Switch to full style
Wszysko o microbusach, minibusach i autobusach
Wyślij odpowiedź

Cobus (Contrac) DES

Sob, 29.04.2017, 22:14

Oto unikalny w swojej technice autobus obsługujący szczególną atrakcję turystyczną we Francji - klasztor Mont-Saint-Michel.
Jego unikalność polega na dwukierunkowości. Atrybut ten, dotychczas zarezerwowany dla pojazdów szynowych, wymuszony został wąskim dojazdem do zabytku, gdzie nie było możliwości klasycznego zawrócenia.
Autobus (obecnie istniejący w ilości 6 sztuk) posiada dwie kabiny kierowcy i specjalny mechanizm odwracający działanie napędu autobusu podpięty do automatycznej skrzyni biegów Allison i przełączający kierunek na postoju. Bazuje on na lotniskowym, 12,3-metrowym autobusie Cobus 2500 i zabiera 105 osób - 25 na miejscach siedzących i 80 na stojących. Ze swojej strony dodam, że urzekł mnie designem - dwoma wciętymi kabinami, drewnopodobną karoserią i okrągłymi reflektorami.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
busworld.org, phototrans.eu, cision.com, wheelsage.org

Re: Cobus (Contrac) DES

Nie, 30.04.2017, 10:00

Design jest świetny, chociaż chyba zmarnowano miejsce obok kabiny kierowcy :> A może tam jest silnik :wink:

Re: Cobus (Contrac) DES

Nie, 30.04.2017, 22:21

Zmarnowane? Wygląda to klasycznie i przez to pięknie.

Re: Cobus (Contrac) DES

Wto, 02.05.2017, 14:02

Alfisti4ever napisał(a):Design jest świetny, chociaż chyba zmarnowano miejsce obok kabiny kierowcy :> A może tam jest silnik :wink:


W każdym busie jak masz tam miejsce, to i tak jest niewykorzystane bo zabierałbyś kierowcy widoczność.
Wyślij odpowiedź