Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
[Tramwaje] Tunis, Tunezja https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=22&t=42568 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kulikowski [ Pią, 13.01.2017, 0:31 ] |
Temat postu: | [Tramwaje] Tunis, Tunezja |
Duewag TW 6000: Wikipedia Inforail.pl Alstom Citadis 302 Babnet.net Tunisienumerique.com Dilemmaxdotnet schemat sieci: Wikipedia sieć historyczna: Inforail filmy: https://www.youtube.com/watch?v=NPcark7Dy0Y https://www.youtube.com/watch?v=tiKhwQa7BmQ W stolicy Tunezji (liczącej ok. 750 tys. mieszkańców, czyli wielkości Krakowa) działa od 1985 r. sieć tramwajowa o parametrach "lekkiego" metra (zwana Métro-Léger). Sieć, zaprojektowana przez niemieckiego Siemensa, o łącznej długości 45 km ma torowiska o rozstawie 1435 mm, zasilana jest prądem stałym 750 V z sieci górnej. Obecnie eksploatowane są trójczłonowe, dwukierunkowe wagony produkcji niemieckiej Duewag TW 6000 o długości ok. 30 m (pochodzące z S-Bahnu w Hannoverze), eksploatowane również w składach dwuwagonowych. 8 linii o długości od 8 do 14 km, pokonywanych w 27-49 minut, obsługuje od 51 do 133 brygad (pociągów). Operatorem/przewoźnikiem municypalnym jest Sociétédu Métro Léger, zaś organizatorem jest Ministerstwo Transportu Tunezji (rozkłady publikowane razem z rozkładami kolejowymi). Pierwotna sieć tramwajowa została zlikwidowana. Od kliku lat kursują również nowoczesne 5-członowe wagony dwukierunkowe Alstom Citadis 302 (niektóre również w składach dwuwagonowych). Dane techniczne: Uruchomienie: 1985 Organizator: Ministère Tunisien du Transport (Ministerstwo Transportu Tunezji) Operator/Przewożnik: Sociétédu Métro Léger de Tunis (SMLT) Projekt sieci: Siemens, Niemcy Długość sieci: 45 km Szerokość toru: 1435 mm Zasilanie: sieć górna 750 V DC Liczba linii: 8 Czas półkursu: 27-35 min Liczba przystanków: 66 Liczba pociągów (brygad): 51-133 Przewozy: 600 000 pas./dobę Typy taboru: Duewag TW 6000, 3-członowy, dwukierunkowy Alstom Citadis 302, 5-członowy, dwukierunkowy wagony Duewag TW 6000: Producent: Duewag, Niemcy Okres dostawy: 1984-1997 Stan: 136 Liczba członów: 3 Dwukierunkowy Układ osi: Bo-2-2-Bo Silniki: 2 Moc szczytowa: 480 kW Moc ciągła: 434 kW Długość pudła: 30 000 mm Szerokość pudła: 2470 mm Wysokość pudła: 3310 mm Rozstaw wózków: 6400 mm Rozstaw osi w wózku: 1800 mm Wysokość podłogi: 943 mm Masa służbowa: 40 300 kg Liczba miejsc siedzących: 200 Liczba miejsc stojących: 52 Prędkość maksymalna: 80 km/h wagony Alstom Citadis 302: Okres produkcji/dostawy: 2007-2010 Stan: 39 szt. Liczba członów: 5 Dwukierunkowy Układ osi: Bo-2-Bo Moc szczytowa: 480 kW Długość pudła: 32 000 mm Szerokość pudła: 2400 mm Wysokość pudła: 3450 mm Liczba miejsc stojących: 208 Liczba miejsc siedzących: 58 Liczba silników: 4 http://inforail.pl/metro-l%C3%A9ger-de-tunis-czyli-tramwaj-zastepujacy-metro_more_14792.html (C) Wikipedia.org Inforail.pl Babnet.net Tunisienumerique.com Dilemmaxdotnet Youtube.com |
Autor: | RR ltd Co. [ Pią, 13.01.2017, 9:33 ] |
Temat postu: | Re: [Tramwaje] Tramwaje w Tunisie (Tunezja) |
I jeszcze dwa z phototrans.eu |
Autor: | kulikowski [ Sob, 14.01.2017, 1:32 ] |
Temat postu: | Re: [Tramwaje] Tramwaje w Tunisie (Tunezja) |
na filmie TW6000 wygląda na dłuższego niż jest w rzeczywistości - faktycznie wagon długością zbliżony do 120Na (Swinga), tyle że trójczłon (łuki!). Na marginesie - TW6000 ma skrajnię o 3 cm szerszą od warszawskich tramwajów. Frapujący jest ten łuk po prawej stronie dolnego zdjęcia od RR-a: jak często są wykolejenia? jakie ograniczenie prędkości? 5 km/h? Gdyby na tym dolnym zdjęciu jechał Swing zamiast Citadisa, to lusterko zostałoby na słupie |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |