Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 1:15




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Otokar Vectio 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Otokar Vectio
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Cytuj:
Turecki Otokar zgodnie z terminem zrealizował dostawę 12. niskowejściowych autobusów miejskich Otokar Vectio 250 LE dla Przemyśla. To pierwsze tego typu pojazdy w Polsce. Przypomnijmy, że miejskie Vectio miało swoją premierę w 2007 r. na targach Busworld w Kortrijk. Ten niespełna 9,2-metrowy autobus posiada silnik MAN o mocy 270 KM spełniający normę czystości spalin Euro 5, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów Voith. Tak renomowany układ napędowy (oś napędową i przednią także dostarczyła firma Voith) zapewnia m.in. dobre parametry za zakresie spalania. Pierwsze testy w Przemyślu pokazały, że Vectio 250 LE spala ok. 25-27 l paliwa na 100 km podczas codziennej eksploatacji. We wnętrzu autobusu może komfortowo podróżować 64 pasażerów, w tym 24. na miejscach siedzących, którzy w lecie na pewno docenią całopojazdową klimatyzację wnętrza autobusu. Dodatkowo na wysokość II drzwi przygotowano jedno miejsce na wózek inwalidzki, który wjeżdża do środka za pomocą ręcznie odkładanej rampy. Dodajmy, że kierowca ma do dyspozycji układ poziomowania pojazdu ECAS, a także systemy ABS/ASR poprawiające bezpieczeństwo jazdy. Jednostkowy koszt autobusu Vectio 250 LE zakupionego przez Urząd Miejski w Przemyślu wynosi 558 800 zł netto. O dalszych planach tureckiego producenta w Polsce rozmawialiśmy z Angeliką Świtalską, prezesem zarządu spółki Gran – wyłącznego przedstawiciela Otokara w Polsce. Oto co nam powiedziała:
Autobus Otokar Vectio 250LE dla PrzemyślaAutobus Otokar Vectio 250LE dla PrzemyślaAutobus Otokar Vectio 250LE dla PrzemyślaAutobus Otokar Vectio 250LE dla Przemyśla
InfoBus.pl: W zeszłym tygodniu zakończyliście dostawy wszystkich 12. autobusów Otokar Vectio 250LE dla Przemyśla. Jakie były reakcje przyszłych użytkowników podczas przekazania?
Angelika Świtalska, prezes zarządu Gran Sp. z o.o: Dostarczone autobusy Vectio 250LE spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem. Podkreślano dokładność wykonania, bardzo cichą prace silnika i podzespołów, bardzo ładne malowanie, klimatyzację pojazdów oraz fakt zastosowania części tylko od uznanych europejskich producentów. Producent zadbał o wykonanie autobusów zgodnie ze specyfikacją przetargową a dodatkowo dołożyliśmy jeszcze kilka dodatkowych elementów, które nie były zawarte w specyfikacji zamówienia –m.in. czujniki cofania, czujniki wykrywania pożaru w komorze silnika, koła zapasowe i kilka drobiazgów.
InfoBus.pl: Czy już coś wiemy na temat pierwszych dni ich eksploatacji w Przemyślu i wrażeń pasażerów?
Angelika Świtalska: Pasażerowie doceniają komfort podróżowania, łatwość wsiadania do tych niskowejściowych autobusów oraz fakt, że to auta są po prostu ładne.
InfoBus.pl: W jakim miejscu produkowane są te autobusy? I jak wyglądała logistyka dostaw Vectio 250 LE z Turcji do Polski?

Angelika Świtalska: Otokar to jedna z wiodących firm z branży motoryzacyjnej w Turcji, produkująca zarówno autobusy, jak i przyczepy oraz pojazdy terenowe dla przemysłu obronnego. Otokar zatrudnia blisko 1400 pracowników i jest członkiem KOC Group of Companies, największego prywatnego holdingu w Turcji. Fabryka zajmuje 552 000 m2 w mieście Sakarya i tutaj właśnie powstają miejskie modele Otokar Vectio 250LE. W zakresie transportu Otokar korzysta z usług firmy logistycznej wyspecjalizowanej w tego typu transportach i to oni wszystkim się zajęli.
InfoBus.pl: Wspomniała Pani, że te autobus został wykonane wręcz z ekstra-dokładnością, aby jak najlepiej zostały odebrane przez pierwszych, polskich klientów. To pokazuje, że Otokarowi zależy na polskim rynku….
Angelika Świtalska: Polski rynek jest bardzo ważny dla każdego producenta. Otokar ma świadomość dużej konkurencji na naszym rynku i dlatego każdy, kto zdecyduje się na zakup Otokara może mieć pewność że firma zrobi więcej niż się od niej wymaga.
InfoBus.pl: A jak to w ogóle się stało, że Wasza firma została przedstawicielem Otokara?
Angelika Świtalska: Powiązania naszej firmy z Otokarem są rodzinne i od dawna rozmawialiśmy na temat współpracy. Taka możliwość pojawiła się ponad dwa lata temu, kiedy Otokar zaczął produkować pojazdy według standardów europejskich. Wcześniejsze produkty nie spełniały oczekiwań klientów z Europy i trafiały głównie na turecki rynek.
Autobus Otokar Vectio 250LE dla PrzemyślaAutobus Otokar Vectio 250LE dla PrzemyślaAutobus Otokar Vectio 250LE dla PrzemyślaAutobus Otokar Vectio 250LE dla Przemyśla
InfoBus.pl: Ostatnio pojawiły się informacje, że również inne firmy myślą o zostaniu polskim przedstawicielem Otokara? Czy to jest możliwe?
Angelika Świtalska: Wiele firm myśli o współpracy z Otokarem i wiele firm o to pyta. Niestety, nie jest to możliwe, co wynika z przyjętej przez Otokar polityki. W ostatnim czasie firma Auto-Cuby bardzo nalegała na współpracę, obiecując, że może do końca 2010 r. sprzedać ponad 20 szt. autobusów turystycznych Otokara w Polsce. Wyjątkowo wyraziliśmy akceptację dla tego projektu, gdyż po pierwsze –nie jest to możliwe, a po drugie: obecnie nasza firma koncentruje się na rynku autobusów miejskich. Dlatego podkreślam, że firma Gran jest wyłącznym przedstawicielem Otokara w Polsce, a od przyszłego roku prawdopodobnie też na Ukrainie.
InfoBus.pl: Jakie Gran ma dalsze plany? Rozumiem, że nadal będziecie brać udział w przetargach z modelem Vectio 250LE. A czy zamierzacie wprowadzić nowe pojazdy do oferty, jak np. bardzo pozytywnie oceniony podczas tegorocznego Bus Euro Testu –12-metrowy model Kent? A może klasa mini i Centro?
Angelika Świtalska: Dalsze plany to koncentracja na rynku autobusów miejskich. W kolejnym przetargach będziemy oferować model Vectio 250LE oraz naszą niespodziankę –12-metrowy w pełni niskopodłogowy autobus Kent, który wygrywa wiele konkursów i przetargów. Kent to autobus, którego bardzo mocno obawia się konkurencja. Jego cena będzie dość wysoka, adekwatnie do oferowanej jakości i będzie wynosić ok. 750 tys. PLN. W marcu 2011 r. planujemy wprowadzenie ten modelu do naszej oferty i wówczas zorganizujemy szereg prezentacji na terenie całej Polski. Już teraz wszystkich zapraszam na te spotkania!

otokar.com.tr, otokar.pl, infobus.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 21.06.2012, 21:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Otokar Vectio
Cytuj:
Jego cena będzie dość wysoka, adekwatnie do oferowanej jakości i będzie wynosić ok. 750 tys. PLN.

A ile kosztuje konkurencja tak z ciekawości :?: Czy to jest na tle rywali dużo czy mało :?: :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Czw, 21.06.2012, 21:36
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Otokar Vectio
nieco tańszy jest chyba MAZ


Śro, 27.06.2012, 9:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Otokar Vectio
ad. Otokar Vectio C 250LE (wersja miejska)

Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=HTjqmhIG2lc


Otokar Vectio T250 (wersja międzymiastowa)

Image
Image
Image
Image
Image
[img]http://www.btsv.lt/files/2009-11-14[1].jpg[/img]
Image
Image


(C) Blogtransportowy.blox.pl
Mmdebica.eu
Idler-busse.de
Transport131.com.pl
Youtube.com
Atp-exodus.com
Favcars.com
Eautocare.ro
Btsv.lt
Avtobusy.ru

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 22.07.2014, 21:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Otokar Vectio
Kopiują Setrę z tą listwą w innym kolorze :> :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Śro, 23.07.2014, 20:42
Profil

