|
|
Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 3:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
[Tramwaje] 2014 PESA 128N Jazz Duo
Autor |
Wiadomość |
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
[Tramwaje] 2014 PESA 128N Jazz Duo
21 Marca 2013 r. Tramwaje Warszawskie podpisały z PESA umowę na dostawę 45 dwukierunkowych, niskopodłogowych tramwajów Jazz Duo, które mają być dostarczone w 2014 r. Jest to nowy model, minimalnie krótszy od Swinga, z pudłem bez skosów i całkowicie niską podłogą. Wartość kontraktu opiewa na sumę 380 mln PLN. Cytuj: PESA Jazz – jednoprzestrzenny, dwukierunkowy, niskopodłogowy, wieloczłonowy tramwaj przegubowy produkowany od 2013 przez zakłady PESA w Bydgoszczy. W marcu 2013 podpisano pierwszą umowę na 45 sztuk dla Warszawy.
Rodzina Jazz powstała na bazie doświadczeń przy konstrukcji i eksploatacji tramwajów rodziny Tramicus (budowanych w latach 2006-2008) oraz Swing (budowane od 2010 roku). Projekt pierwszego tramwaju nowej rodziny powstał na potrzeby zamówienia dla Warszawy. W przetargu punktowana była m.in. całkowicie płaska podłoga, której oferowane wcześniej dla Warszawy Swingi nie posiadały. Tramwaje Jazz mają spełniać to kryterium, a ponadto, w porównaniu od poprzednika - 120Na Swing, mają mieć nieznacznie mniejszą długość, bezosiowe wózki, siedzenia równolegle do ścian wagonu, zasobnik energii (umożliwiający przejechanie kilkuset metrów bez zasilania), brak wcięć z boku pudła przy podłodze, a także zmodyfikowany wygląd zewnętrzny.
Pierwsze zamówienie na Jazzy złożyła Warszawa, która zakupiła na mocy umowy z 21 marca 2013 czterdzieści pięć sztuk. Dostawy mają rozpocząć się w lipcu 2014, dwa pierwsze egzemplarze mają dodatkowo zostać dostosowane do nauki jazdy. Tramwaje mają być wykorzystywane podczas remontów torów, budowy nowych linii oraz do obsługi najbardziej zatłoczonych odcinków. Dane techniczne Producent: PESA, Bydgoszcz, Polska Okres produkcji: od 2013 Miejsce produkcji: Bydgoszcz Poprzednik: PESA 120 Na Swing Liczba członów: 3 5 Liczba miejsc siedzących 27 28 Liczba miejsc stojących: 105 179 Długość: 19 300 mm 29 700 mm Szerokość: 2 400 mm Wysokość podłogi: 350 mm Niskopodłogowość: 100% Prędkość maksymalna: 70 km/h (C) Warszawa.gazeta.pl Rynek-kolejowy.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Pon, 06.10.2014, 23:58, edytowano w sumie 2 razy
|
Pon, 08.04.2013, 0:51 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 2014 PESA 128N Jazz Duo
Jazz Duo będzie nosił oznaczenie 128N. Oprócz Warszawy również Gdańsk zamówi 15 szt. 128N Jazz Duo. Rynek Kolejowy napisał(a): Warszawa: Jakie ustawienie siedzeń w Jazzie 2013-04-23 13:41:28
Czy siedzenia w dwukierunkowych Jazzach będą ustawione bokiem do kierunku jazdy, jak w metrze? Tramwaje Warszawskie dementują te doniesienia. – Pasażer będzie jechał przodem bądź tyłem do kierunku jazdy – zapowiada Michał Powałka, rzecznik prasowy przewoźnika.
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z PESĄ na dostawę 45 dwukierunkowych tramwajów w marcu br. Teraz wiemy już więcej o ustawieniu 28 siedzeń. – Wszystkie siedzenia będą ustawione (wzdłużnie) do kierunku jazdy tramwaju – pasażer będzie jechał zatem przodem bądź tyłem do kierunku jazdy, a więc nie tak jak w obecnych pociągach metra (w tych wagonach pasażer siedzi bokiem do kierunku jazdy) – wyjaśnia Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Do redakcji przesłał też szkic ustawienia siedzeń (biała część kwadratu oznacza siedzisko).
Tramwaje będą miały prawie 30 m długości. Wyróżnikiem pojazdów będzie brak „skosów” pudła przy podłodze, dzięki czemu zmniejszy się odległość między drzwiami a peronem przystankowym. Ponadto, dzięki zastosowaniu napędowych wózków bezosiowych, tramwaj będzie miał idealnie równą podłogę wewnątrz. Rozpoczęcie dostaw planowane jest w lipcu przyszłego roku. (C) Rynek-Kolejowy.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 02.06.2013, 18:40 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: 2014 PESA 128N Jazz Duo
Wizja ostatecznego wyglądu Jazz Duo dla Warszawy wawalove.pl
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Śro, 16.10.2013, 10:09 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: [Tramwaje] 2014 PESA 128N Jazz Duo
Beznadziejny W ogóle mi się nie podoba Nie wygląda nowocześnie
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Śro, 16.10.2013, 11:26 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: [Tramwaje] 2014 PESA 128N Jazz Duo
Ano własnie, jest trochę retro i przypomina mi przednią ścianą Konstala 102N, takiego, jak ten poniżej z lewej.
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Śro, 16.10.2013, 12:05 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: [Tramwaje] 2014 PESA 128N Jazz Duo
jednakże główna różnica konstrukcyjna względem Swinga to pudło bez skosów.
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 18.10.2013, 14:24 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: [Tramwaje] 2014 PESA 128N Jazz Duo
FILM:http://www.youtube.com/watch?v=ELSRrJ6-clsCytuj: Pesa Jazz to jednoprzestrzenny, niskopodłogowy, wieloczłonowy tramwaj przegubowy produkowany od 2013 przez zakłady Pesa w Bydgoszczy. Zamówione przez Warszawę i Gdańsk.
Rodzina Jazz powstała na bazie doświadczeń przy konstrukcji i eksploatacji tramwajów rodziny Tramicus (budowanych w latach 2006-2008) oraz Swing (budowane od 2010 roku). Projekt pierwszego tramwaju nowej rodziny powstał na potrzeby zamówienia dla Warszawy. W przetargu punktowana była m.in. całkowicie płaska podłoga, której oferowane wcześniej dla Warszawy Swingi nie posiadały. Tramwaje Jazz mają spełniać to kryterium, a ponadto, w porównaniu z poprzednikiem – 120Na Swing, mają mieć nieznacznie mniejszą długość, bezosiowe wózki, większy zasobnik energii (umożliwiający przejechanie kilkuset metrów bez zasilania), brak wcięć z boku pudła przy podłodze, a także zmodyfikowany wygląd zewnętrzny.
Zamówienia 21 marca 2013 - podpisanie umowy na dostawę 45 tramwajów typu 128N dla miasta Warszawa, 25 września 2013 - podpisanie umowy na dostawę 5 tramwajów typu 128NG dla miasta Gdańsk, 15 stycznia 2014 - podpisanie umowy na dostawę 30 tramwajów typu 134N dla miasta Warszawa, 15 września 2014 - podpisanie umowy na dostawę 5 tramwajów typu 128N dla miasta Warszawa.
Konstrukcja Jazzy to tramwaje niskopodłogowe z podłogą na wysokości 350 mm nad główką szyny. Tramwaje te posiadają bezosiowe wózki, dzięki czemu nie mają wzniosów nad wózkami. Tramwaje te nie posiadają również wcięć w dolnej części pudła.
Tramwaje dla Gdańska mają być przystosowane do pokonywania wzniesień wynoszących do 6% na długości do 600 m. Każde koło z ich wózków napędowych będzie zasilane oddzielnie – na tramwaj ma przypadać 8 silników trakcyjnych.
Eksploatacja
Warszawa Pierwsze zamówienie na Jazzy złożyła Warszawa, która zakupiła na mocy umowy z 21 marca 2013 czterdzieści pięć sztuk. Dostawy mają rozpocząć się w lipcu 2014, a zakończyć w czerwcu 2015. Dwa pierwsze egzemplarze mają zostać dostosowane do nauki jazdy. Tramwaje mają być wykorzystywane podczas remontów torów, budowy nowych linii oraz do obsługi krótkich, najbardziej zatłoczonych odcinków. Z myślą o obsłudze takich odcinków mają powstać tory odstawcze w miejscach, gdzie nie ma możliwości budowy pętli. Pierwszy tor odstawczy jest planowany przy rondzie Daszyńskiego pod którym budowana jest stacja drugiej linii metra, a kolejny przy stacji Wierzbno. Pierwszego jazza dostarczono w ostatnich dniach czerwca 2014, a w nocy z 1 na 2 lipca rozpoczął jazdy testowe po ulicach Warszawy. 25 lipca warszawski Jazz otrzymał homologację. 15 września 2014 podpisano umowę na zakup 5 kolejnych takich tramwajów, które mają zostać dostarczone między lipcem, a wrześniem 2015 roku.
15 stycznia 2014 podpisano umowę na zakup 30 sztuk 3-członowych, jednokierunkowych tramwajów, które mają zostać dostarczone w 2015 roku. Dwa pierwsze egzemplarze mają zostać dostosowane do nauki jazdy. Tramwaje zostały zamówione z myślą o mniej obciążonych liniach.
Gdańsk Drugi zakład, który zdecydował się na zakup Jazzów, to ZKM Gdańsk. Stosowną umowę podpisano 25 września 2013 podczas targów Trako w Gdańsku. Wraz z tramwajami ma zostać dostarczone specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy oraz pakiet naprawczy. Tramwaje mają zostać dostarczone do końca 2014 roku. (C) Facebook Wikimedia.org Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 06.10.2014, 23:55 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: [Tramwaje] 2014 PESA 128N Jazz Duo
Fajny kształt kabiny Z tego, co czytałem, to miał nawiązywać do historycznych tramwajów.
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 07.10.2014, 7:53 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: [Tramwaje] 2014 PESA 128N Jazz Duo
w Warszawie już się pojawiły długie Jazzy, ale docelowo będziemy mieli w dwóch rozmiarach - dłuższe 5-człony 30-m i krótsze 3-człon 20-m (ten krótszy nazywa się 134N).
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 07.10.2014, 20:09 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: [Tramwaje] 2014 PESA 128N Jazz Duo
Pełen wypas. Regulowany elektrycznie pulpit, podnóżek, podłokietnik, klima, wi-fi, ledowe światła
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Śro, 08.10.2014, 17:58 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 31 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |