Śro, 07.12.2016, 11:10
W chińskim Tiencinie do 1972 r. funkcjonowały zwykłe, tradycyjne tramwaje. Obecnie funkcjonujący system w technologii Translohr został uruchomiony w 2007 r. Uznawany jest on za część tamtejszej sieci metra oraz jedno z rozwiązań narastającego problemu kongestii. Obecnie linia liczy 8 km długości i jest używana do obsługi przewozów z i do strefy Tianjin Economic Development Area (TEDA) – biznesowej części dzielnicy Tanggu. Zbudowano ją nakładem 500 mln juanów. Plany mówią o budowie nawet 70 km podobnej infrastruktury.
System Translohr wykorzystywany jest także w Szanghaju. Linię uruchomiono na początku 2010 r. Liczy ona 10 km długości i posiada 15 przystanków. Obecnie w budowie jest kolejna linia, również o długości 10 km. Władze Szanghaju zdecydowały się na wybór tego rozwiązania ze względu na górzystą okolicę. Dzięki zastosowaniu technologii Translohr, pojazdy mogą trasę tę pokonywać o wiele łatwiej, niż gdyby był to standardowy tramwaj. Linia obsługiwana jest przez 9 niskopodłogowych, klimatyzowanych pojazdów.
Śro, 14.12.2016, 1:16
Śro, 14.12.2016, 8:51