|
|
Obecny czas: Śro, 01.05.2024, 17:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kulikowski
Postów: 7505 Miejscowość: Warszawa
|
Autobusy w Kielcach
Kieleckie Autobusy Spółka Pracownicza (KASP) Kielce2013-2014 MAZ 203069 (7/11 egz., #007-011, 918-919) Phototrans.eu Silnik: Mercedes-Benz OM906LA Skrzynia biegów: ZF 6HP502C 2015, 2017-2019 Temsa Avenue 12LF (1/14 egz., #030-036, 039-045) Phototrans.pl 2018 Temsa MD 9LE (2 egz., #037-038) Phototrans.net Miejskie Przedsiębiorstwo komunikacji (MPK) Kielce2008 MAZ 203076 (0/15 egz., #903-917; wycofane 2022) Phototrans.eu Wikimedia.org Silnik: Deutz TCD2013 L06 Skrzynia biegów: Deutz TCD2013 L06 2005, 2007-2008, 2010, 2012-2014 Solaris Urbino 18 III W1, W5, W11, W23 (30 egz., #238-243, 245-268) Phototrans.eu Silnik: DAF PR228S3 DAF PR228U1 Skrzynia biegów: ZF 6HP592C 2007 Solaris Urbino 15 III (1 egz., #244) Phototrans.eu Silnik: DAF PR228U1 2008-2010, 2012-2013 Solaris Urbino 12 III W13 (2/41 egz., #361-398, 450-451) Phototrans.eu Silnik: DAF PR183S3 2011 Mercedes-Benz Conecto LF (4 egz., #400-403) Phototrans.eu Silnik: Mercedes-Benz OM906LA Skrzynia biegów: Voith D854.5 2013 Mercedes-Benz Citaro O530K II (1 egz., #404) Phototrans.eu Silnik: Mercedes-Benz OM906hLA [902.926] Skrzynia biegów: Voith D854.3 2022 MAN NL280 Lion's City 12 G (5 egz., #410-414) Phototrans.eu Silnik: MAN E1856LOH04 206kW/280HP 9514cm3 Skrzynia biegów: Voith D854.6 2022 MAN NL280 Lion's City 12 (6 egz., #415-420) Phototrans.pl Silnik: MAN D1556LOH18 206kW/280HP 9037cm3 Skrzynia biegów: Voith D854.6 2023 MAN NG330 Lion`s City 18 (4 egz., #271-274) Phototrans.pl Silnik: MAN D1556LOH17 243kW/330HP 9037cm3 Skrzynia biegów: Voith D864.6 2018 Temsa Avenue 12LF (2/8 egz., #600-607) Phototrans.eu Silnik: Cummins ISB6.7E5 250B Skrzynia biegów: ZF 6HP594C 2013 MAZ 203069 (1 egz., #919) Phototrans.eu Silnik: Mercedes-Benz OM906LA 171kW/232HP 6370cm3 Skrzynia biegów: ZF 6HP502C 2013 MAZ 206085 (2 egz., #950-951) Phototrans.eu Silnik: Mercedes-Benz OM904LA Skrzynia biegów: Allison T280R 2021 Autosan M12LF (5 egz., #610-614) Phototrans.eu Silnik: Cummins ISB6.7E6 280B Skrzynia biegów: Voith D854.6 2016 MAN RHC444 Lion`s Coach L (1/2 egz., #532-533) Phototrans.eu [Bukareszt] Silnik: MAN D2676LOH30 (Euro 6b) 324kW/441HP 12419cm3 MAN RHC444 Lion`s Coach (1 egz., #531) Phototrans.eu [Oslo] Silnik: MAN D2676LOH26 Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) Kielce2010 Solaris Urbino 10 III (5 egz., #1001-1005) Phototrans.eu Silnik: Cummins ISBe4 250B Skrzynia biegów: Voith D851.3 2009-2010 Solaris Urbino 12 III W45 (35 egz., #1201-1235) Phototrans.eu 2017 Solaris Urbino 12 IV Hybrid (15 egz., #5001-5015) Phototrans.eu Silnik: Cummins ISB4.5E6 210H 157kW/213HP 4460cm3 2017 Solaris Urbino 18 III Hybrid Allisson II (10 egz., 6001-6010) Phototrans.eu Silnik: Cummins ISB6.7E6 280H Skrzynia biegów: Allison H 50 EP Cytuj: Komunikacja miejska w Kielcach to przewozy realizowane przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego. Przewoźnik zajmuje się obsługą wszystkich linii autobusowych i jest jedynym przewoźnikiem w Kielcach.
Obecnie po mieście kursuje 54 linii autobusowych z czego: 40 linii zwykłych o numerach od 1 do 54 (bez linii 3, 6, 15-17, 20, 22, 37, 39-40, 42, 48-49, 52; 19 linii kursuje wyłącznie w obrębie miasta, 7 linii kursuje w obrębie miasta i wybranymi kursami wyjeżdżają poza granice miasta, 14 linii podmiejskich), 7 linii "unijnych", obsługiwanych na podstawie odrębnego kontraktu autobusami ZTM (numery 102-104, 107, 108, 112, 114), 2 linie stałe obsługujące nekropolie: F, Z (kursy wyłącznie w weekendy i święta), linia T współfinansowana przez samorząd województwa; 2 linie nocne: N1, N2, 2 linie bezpłatne kursujące w obrębie ścisłego centrum tzw. "zerówki". Są to linie 0W (zero wschód) oraz 0Z (zero zachód). Mają one charakter okrężny, zaczynają i kończą trasę na Pl. Konstytucji 3. Maja (przy Urzędzie Miasta). W okresie od 30 października do 2 listopada kursują również dodatkowe linie: C1-8.
Tabor MPK Kielce obsługuje też 8 linii regularnych, wyjeżdżających poza Kielce. Są to linie: 200, 201, 202, 204, 206, 207 i 208. Liniami zarządza MPK. Kursują według odrębnej taryfy biletowej i nie zarządza nimi ZTM.
Tabor Komunikacja miejska w Kielcach obsługiwana jest taborem KASP Kielce, MPK Kielce i ZTM Kielce. Wszystkie pojazdy są niskopodłogowe i posiadają automaty do sprzedaży biletów.
Marka i model autobusu Rok produkcji Numer taborowy Liczba KASP KIELCE MAZ 203069 2013-2015 007-017 11 (6) Temsa Avenue 12LF 2015, 2017-2019 030-036, 039-045 14 (1) Temsa MD 9LE 2018 037-038 2 (2) MPK KIELCE Solaris Urbino 18 III 2005, 2007-2008, 2010, 2012-2014 238-243, 245-268 30 Solaris Urbino 15 III 2007 244 1 Solaris Urbino 12 III 2008-2010, 2012-2013 361-398, 450-451 41 (2) Mercedes-Benz Conecto LF 2011 400-403 4 Mercedes-Benz Citaro O530K II 2013 404 1 (1) MAN NL280 Lion`s City 12 G 2022 410-414 5 MAN NL280 Lion`s City 12 2022 415-420 6 MAN NG330 Lion`s City 18 2023 271-274 4 Temsa Avenue 12LF 2018 600-607 8 (2) MAZ 203069 2013 919 1 MAZ 206085 2013 950-951 2 ZTM KIELCE Solaris Urbino 10 III 2010 1001-1005 5 Solaris Urbino 12 III 2009-2010 1201-1235 35 Solaris Urbino 12 IV Hybrid 2017 5001-5015 15 Solaris Urbino 18 Hybrid Allisson II 2017 6001-6010 10 |Autosan |1 W nawiasach podano liczbę pojazdów obsługujących wyłącznie linie MPK.
Historia Początek komunikacji miejskiej w Kielcach sięga początku lat 50. XX wieku[3]. Wtedy to, 22 lipca 1951 roku powstał wydział, a następnie Zakład Komunikacji Miejskiej w ramach Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Kielcach. Pierwsze 4 linie komunikacyjne zostały uruchomione na trasach:
Kielce – Dąbrowa Kielce – Bukówka Kielce – Dyminy Kielce – Białogon na bazie taboru wypożyczonego z Przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej.
Stan taboru wynosił 5 autobusów, a załogi 16 osób. Pierwsze autobusy Komunikacja Miejska otrzymała w roku 1954. Były to autobusy marki "Chausson", szt. 6 po przebiegu z MZK Warszawa.
Linie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Kielcach z 1968 roku: 1 – Czerwonego Krzyża, Świerczewskiego (Jana Pawła II) (powr.Wesoła), Krakowska, KFP Białogon 2 – Plac Niepodległości, Żelazna, Waligóry (Żytnia), Ogrodowa, Marchlewskiego (Legionów), Gagarina (Barabasza) (powr.Ściegiennego), Ściegiennego-Jędrzejowska 3 – Plac Niepodległości, Sienkiewicza, Żeromskiego, Gwardii Ludowej (Seminaryjska, Tarnowska, Popiełuszki), Wojska Polskiego, Bukówka 4 – Plac Partyzantów (Rynek), Kilińskiego (Mała-Kilińskiego), Świerczewskiego (Jana Pawła II), Ściegiennego, Husarska, Marmurowa, Pakosz, Sportowa (Kusocińskiego) (powr.Sportowa (Szczepaniaka), Husarska) 5 – Rewolucji Październikowej (Warszawska), Dąbrowa 6 – Częstochowska, 1.Maja, Buczka (Paderewskiego), Sienkiewicza, Staszica (powr. Solna, Buczka) 7 – Plac Niepodległości, Czarnowska, Okrzei, Dzierżyńskiego (Zagnańska), Łączna (Jesionowa), Jesionowa, Rewolucji Październikowej (Warszawska), Wiśniówka-Kopalnia, Kajetanów 8K – Zagórska-Głogowa, Sienkiewicza, Buczka (Paderewskiego), Karczówkowska-Podklasztorna 8C – Zagórska-Głogowa, Sienkiewicza, Buczka (Paderewskiego), Karczówkowska, Jagiellońska-Piekoszowska 9 – Waligóry (Żytnia), Buczka (Paderewskiego), Okrzei, Robotnicza, Skrzetlewska, Pawia, 1.Maja, Kostomłoty, Miedziana Góra 10 – Kościuszki-Pomorska, Armii Czerwonej (Sandomierska), Domaszowice, Cedzyna 11 – Rewolucji Październikowej (Warszawska), Jesionowa, Łączna (Jesionowa), Dzierżyńskiego-Cmentarz (Zagnańska) 12 – Plac Niepodległości, Czarnowska, Okrzei, Dzierżyńskiego (Zagnańska), Łączna (Jesionowa), Jesionowa, Rewolucji Październikowej (Warszawska), Świerszczyny, Masłów 13 – Czerwonego Krzyża, Świerczewskiego (Jana Pawła II) (powr.Wesoła), Ogrodowa, Nowotki (Kaczmarka), Krakowska, Fabryczna, Za Walcownią, Zalesie I, Zalesie II, Jaworznia 14 – Kościuszki-Pomorska, Armii Czerwonej (Sandomierska), Domaszowice, Cedzyna, Radlin, Niestachów 15 – Plac Niepodległości, Żelazna, Waligóry (Żytnia), Nowotki (Kaczmarka), Krakowska, Pakosz, Sportowa (Szczepaniaka) 16 – Plac Niepodległości, Sienkiewicza, Żeromskiego, Gwardii Ludowej (Seminaryjska, Tarnowska, Popiełuszki), Wojska Polskiego, Bukówka, Suków 17 – Staszica, Solna, Buczka (Paderewskiego) (powr. Sienkiewicza, Staszica), 1.Maja, Jagiellońska-Piekoszowska, 17M – Staszica, Solna, Buczka (Paderewskiego) (powr. Sienkiewicza, Staszica), 1.Maja, Jagiellońska, Piekoszowska-Malików 