekały), miejsce do mocowania rowerów. Dzięki trzem drzwiom we wnętrzu jest więcej miejsca. Tramwaje są cichsze i cieplejsze.

Sześć kolejnych takich składów zostanie wyposażonych w specjalne urządzenia nazywane chopperami. Dzięki nim pojazdy zużyją około 30 procent mniej energii elektrycznej.

Image
naszemiasto
Cytuj:
Do końca czerwca br. na łódzkie tory wyjedzie pierwszy tramwaj typu 805 Na zmodernizowany według nowego projektu. Podczas jego przebudowy skorzystano z myśli technicznej oraz doświadczenia konstruktorów MPK-Łódź. Zmiany miały na celu podniesienie komfortu podróżowania i poprawę parametrów eksploatacyjnych. Premiera zmodernizowanego tramwaju, w obecności dziennikarzy łódzkich mediów odbyła się 16 czerwca 2011 roku.

Najważniejsza różnica w porównaniu z wagonami zmodernizowanymi dotychczas, to troje, a nie czworo drzwi w wagonie. Dzięki temu zabiegowi w pojeździe „zrobiło się” więcej miejsca dla osób, które nie planują wysiadać na najbliższym przystanku. Aby ten prosty zabieg nie powodował skutków ubocznych w postaci utrudnień w wymianie pasażerów, zastosowano szerokie progi i drzwi otwierane na zewnątrz.

Wygospodarowane w ten sposób miejsce pozwoliło także na utworzenie przestrzeni podobnej do tej występującej w autobusach. Znajduje się ona naprzeciwko środkowych drzwi i może służyć np. do ustawienia wózków. Koniec wagonu przystosowano do przewożenia roweru. Zamontowano prowadnicę do koła i pas mocujący.

Wymienione nowości nie są jedynymi. Pojazd ma zmieniony napęd, design, malowanie i klejone szyby. Dzięki temu ostatniemu rozwiązaniu nie powinno dochodzić do parowania szyb i skraplania się wody. Podczas modernizacji wagonów wykorzystano 7.732 kg blachy, 3.547 kg kształtowników, 146 kg śrub oraz 25.093 m przewodów.

Pierwsze remonty kapitalne przedłużające żywotność wagonów 805 Na o 15 lat przeprowadzono w MPK-Łódź w 1994 roku. Technologia tego remontu zakładała m.in.: całkowitą rozbiórkę wagonu, weryfikację i wymianę elementów konstrukcji nadwozia, pokrycie nową blachą poszyciową, wstawienie nowych okien i drzwi, podłogi, wyłożeń wewnętrznych i siedzeń pasażerskich, instalację nowych lamp oświetlenia wnętrza i nagrzewnic, bezpiecznych i cichych napędów drzwi, systemów informacji pasażerskiej z tablicami elektronicznymi i urządzeniami głośnomówiącymi.

Od 2005 roku remontowane wagony uzyskały dodatkowo nowy design – ściany czołowe przednie i tylne z tworzywa sztucznego nadające bryle tramwaju nowoczesny kształt. Zastosowano wiele nowoczesnych urządzeń elektronicznych poprawiających komfort jazdy i niezawodność wagonów (m.in. elektroniczne przekaźniki samoczynnego rozruchu, regulatory napięcia, przekaźniki zwłoczne). W drugim wagonie składu tramwajowego zlikwidowano kabinę motorniczego zwiększając w ten sposób przestrzeń dla pasażerów. Od tego czasu mówimy już o modernizacji tramwaju. Do końca 2010 roku zmodernizowano w ten sposób 132 wagony własne, a dzięki zleceniom także kilkadziesiąt pojazdów dla Gdańska, Poznania i Śląska.

To czy od roku 2011 będzie można odmierzać liczbę tramwajów zmodernizowanych wg nowego projektu zależy w dużej mierze od zadowolenia pasażerów. MPK-Łódź chcąc poznać ich opinie, będzie prowadziła w testowym pojeździe badania ankietowe.

Image

Image
MPK Łódź

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 12.01.2012, 12:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: [tramwaje] Konstal 805N wg MPK-ŁódĹş
wygląda nieźle, ale to nadal wysoka podłoga :/ IMO to takie pudrowanie trupa, podobnie jak z pseudo-Masterami w Wawie. Swoją drogą, ciekawe jaki SIP zamonotowali :?:

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 13.01.2012, 20:25
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018