Postów: 1
Post Re: Otokar Vectio
Tylko w miejskich nadal nie widzę klimatyzacji

_________________
Tanie meble hotelowe ,albo zobacz cięcie płyt meblowych


Czw, 18.09.2014, 19:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Otokar Vectio
ja tam widzę przetłoczenie na dachu, a więc wóz ma klimę :>

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 19.09.2014, 23:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Otokar Vectio
2018 Otokar Vectio C (Arriva Warszawa)

Image
Image Warszawikia.fandom.com
Image Wgkm.waw.pl
Image Wikimedia.org
Image Transport-Publiczny.pl

Film:
https://www.youtube.com/watch?v=uM0rvSNsKz4 Urban Transport Systems at Youtube.com
Omni-Bus.eu napisał(a):
ZTM ogłosił w 2018 r. wyniki przetargu na I część pakietu 50 brygad, w której znajduje się obsługa 25 brygad taborem o niskiej pojemności. Wygrała firma Arriva, która pokonała konkurencję w postaci Mobilisa, Europy Express City oraz Michalczewskiego. Swoje usługi wyceniła na 6,76 zł/km oraz zaoferowała pojazdy Otokar Vectio C. Warto zaznaczyć, że oferta Michalczewskiego była tańsza (stawka 6,34 zł/km), jednak firma zaoferowała pojazd Autosan SanCity9LE, który ma mniej miejsc z poziomu podłogi niż zaoferowany Otokar przez Arrivę. Dzięki Otokarowi, Arriva otrzymała dodatkowe punkty właśnie za większą ilość miejsc z poziomu podłogi.

Otokar to turecki producent istniejący od 1963 r. Początkowo produkowano autobusy na licencji niemieckiej firmy Magirus-Deutz. Później rozpoczęto produkcję minibusów. Od 2007 r. produkowany jest 9-metrowy, niskowejściowy model Vectio. W ofercie są też większe autobusy 12-metrowe oraz przegubowce. Produkcja sięga 6000 szt. rocznie.

Autobusy wyposażono w silnik Cummins ISBE 6.7 CE6 280B Euro 6 oraz skrzynię biegów Voith Diwa 6.

Autobusy zadebiutowały 22 grudnia 2018 r. i będą kursować w Warszawie do 2026 r. Pojawiają się m. in. na liniach 104, 119, 161, 176, 196, 204, 211, 225, 228, 262, 314, 332, 334, 800, 900, N02.

Dane techniczne
Nadwozie: Miejski autobus klasy MIDI, samonośne, profile ocynkowane obustronnie
Liczba drzwi: 2, odskokowo-uchylne
Układ drzwi: 1-2-0
Liczba miejsc siedzących: 26
Liczba miejsc ogółem: 55
Silnik: typu Cummins ISB 6.7 E6C 280B, wysokoprężny, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, Euro 6
Pojemność skokowa: 6700 ccm
Moc maksymalna: 284 KM (209 kW) przy 2100 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 1082 Nm przy 1100-1700 obr./min
Skrzynia biegów: Voith Diwa 6
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 9265 mm
Szerokość: 2350 mm
Wysokość: 3150 mm
Rozstaw osi: 4271 mm
Rozstaw kół przednich: 2020 mm
Rozstaw kół tylnych: 1804 mm
Zwis przedni: 2116 mm
Zwis tylny: 2878 mm
Wysokość podłogi w I drzwiach: 340 mm
Wysokość podłogi w II drzwiach: 340 mm
Wysokość wnętrza: 2480 / 1974 mm
Dopuszczalna masa całkowita: 15 000 kg
Hamulce: pneumatyczne, tarczowe, ABS, ASR, EBS, ESP
Zawieszenie przednie: 2 miechy powietrzne, 2 amortyzatory teleskopowe hydrauliczne, 1 zawór poziomujący
Zawieszenie tylne: 4 miechy powietrzne, 4 amortyzatory teleskopowe hydrauliczne, 2 zawory poziomujące
Ogumienie: 265/70 R 19,5
Akumulatory: 2 × 180 Ah
Pojemność zbiornika paliwa: 200 L
Pojemność zbiornika AdBlue: 30 L
Zdolność pokonywania wzniesień: 34 %
Promień skrętu: 6,9 m

(C) Warszawikia.fandom.com
Wgkm.waw.pl
Wikimedia.org
Transport-Publiczny.pl
Urban Transport Systems at Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 18.04.2023, 4:21
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018