[Tramwaje] 1964-1965 Tatra K1
1964-1965 Tatra K1 En.Tatra-Club.com
Transphoto.org
Prazsketramvaje.cz
Cytuj:
Tatra K1 to typ prototypowego tramwaju wytwarzanego w latach 1964–1965 w zakładach ČKD w Pradze w Czechosłowacji. Pierwszy przegubowy tramwaj produkowany przez te zakłady.
Konstrukcja
Konstrukcja wozu wywodzi się bezpośrednio od tramwaju Tatra T3 i jest to właściwie jego przegubowa, dwuczłonowa wersja. K1 to dwuczłonowy, przegubowy, jednokierunkowy tramwaj, wyposażony w czworo harmonijkowych drzwi. Pudło z ryflowanymi bokami osadzone było na trzech dwuosiowych wózkach (dwa skrajne pędne, środkowy toczny). Tramwaj posiadał wyposażenie elektryczne serii UA11 z rozruchem oporowym. Wóz nie posiadał niskiej podłogi. Wewnątrz rozmieszczono siedzenia z laminatu w układzie 2+1.
Dostawy
Państwo Miasto Typ Lata dostaw Liczba Numery taborowe
Czechosłowacja Ostrawa K1 1965 2 800, 801
Eksploatacja
Wyprodukowano dwa prototypy, które pod numerami 7000 i 7001 były testowane początkowo w Pradze, a od 1965 eksploatowane w Ostrawie pod nr 800 i 801. Ze względu na wysoką awaryjność oba wozy zostały w roku 1968 zwrócone producentowi w Pradze. Tam wóz nr 800 został przekonstruowany na wagon Tatra KT4, który eksploatowany był do 1977. Drugi prototyp był krótko testowany, a następnie złomowany.
Dane techniczne
Producent: ČKD Tatra, Praga-Smichov, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1964–1965
Liczba członów: 2
Liczba drzwi: 2
Układ drzwi: 2-0-2
Długość: 20 400 mm (bez sprzęgów)
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3050 mm
Szerokość toru: 1435 mm
Rozstaw osi w wózkach: 1900 mm
Typ silników: TE 022
Moc silników: 4 × 40 kW
Napięcie zasilania: 600 V
Liczba miejsc siedzących: 49
liczba miejsc stojących: 118
Liczba miejsc ogółem: 157
Niskopodłogowość: 0%
(C) En.Tatra-Club.com
Transphoto.org
Prazsketramvaje.cz