18 – Plac Niepodległości, Sienkiewicza, Zagórska, Źródłowa, Armii Czerwonej (Sandomierska), Radlińska 19 – Czerwonego Krzyża, Świerczewskiego (Jana Pawła II) (powr.Wesoła), Ogrodowa, Nowotki (Kaczmarka), Krakowska, Słowik, Zagrody, Nowiny-Kombinat 20 – Plac Niepodległości, Czarnowska, Okrzei, Dzierżyńskiego (Zagnańska), Łączna (Jesionowa), Wiśniowa, Toporowskiego, Pocieszka, 1000-LPP, Domaszowska, Górna, Leszczyńska, Romualda, Armii Czerwonej (Sandomierska), Źródłowa, Zagórska, Żeromskiego, Gwardii Ludowej (Seminaryjska), Ogrodowa, Waligóry (Żytnia), Żelazna, Plac Niepodległości (powr.w odwr. kolejn.) 21 – Plac Niepodległości, Żelazna, Waligóry (Żytnia), Buczka (Paderewskiego) (powr. Sienkiewicza, Plac Niepodległości), Sienkiewicza, Zagórska, Zagórze
Kalendarium 1956 r. – Ministerstwo Gospodarki Komunalnej powołało samodzielne przedsiębiorstwo – Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Kielcach. 1975 r. – utworzono Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej, składające się z 5 oddziałów tj. Kielc, Radomia, Ostrowca Świętokrzyski, Skarżyska-Kamiennej, Starachowic oraz dwóch Zakładów – Jędrzejowa i Sandomierza. Komunikacja Miejska w tym okresie obejmowała swym zasięgiem 10 miast i ponad 100 wsi obsługującej 726,3 tys. ludności. 1 listopada 1980 r. – decyzją Wojewody Kieleckiego nastąpiło wyłączenie oddziałów WPKM i powstały samodzielne Miejskie Przedsiębiorstwa Komunikacyjne. 1981 r. – likwidacja WPKM i powstanie samodzielnego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Kielcach, któremu podporządkowano Zakład Komunikacji Miejskiej w Jędrzejowie. 1990 r. – ze struktury MPK w Kielcach wyłączono Zakład Komunikacji Miejskiej w Jędrzejowie. 1991 r. – Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Kielcach przekształcono w zakład budżetowy – Miejski Zakład Komunikacji w Kielcach. 2001 r. – uroczyste obchody 50-lecia Komunikacji Miejskiej w Kielcach. 2002 r. – przekształcenie zakładu budżetowego MZK w Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Spółka z o.o. 1 lipca 2003 r. – powstaje, powołany uchwałą Nr IX/156/2003 Rady Miejskiej w Kielcach w formie zakładu budżetowego Gminy Kielce, Zarząd Transportu Miejskiego. 2008 r. – utworzenie przedsiębiorstwa "Kieleckie Autobusy Spółka Pracownicza" Sp. z o.o, która w 2008 r. przejęło 55% (obecnie posiada 70%) udziałów MPK Kielce oraz dział Stacji Obsługi. 2009 – zakup 40 autobusów (35 szt. Solaris Urbino 12 III i 5 szt. Solaris Urbino 10 III) w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007- 2013, projekt o nazwie "Rozwój systemu komunikacji publicznej w Kieleckim Obszarze Metropolitalnym" przez ZTM Kielce 2017 r. – zakup 25 autobusów (15 szt. Solaris Urbino 12 IV Hybrid i 10 szt. Solaris Urbino 18 III Hybrid) przez ZTM Kielce. 2018 r. – rozstrzygnięcie przetargu na obsługę linii 1–55. Przetarg wygrało MPK Kielce. 2018 r. – rozstrzygnięcie przetargu na obsługę linii 102-114. Ponownie przetarg wygrało MPK Kielce. 2019 r. – Rozpoczęcie remarszrutyzacji. 2019 r. – Zwiększenie cen biletów. 2023 r. – Ponowne zwiększenie cen biletów.
Zarząd Transportu Miejskiego
Strajk W 2007 roku władze Kielc zamierzały sprywatyzować MPK. Jedynym zainteresowanym okazała się Veolia Transport Polska. Kierowcy mimo zapewnień firmy bali się o płace i swoje posady i zawiązali akcję protestacyjną. Strajk rozpoczął 14 sierpnia o godzinie 4 nad ranem i trwał 18 dni. Przez ten czas pracownicy okupowali zajezdnię przy ul. Jagiellońskiej, na miasto nie wyjechał żaden autobus. Konieczne okazało się uruchomienie komunikacji zastępczej. W dniu 29.08.2007 o godz. 1.30 w nocy prywatna agencja ochroniarska wynajęta przez UM Kielce spacyfikowała jedną z baz (Pakosz). Kierowców wyrzucono siłą poza teren bazy. Strajkujący parę godzin później o 8.00 odbili bazę. Od tego momentu rozpoczęto rozmowy mające na celu zakończenie strajku.
Po 18 dniach strajku pracowników MPK 30 sierpnia 2007 podpisano porozumienie, w którym zdecydowano o rezygnacji z likwidacji MPK. Utworzono przedsiębiorstwo "Kieleckie Autobusy Spółka Pracownicza" Sp. z o.o, która w 2008 r. przejęło 55% (obecnie posiada 70%) udziałów MPK Kielce oraz dział Stacji Obsługi.
Remarszrutyzacja W marcu 2019 roku Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczął trójetapowy proces remarszrutyzacji. Został on podzielony na 3 etapy, aby nie wywołać zamieszania wśród pasażerów. Proces polega na reorganizacji i optymalizacji całej siatki połączeń autobusowych.
Etap 1 Zmiany z tego etapu obowiązują od 13 kwietnia 2019 roku. Linie 3, 37 i 40 zostały zlikwidowane. Zmiany tras i rozkładów jazdy dotknęły linii 1, 2, 34, 44, 54, 102 i 112. Lista zmian:
Linia Działanie Opis 1 Zmiana trasy Ze względu na likwidację linii nr 3, linia zostanie skierowana od Ronda Czwartaków przez ul. Wojska Polskiego, Miodowicza i Jana Pawła II. 2 Połączenie dwóch linii Połączenie z likwidowaną linią nr 40. Likwidacja kursów wariantowych przez al. Legionów. Wprowadzenie 16 minutowego taktu. 3 Likwidacja 34 Zmiana trasy Skierowanie wszystkich kursów do pętli na Bukówce. Wykonywanie wszystkich kursów ul. Ściegiennego. Wprowadzenie 15 minutowego taktu. 37 Likwidacja 40 Likwidacja 44 Zmiana trasy Ze względu na likwidację linii nr 37 autobusy linii nr 44 pojadą od ul. Skrajnej przez ul. Malików do ul. Batalionów Chłopskich. Skierowanie linii w obie strony przez al. Legionów i ul. M.S. „Barabasza”. Likwidacja kursów wariantowych. 54 Zmiana trasy Linia pojedzie od ul. Pileckiego przez ul. Wapiennikową, al. Legionów, ul. Jana Pawła II, Żytnią, Okrzei, Łódzką, Olszewskiego, Skrajną, Pawią, 1 Maja do ul. Częstochowskiej. Skierowanie linii w obie strony przez al. Legionów. Synchronizacja z linią 44. Zapewnienie obsługi ul. Częstochowskiej i ul. Olszewskiego. 102 Zmiana trasy Likwidacja przejazdu ul. Massalskiego i skierowanie kursów przez ul. Puscha. 112 Zmiana trasy Skierowanie wszystkich kursów do ul. Zagórskiej i wydłużenie trasy od ul. Malików przez ul. Szajnowicza-Iwanowa do ul. Puscha. Wprowadzenie 30 minutowego taktu.
Etap 2 Zmiany obowiązują od 29 czerwca 2019 roku. Zlikwidowano linie 15 i 17. Zmieniono linie 30, 103, 105, 107, 112 i 114.
Lista zmian:
Linia Działanie Opis 15 Likwidacja 17 Likwidacja 30 Zmiana trasy Ze względu na likwidację linii nr 17, trasa zostaje przedłużona od ul. Sikorskiego do minidworca na os. Świętokrzyskim. Wprowadzenie 18 minutowego taktu. 103 Zmiana trasy i zwiększenie częstotliwości W związku z likwidacją linii nr 15, autobusy na tej linii będą jeździły częściej. W celu zapewnienia lepszego połączenia przesiadkowego autobusy jadące w kierunku al. Na Stadion będą wjeżdżać na przystanek al. IX Wieków Kielc UW i zawracać na rondzie G. Herlinga-Grudzińskiego. Wprowadzenie 25 minutowego taktu. 105 Zmiana trasy W związku z likwidacją linii nr 15, autobusy obsłużą ul. Orkana. Wszystkie kursy w obu kierunkach odbędą się ul. Piekoszowską. 107 Zmiana trasy Ze względu na likwidację linii nr 17, linia obsłuży osiedle Łazy i zostanie skierowana do ulicy Artwińskiego. Linia otrzyma całkowicie nową trasę: Artwińskiego – Grunwaldzka – Żytnia – Paderewskiego – 1 Maja – Hubalczyków – Gruchawka – Zastawie – Piaseczny Dół – Przęsłowa – Lubiczna – Żelaznogórska – Piaseczny Dół – Gruchawka 112 Zmiana trasy W związku ze zmianą trasy linii nr 114, linia obsłuży ulice Sikorskiego i Orląt Lwowskich. 114 Zmiana trasy Autobusy pojadą w obie strony ul. Piekoszowską. Linia będzie kursować od ul. Jesionowej przez ul. Świętokrzyską, al. Solidarności, ul. Górną do pętli przy ul. Żniwnej, a po wakacjach zostanie przedłużona do ul. Uniwersyteckiej. Wprowadzenie 35 minutowego taktu. Etap 3[11] Zmiany obowiązują od 9 października 2021 roku. Zlikwidowano linie 55, 100 i 110 oraz zmieniono linie: 4, 13, 21, 30, 35, 36, 38, 54 i 103
Lista zmian:
Linia działanie opis zmian 4 zmiana trasy przekierowanie z pętli na Zagnańskiej (Zagnańska Areszt) na Os. Sieje 13 zmiana trasy przekierowanie z Podkarczówki (Ołowiana) na Czarnów (Kolberga) 21 zmiana trasy przekierowanie z Czarnowa (Kolberga) na pętlę na ul. Kruszelnickiego utworzenie dodatkowego (skróconego) wariantu do Targów Kielce 30 zmiana trasy w kierunku północnym nie będzie przejeżdżać ul. Sołtysiaka "Barabasza" i al. Legionów 35 zmiana trasy, zmiana godzin kursowania
wydłużenie linii od ul. Żytniej do Podkarczówki (Ołowiana) zlikwidowany zostanie przejazd ulicami Żelazną i Czarnowską synchronizacja kursów z linią 46 36 zmiana trasy przekierowanie z pętli na ul. Kruszelnickiego na pętlę na ul. Zagnańskiej przekierowanie z ul. Artwińskiego na ul. Kaczmarka 38 zmiana trasy skrócenie trasy - zamiast do ul. Kolberga, będzie dojeżdżać do Dworca Autobusowego 54 zmiana trasy wydłużenie trasy do pętli na Bukówce skrócenie trasy o wjazd na ul. Olszewskiego linia przejeżdżać będzie przez ul. Transportowców 55 Likwidacja 100 Likwidacja 103 zmiana trasy wydłużenie linii do pętli na ul. Olszewskiego przejazd dodatkowo przez Os. Sieje brak przejazdu przez rondo im. Herlinga Grudzińskiego 110 Likwidacja
Pandemia koronawirusa Przez pandemię koronawirusa wielokrotnie zawieszano lub zmieniano częstotliwość i dni kursowania poszczególnych linii autobusowych. Zawieszeniom lub zmianom kursowania uległy m.in. linie: 23, 53, 55, 104, 105, 108, 0W, 0Z czy N2.
Otwarcie Dworca Autobusowego Wraz z otwarciem 1 września 2020 roku po remoncie Dworca Autobusowego przy ul. Czarnowskiej, zmieniony został przebieg linii: 10, 31, 32, 43 i 47. W późniejszych poprawkach rozkładów jazdy Dworzec Autobusowy stał się przystankiem końcowym dla linii: 7, 9, 11, 12, 14, 18, 38, 41 i 45.
Reorganizacja linii w 2023 roku (IV etap remarszrutyzacji) 28 stycznia 2023 roku wprowadzona została kolejna reorganizacja linii autobusowych. Zmianę przebiegu miały linie 5, 19, 23 i 33, natomiast usunięte zostały linie 105, 106, 109, 111, 113 i C. Ponadto, powstały 2 nowe linie: 24 i 26[14][15].
Linia działanie opis zmian 5 zmiana trasy połączenie "starej" linii 5 z linią 111 nowy przebieg: Pilotów (d. Szybowcowa) - Zalesie w relacji Zalesie-Pilotów dodatkowy wjazd w ul. Podklasztorną i Kołłątaja po zakończeniu remontu w rejonie skrzyżowania ul. Jagiellońskiej i Karczówkowskiej brane pod uwagę będzie skierowanie linii przez ul. Karczówkowską i Mielczarskiego 19 zmiana trasy brak przejazdu ul. Szczecińską i Zagórską przejęcie od linii 109 obsługi Nowego Folwarku - przejazd ul. Poleską, Domaszowską i Morcinka 23 zmiana trasy skierowana na Os. Podkarczówka zamiast Os. Ślichowice pierwotnie brak wjazdu w ul. Hożą i Kolberga, później ogłoszono utrzymanie wjazdu kieszonkowego obsługa Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego i innych jednostek medycznych w okolicy 24 utworzenie nowej trasy połączenie linii 105 i 113 pierwotna relacja linii: Os. Na Stoku (d. Sikorskiego) - Kusocińskiego szpital; później ogłoszenie wydłużenie linii do pętli Os. Świętokrzyska w ramach dawnej linii 105 nowa linia dokonuje dodatkowego wjazdu kieszonkowego w ul. Orkana 26 utworzenie nowej trasy połączenie linii 106 i C relacja linii: Os. Ślichowice - Cedzyna zalew wjazdy kieszonkowe na Os. Pod Dalnią oraz ul. Kolberga 33 zmiana trasy wszystkie kursy wjeżdżają na Os. Sieje 105 Likwidacja połączenie z linią 113 w linię 24 106 Likwidacja połączenie z linią C w linię 26 109 Likwidacja 111 Likwidacja połączenie z linią 5 113 Likwidacja połączenie z linią 105 w linię 24 C Likwidacja połączenie z linią 106 w linię 26
Zajezdnia Obecnie zaplecze administracyjne, techniczne, miejsca postojowe dla autobusów, stacja benzynowa oraz myjnia mieszczą się w zajezdni przy ulicy Jagiellońskiej 92.
Do 1967 roku Biuro Dyrekcji mieściło się przy ul. Kilińskiego 2 (obecnie Mała) natomiast zajezdnia przy ul. Rewolucji Październikowej 20c (obecnie Warszawska). Autobusy miały do dyspozycji wąski plac, utrudniający przemieszczanie się. W 1967 roku oddano do użytku zajezdnię przy ul. Jagiellońskiej 92. Przeniesiono tam całe zaplecze techniczne i administracyjne. Zajezdnia mieści się tam do dnia dzisiejszego. W 1983 r. MPK otrzymało obiekty od Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania przy ul. Pakosz 66, gdzie zorganizowano drugą zajezdnię. Zajezdnia mieściła się tam do 2008 r. Po likwidacji autobusy z Pakosza przeniesiono do zajezdni przy ul. Jagiellońskiej, przedtem powiększając teren.
