|
|
Obecny czas: Sob, 11.05.2024, 13:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Otokar Vectio
Cytuj: Turecki Otokar zgodnie z terminem zrealizował dostawę 12. niskowejściowych autobusów miejskich Otokar Vectio 250 LE dla Przemyśla. To pierwsze tego typu pojazdy w Polsce. Przypomnijmy, że miejskie Vectio miało swoją premierę w 2007 r. na targach Busworld w Kortrijk. Ten niespełna 9,2-metrowy autobus posiada silnik MAN o mocy 270 KM spełniający normę czystości spalin Euro 5, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów Voith. Tak renomowany układ napędowy (oś napędową i przednią także dostarczyła firma Voith) zapewnia m.in. dobre parametry za zakresie spalania. Pierwsze testy w Przemyślu pokazały, że Vectio 250 LE spala ok. 25-27 l paliwa na 100 km podczas codziennej eksploatacji. We wnętrzu autobusu może komfortowo podróżować 64 pasażerów, w tym 24. na miejscach siedzących, którzy w lecie na pewno docenią całopojazdową klimatyzację wnętrza autobusu. Dodatkowo na wysokość II drzwi przygotowano jedno miejsce na wózek inwalidzki, który wjeżdża do środka za pomocą ręcznie odkładanej rampy. Dodajmy, że kierowca ma do dyspozycji układ poziomowania pojazdu ECAS, a także systemy ABS/ASR poprawiające bezpieczeństwo jazdy. Jednostkowy koszt autobusu Vectio 250 LE zakupionego przez Urząd Miejski w Przemyślu wynosi 558 800 zł netto. O dalszych planach tureckiego producenta w Polsce rozmawialiśmy z Angeliką Świtalską, prezesem zarządu spółki Gran – wyłącznego przedstawiciela Otokara w Polsce. Oto co nam powiedziała: Autobus Otokar Vectio 250LE dla PrzemyślaAutobus Otokar Vectio 250LE dla PrzemyślaAutobus Otokar Vectio 250LE dla PrzemyślaAutobus Otokar Vectio 250LE dla Przemyśla InfoBus.pl: W zeszłym tygodniu zakończyliście dostawy wszystkich 12. autobusów Otokar Vectio 250LE dla Przemyśla. Jakie były reakcje przyszłych użytkowników podczas przekazania? Angelika Świtalska, prezes zarządu Gran Sp. z o.o: Dostarczone autobusy Vectio 250LE spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem. Podkreślano dokładność wykonania, bardzo cichą prace silnika i podzespołów, bardzo ładne malowanie, klimatyzację pojazdów oraz fakt zastosowania części tylko od uznanych europejskich producentów. Producent zadbał o wykonanie autobusów zgodnie ze specyfikacją przetargową a dodatkowo dołożyliśmy jeszcze kilka dodatkowych elementów, które nie były zawarte w specyfikacji zamówienia –m.in. czujniki cofania, czujniki wykrywania pożaru w komorze silnika, koła zapasowe i kilka drobiazgów. InfoBus.pl: Czy już coś wiemy na temat pierwszych dni ich eksploatacji w Przemyślu i wrażeń pasażerów? Angelika Świtalska: Pasażerowie doceniają komfort podróżowania, łatwość wsiadania do tych niskowejściowych autobusów oraz fakt, że to auta są po prostu ładne. InfoBus.pl: W jakim miejscu produkowane są te autobusy? I jak wyglądała logistyka dostaw Vectio 250 LE z Turcji do Polski?
