Obecny czas: Czw, 19.10.2017, 10:15




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Reklama 

2005 Irisbus Citelis 12M 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 5864
Miejscowość: Warszawa
Post 2005 Irisbus Citelis 12M
Kraków (ajent Mobilis O/Kraków):
Image
Image
Image
Image
Image

Lublin (ajent PKS Zielona Góra):
Image

[rysunek wymiarowy:]
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=NhMhjCtes-g
Cytuj:
Irisbus Citelis 12M to niskopodłogowy autobus miejski produkowany od 2005 roku przez włoski koncern Irisbus.

Irisbus Citelis został zaprezentowany oraz wprowadzony do produkcji w 2005 roku, jako następca produkowanego w latach 1995-2005 niskopodłogowego autobusu miejskiego Irisbus Agora 12M. Citelis nie jest nowym modelem lecz jedynie modernizacją swojego poprzednika. Charakterystycznym elementem odróżniającym Citelisa od Agory jest nowa, zaprojektowana specjalnie dla tego modelu ściana czołowa.
Do napędu autobusu przewidziano silniki diesla Iveco F2BE0682D o mocy 245 KM lub Iveco F2BE0682C o mocy 290 KM. Obydwie jednostki napędowe spełniały normę czystości spalin Euro 3. Od końca 2006 roku stosowane są silniki Iveco F2BE1682D (245 KM) oraz Iveco F2BE1682C (290 KM), które spełniają normę Euro 4 lub Euro 5. Silniki te zblokowane są z automatycznymi skrzyniami biegów firm ZF lub Voith. W ofercie koncernu znajduje się również odmiana z silnikiem na gaz CNG. Produkcja Citelisa ulokowana została w największej fabryce koncernu w miejscowości Annonay we Francji, natomiast pojazdy przeznaczone na rynek Czech i Słowacji montowane są, z wykorzystaniem francuskich komponentów w czeskich zakładach "Iveco Czech Republic" (dawniej Karosa) w mieście Vysoke Myto.

W latach 2008-2014 eksploatowane były przez krakowski oddział Mobilisu (ajenta). Są również eksploatowane m. in. w Lublinie przez PKS Zielona Góra.

Dane techniczne
Inne nazwy: Irisbus Citelis Line
Producent: Irisbus
Premiera: 2005
Okres produkcji: 2005 – nadal produkowany
Miejsce produkcji: Annonay, Francja
Vysoke Myto, Czechy
Poprzednik: Irisbus Agora 12M
Pokrewne: Heuliez GX327
Typy nadwozia Niskopodłogowy
Liczba drzwi: 2
lub 3
Układ drzwi: 2-2-0
2-2-2
Wysokość podłogi: 320-330-330 mm
Silniki: Iveco Cursor F2BE0682D Euro 3
Iveco Cursor F2BE1682D Euro 4
Iveco Cursor F2BE0682C Euro 3
Iveco Cursor F2BE1682C Euro 4
Iveco F2BE0642A (CNG)
Moc maksymalna: 245 KM
245 KM
290 KM
290 KM
272 KM (200 kW)
Skrzynia biegów: Voith D851.3
Voith D854.3
Voith D854.5
ZF 4HP502
ZF 5HP500
ZF 5HP502
ZF 6HP502
Liczba przełożeń: 3
4
4
4
5
5
6
Długość: 11 990 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 2979 mm
Masa własna: 11 500 kg
Masa całkowita: 18 000 kg


(C) Wikimedia.org
Komunikacja.lublin.pl
The-blueprints.com
Youtube.com


Pon, 22.09.2014, 20:28
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com