Obecny czas: Czw, 02.05.2024, 7:43




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Tramwaje] 1988-1999 Tatra T6A2 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post [Tramwaje] 1988-1999 Tatra T6A2
1988-1999 Tatra T6A2

Tatra T6A2D Drezno
Image Wikipedia.org
Image TransPhoto.org

Tatra T6A2D Szczecin (ex-Berlin)
Image Wikipedia.org
Image Flickr.com

Tatra T6A2B Sofia
Image Wikipedia.org
Image Phototrans.eu

Tatra T6A2H Segedyn
Image Wikipedia.org

Cytuj:
Tatra T6A2 to typ tramwaju wytwarzanego w różnych odmianach w latach 1988–1999 w zakładach ČKD w Pradze w Czechosłowacji (potem Czechy)

Konstrukcja
T6A2 to jednokierunkowy wóz konstrukcji stalowej, wyposażony w troje drzwi składanych harmonijkowo, wysokopodłogowy. Silniki wyposażone są w regulację tyrystorową typu TV3. Wóz przeznaczony był głównie dla miast NRD jako następca wagonów Tatra T4. Możliwe było tworzenie składów składających się z dwóch wagonów silnikowych oraz doczepnego (B6A2) – tzw. Großzug.

Produkowane odmiany

T6A2D
W 1985 powstały dwa prototypy T6A2D oraz wagon doczepny B6A2D, które po testach w Pradze przewiezione zostały do Drezna. Od roku 1990 wagony prototypowe przeznaczono w Dreźnie do jazd wycieczkowych, a następnie pierwszy wagon prototypowy sprzedano do muzeum, gdzie w latach 2001–2004 poddawany był renowacji. Drugi prototyp w roku 2002 złomowano.

Pozostałe wozy eksploatowane są obecnie w miastach: Magdeburg i Rostock, natomiast na przełomie listopada i grudnia 2007 roku zostały wycofane w Berlinie i Lipsku. W miastach tych używano także wagonów doczepnych B6A2D (obecnie w Magdeburgu). W Niemczech tramwaje te eksploatowane były jako solowe, a także w składach złożonych z dwóch wagonów silnikowych, wagonu silnikowego i doczepy oraz dwóch wagonów silnikowych i doczepy (Großzug). Obecnie tabor ten poddawany jest modernizacjom.

W październiku 2007 MZK Szczecin zakupiło 32 sztuki używanych tramwajów tego typu od berlińskiego przewoźnika BVG. Pierwsze dwie sztuki T6A2D przybyły w dniach 29 i 30 października 2007, kolejne 2 sztuki przybyły 29 stycznia 2008 r. a następne 28 sztuk przybyło od kwietnia do września 2008.

T6A2H
Trzy sztuki zostały zakupione na próbę w 1997 r. do miasta Segedyn na Węgrzech. Kolejnych 10 dostarczono w 1998 r.

T6A2B
W 1991 r. zakupiono 40 sztuk także dla Sofii w Bułgarii, a następnie ostatnią serię 17 wagonów tego typu, wyprodukowaną w 1999 r. Posiadają one wózki o rozstawie 1009 mm.

Dostawy
aństwo Miasto Typ Lata dostaw Liczba Numery taborowe
Bułgaria Sofia T6A2B 1991–1999 57 2001–2057
NRD Berlin T6A2D 1988–1990 118 218 101–218 218
Drezno T6A2D 1985–1988 4 226 001–226 004
Lipsk T6A2D 1988–1991 28 1001–1028
Magdeburg T6A2D 1989 6 1275–1280[a]
Rostock T6A2D 1989–1990 24 601–624
Schwerin T6A2D 1989 6
Węgry Segedyn T6A2H 1997 13 900–912
Łączna liczba: 256

[b]Dane techniczne

Producent: ČKD Tatra, Praga Smichov, Czechosłowacja (Czechy)
Prototypy: 1985
Okres produkcji: 1988–1999
Wyprodukowanych: 256 egz.
Zasilanie: 600 V DC
Szerokość toru: 1435 mm
1450 mm (Drezno)
1458 mm (Lipsk)
1009 mm (Sofia)
Liczba członów: 1
Liczba drzwi: 3
Liczba miejsc siedzących: 20-28
Liczba miejsc ogółem: 86-109
Niskopodłogowość: 0%
Aparatura elektryczna: tyrystorowa
Silniki: typu TE 023, o mocy 4×45 kW
Moc ciągła: 245 KM (180 kW)
Długość: 14 500 mm
Szerokość: 2200 mm
Wysokość: 3110 mm
Rozstaw czopów skrętu: 6700 mm
Rozstaw osi w wózku: 1900 mm
Masa: 18 300 kg
Liczba wózków: 2
Sprzęg: Scharfenberga
Prędkość maksymalna: 55 km/h
Zdolność pokonywania wzniesień: 80 ‰ (wagon solo)
60 ‰ (skład T6A2+B6A2)

(C) Wikipedia.org
TransPhoto.org
Flickr.com
Phototrans.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 05.07.2023, 16:25
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018