Angelika Świtalska: Otokar to jedna z wiodących firm z branży motoryzacyjnej w Turcji, produkująca zarówno autobusy, jak i przyczepy oraz pojazdy terenowe dla przemysłu obronnego. Otokar zatrudnia blisko 1400 pracowników i jest członkiem KOC Group of Companies, największego prywatnego holdingu w Turcji. Fabryka zajmuje 552 000 m2 w mieście Sakarya i tutaj właśnie powstają miejskie modele Otokar Vectio 250LE. W zakresie transportu Otokar korzysta z usług firmy logistycznej wyspecjalizowanej w tego typu transportach i to oni wszystkim się zajęli. InfoBus.pl: Wspomniała Pani, że te autobus został wykonane wręcz z ekstra-dokładnością, aby jak najlepiej zostały odebrane przez pierwszych, polskich klientów. To pokazuje, że Otokarowi zależy na polskim rynku…. Angelika Świtalska: Polski rynek jest bardzo ważny dla każdego producenta. Otokar ma świadomość dużej konkurencji na naszym rynku i dlatego każdy, kto zdecyduje się na zakup Otokara może mieć pewność że firma zrobi więcej niż się od niej wymaga. InfoBus.pl: A jak to w ogóle się stało, że Wasza firma została przedstawicielem Otokara? Angelika Świtalska: Powiązania naszej firmy z Otokarem są rodzinne i od dawna rozmawialiśmy na temat współpracy. Taka możliwość pojawiła się ponad dwa lata temu, kiedy Otokar zaczął produkować pojazdy według standardów europejskich. Wcześniejsze produkty nie spełniały oczekiwań klientów z Europy i trafiały głównie na turecki rynek. Autobus Otokar Vectio 250LE dla PrzemyślaAutobus Otokar Vectio 250LE dla PrzemyślaAutobus Otokar Vectio 250LE dla PrzemyślaAutobus Otokar Vectio 250LE dla Przemyśla InfoBus.pl: Ostatnio pojawiły się informacje, że również inne firmy myślą o zostaniu polskim przedstawicielem Otokara? Czy to jest możliwe? Angelika Świtalska: Wiele firm myśli o współpracy z Otokarem i wiele firm o to pyta. Niestety, nie jest to możliwe, co wynika z przyjętej przez Otokar polityki. W ostatnim czasie firma Auto-Cuby bardzo nalegała na współpracę, obiecując, że może do końca 2010 r. sprzedać ponad 20 szt. autobusów turystycznych Otokara w Polsce. Wyjątkowo wyraziliśmy akceptację dla tego projektu, gdyż po pierwsze –nie jest to możliwe, a po drugie: obecnie nasza firma koncentruje się na rynku autobusów miejskich. Dlatego podkreślam, że firma Gran jest wyłącznym przedstawicielem Otokara w Polsce, a od przyszłego roku prawdopodobnie też na Ukrainie. InfoBus.pl: Jakie Gran ma dalsze plany? Rozumiem, że nadal będziecie brać udział w przetargach z modelem Vectio 250LE. A czy zamierzacie wprowadzić nowe pojazdy do oferty, jak np. bardzo pozytywnie oceniony podczas tegorocznego Bus Euro Testu –12-metrowy model Kent? A może klasa mini i Centro? Angelika Świtalska: Dalsze plany to koncentracja na rynku autobusów miejskich. W kolejnym przetargach będziemy oferować model Vectio 250LE oraz naszą niespodziankę –12-metrowy w pełni niskopodłogowy autobus Kent, który wygrywa wiele konkursów i przetargów. Kent to autobus, którego bardzo mocno obawia się konkurencja. Jego cena będzie dość wysoka, adekwatnie do oferowanej jakości i będzie wynosić ok. 750 tys. PLN. W marcu 2011 r. planujemy wprowadzenie ten modelu do naszej oferty i wówczas zorganizujemy szereg prezentacji na terenie całej Polski. Już teraz wszystkich zapraszam na te spotkania! otokar.com.tr, otokar.pl, infobus.pl
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Czw, 21.06.2012, 21:20 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: Otokar Vectio
Cytuj: Jego cena będzie dość wysoka, adekwatnie do oferowanej jakości i będzie wynosić ok. 750 tys. PLN. A ile kosztuje konkurencja tak z ciekawości Czy to jest na tle rywali dużo czy mało
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Czw, 21.06.2012, 21:36 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Otokar Vectio
nieco tańszy jest chyba MAZ
|
Śro, 27.06.2012, 9:30 |
|
|
kulikowski
Postów: 7518 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Otokar Vectio
ad. Otokar Vectio C 250LE (wersja miejska) FILM:http://www.youtube.com/watch?v=HTjqmhIG2lcOtokar Vectio T250 (wersja międzymiastowa) [img]http://www.btsv.lt/files/2009-11-14[1].jpg[/img] (C) Blogtransportowy.blox.pl Mmdebica.eu Idler-busse.de Transport131.com.pl Youtube.com Atp-exodus.com Favcars.com Eautocare.ro Btsv.lt Avtobusy.ru
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 22.07.2014, 21:19 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: Otokar Vectio
Kopiują Setrę z tą listwą w innym kolorze
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Śro, 23.07.2014, 20:42 |
|
|
martaigo
Postów: 1
|
Re: Otokar Vectio
Tylko w miejskich nadal nie widzę klimatyzacji
_________________ Tanie meble hotelowe ,albo zobacz cięcie płyt meblowych
|
Czw, 18.09.2014, 19:02 |
|
|
kulikowski
Postów: 7518 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Otokar Vectio
ja tam widzę przetłoczenie na dachu, a więc wóz ma klimę
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 19.09.2014, 23:34 |
|
|
kulikowski
Postów: 7518 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Otokar Vectio
2018 Otokar Vectio C (Arriva Warszawa) Warszawikia.fandom.com Wgkm.waw.pl Wikimedia.org Transport-Publiczny.pl Film:https://www.youtube.com/watch?v=uM0rvSNsKz4 Urban Transport Systems at Youtube.com Omni-Bus.eu napisał(a): ZTM ogłosił w 2018 r. wyniki przetargu na I część pakietu 50 brygad, w której znajduje się obsługa 25 brygad taborem o niskiej pojemności. Wygrała firma Arriva, która pokonała konkurencję w postaci Mobilisa, Europy Express City oraz Michalczewskiego. Swoje usługi wyceniła na 6,76 zł/km oraz zaoferowała pojazdy Otokar Vectio C. Warto zaznaczyć, że oferta Michalczewskiego była tańsza (stawka 6,34 zł/km), jednak firma zaoferowała pojazd Autosan SanCity9LE, który ma mniej miejsc z poziomu podłogi niż zaoferowany Otokar przez Arrivę. Dzięki Otokarowi, Arriva otrzymała dodatkowe punkty właśnie za większą ilość miejsc z poziomu podłogi.
Otokar to turecki producent istniejący od 1963 r. Początkowo produkowano autobusy na licencji niemieckiej firmy Magirus-Deutz. Później rozpoczęto produkcję minibusów. Od 2007 r. produkowany jest 9-metrowy, niskowejściowy model Vectio. W ofercie są też większe autobusy 12-metrowe oraz przegubowce. Produkcja sięga 6000 szt. rocznie.
Autobusy wyposażono w silnik Cummins ISBE 6.7 CE6 280B Euro 6 oraz skrzynię biegów Voith Diwa 6.
Autobusy zadebiutowały 22 grudnia 2018 r. i będą kursować w Warszawie do 2026 r. Pojawiają się m. in. na liniach 104, 119, 161, 176, 196, 204, 211, 225, 228, 262, 314, 332, 334, 800, 900, N02.
Dane techniczne Nadwozie: Miejski autobus klasy MIDI, samonośne, profile ocynkowane obustronnie Liczba drzwi: 2, odskokowo-uchylne Układ drzwi: 1-2-0 Liczba miejsc siedzących: 26 Liczba miejsc ogółem: 55 Silnik: typu Cummins ISB 6.7 E6C 280B, wysokoprężny, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, Euro 6 Pojemność skokowa: 6700 ccm Moc maksymalna: 284 KM (209 kW) przy 2100 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 1082 Nm przy 1100-1700 obr./min Skrzynia biegów: Voith Diwa 6 Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 9265 mm Szerokość: 2350 mm Wysokość: 3150 mm Rozstaw osi: 4271 mm Rozstaw kół przednich: 2020 mm Rozstaw kół tylnych: 1804 mm Zwis przedni: 2116 mm Zwis tylny: 2878 mm Wysokość podłogi w I drzwiach: 340 mm Wysokość podłogi w II drzwiach: 340 mm Wysokość wnętrza: 2480 / 1974 mm Dopuszczalna masa całkowita: 15 000 kg Hamulce: pneumatyczne, tarczowe, ABS, ASR, EBS, ESP Zawieszenie przednie: 2 miechy powietrzne, 2 amortyzatory teleskopowe hydrauliczne, 1 zawór poziomujący Zawieszenie tylne: 4 miechy powietrzne, 4 amortyzatory teleskopowe hydrauliczne, 2 zawory poziomujące Ogumienie: 265/70 R 19,5 Akumulatory: 2 × 180 Ah Pojemność zbiornika paliwa: 200 L Pojemność zbiornika AdBlue: 30 L Zdolność pokonywania wzniesień: 34 % Promień skrętu: 6,9 m (C) Warszawikia.fandom.com Wgkm.waw.pl Wikimedia.org Transport-Publiczny.pl Urban Transport Systems at Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 18.04.2023, 4:21 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |