[Tramwaje] 1998-2003 Tatra KTNF8
Gera (Niemcy) Wikipedia.org
TransPhoto.org
PhotoTrans.pl
Flickr.com
Strassenbahn-Gera.de
Cytuj:
Tatra KTNF8 jest to typ tramwaju, który powstał w wyniku modernizacji czechosłowackiego tramwaju Tatra KT4. Jest to częściowo niskopodłogowy tramwaj, zbudowany poprzez wstawienie między dwa człony tramwaju KT4 dodatkowego, środkowego członu niskopodłogowego, różni się zwiększoną liczbą osi w porównaniu z KTNF6.
Człon niskopodłogowy dla tramwajów typu KTNF8 wytworzono w zakładach Bombardier Transportation. Odróżnia się on od tego z tramwajów KTNF6 konstrukcją wózków: zamiast pojedynczych osi zastosowano dwa dwuosiowe wózki produkcji zakładów Alstom LBH. Wózki wyposażono w hamulce elektromagnetyczne oraz w hamulce tarczowe. Zostały one zaprojektowane w oparciu o konstrukcję wózków tramwaju Tatra RT6N1. Wysokość podłogi w członie niskopodłogowym wynosi 360 mm[3].
W przypadku niemieckich tramwajów KTNF8 zmodernizowano także wyposażenie elektryczne, zwiększono moc silników i zamontowano układ rekuperacji pozwalający na oddawanie do sieci energii elektrycznej powstałej podczas hamowania.
Dane techniczne
Producent: ČKD Tatra, Praga Smichov, Czechy
Alstom, Francja (modernizacja)
Okres produkcji: 1998-2003
Wyprodukowanych: 6 egz.
Liczba członów: 3
liczba miejsc siedzących: 60
Szerokość toru: 1000 mm
Zasilanie: 600 V DC
Silniki trakcyjne: 4×73 KM (54 kW)
Moc ciągła: 294 KM (216 kW)
Długość: 26 554 mm
Szerokość: 2180 mm
Wysokość: 3560 mm
Niskopodłogowość: 30 %
Wysokość podłogi: 900 mm / 350–360 mm
(C) Wikipedia.org
TransPhoto.org
PhotoTrans.pl
Flickr.com
Strassenbahn-Gera.de