Pętle autobusowe Wymieniono pętle znajdujące się na terenie Kielc[1][18].
Pętla Ulica/ulice Lokalizacja[a] Linie autobusowe Uwagi Zdjęcie Al. Na Stadion al. Na Stadion/Obrzeźna Stadion Leśny 4, 103 Batalionów Chłopskich Batalionów Chłopskich Niewachlów I 44 Bukówka Wojska Polskiego Bukówka 1, 11, 25, 33, 34, 54, 108, N2 Chorzowska Chorzowski Sitkówka 2[b], 19[b], 27, 29, 31[b] Częstochowska Częstochowska Herby 44, 53 Dobromyśl Dobromyśl Dobromyśl 1[b] Dworzec Autobusowy Czarnowska Centrum/Śródmieście 7, 9, 10, 11, 12, 14, 18, 31, 32, 38, 41, 43, 45, 47 KielcePKS.jpg Kampus UJK Uniwersytecka Nowy Folwark 8, 13, 104 Kolberga Kolberga Czarnów 2, 13, 23, 26 Klecka Klecka Bukówka 25 Kruszelnickiego Z. Kruszelnickiego Niewachlów II 21, 102 Kusocińskiego szpital J. Kusocińskiego Pakosz 24, 44 Malików Malików Malików 25, 44, 54, 102, 112 Morcinka działki G. Morcinka Nowy Folwark 19, 53 Olszewskiego K. Olszewskiego Skrzetle 36, 103, 112 Os. Dąbrowa Wincentego z Kielc Dąbrowa 33, 103, 104 [c] Os. Na Stoku W. Sikorskiego Os. Na Stoku 5, 24. 30, 102, 104, 112, F, N2 Os. Pod Dalnią al. J. Szajnowicza-Iwanowa/J. Puscha Os. Pod Dalnią 2, 26, 102, 112 Os. Ślichowice E. Massalskiego Os. Ślichowice 8, 26, 27, 29, 46, 102[b], 108, 112, N1 Os. Świętokrzyskie J. Nowaka-Jeziorańskiego Os. Świętokrzyskie 24, 30, 46, 102, 112, F, N1, N2 Piekoszowska Piekoszowska Czarnów 18[b], 114 Pietraszki Pietraszki Pietraszki 1[b] Pileckiego W. Pileckiego Wietrznia 34 KielcePilPętla.jpg Starogórska Dywizjonu 303/Starogórska Dąbrowa 33 Sukowska Sukowska Dyminy 2[b], 30[b] Ściegiennego/Weterynaryjna P. Ściegiennego/Weterynaryjna Dyminy 2, 27, 30, 45 Targi Kielce B. Markowskiego Niewachlów I 21[b], 25 Wrzosowa Pętla Wrzosowa/al. J. Popiełuszki Barwinek [d] Zagnańska areszt Zagnańska Piaski 23, 36 Zagórska Zagórska/Głogowa Wielkopole/Nowy Folwark 14[b], 21, 28, 112 Zagórze Prosta Zagórze 21 Zalesie Zalesie/Garbarska Zalesie 5 Żniwna Żniwna/E. Taylora Nowy Folwark 8, 13, 39, 53, 104, 114
Autobusową komunikację regionalną i dalekobieżną obsługiwał PKS Kielce (posiadający słynny dworzec przy ul. Czarnowskiej), upadł w 2011 r. wskutek nieuczciwej konkurencji ze strony busowych przewoźników prywatnych. (C) Phototrans.eu Wikimedia.org Phototrans.pl Phototrans.net Wikipdia.org
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 04.05.2023, 8:01 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |