[Tramwaje] 1997-1999 Tatra RT8D5
Tatra RT8D5 - Manila Tatra-Club.com
Wikipedia.org
Tatra RT8D5M - Manila Wikipedia.org
TransPhoto.org
Flickr.com
wnętrze Wikipedia.org
Cytuj:
Tatra RT8D5 (RT8D5M) to typ tramwaju produkowanego w latach 1997–1999 w zakładach ČKD w Pradze w Czechach.
RT8D5 to dwukierunkowy trójczłonowy tramwaj przystosowany do obsługi przystanków z wysokimi peronami, wyposażony w rozruch impulsowy. Wywodzi się z wozu Tatra KT8D5. Wóz wyposażony jest m.in. w klimatyzację.
Dostawy
Państwo Miasto Typ Lata dostaw Liczba Numery taborowe
Filipiny Manila RT8D5M 1998–2000 73
Łączna liczba: 73
Eksploatacja
Tramwaj RT8D5 przeznaczony jest dla szybkiej kolei miejskiej Manila Metro Rail Transit System w stolicy Filipin – Manili. 74 zamówione egzemplarze były ostatnim kontraktem firmy ČKD przed przejęciem jej przez firmę Siemens. Pierwszy prototypowy egzemplarz powstał w 1995 r. Dwa lata później został przetransportowany do Manili drogą lotniczą, pozostałe wozy wysłane zostały drogą morską. Eksploatowane są one w potrójnych składach.
Jeden prototypowy egzemplarz (nr 0029) pozostał w Pradze i uczestniczył w zleconych przez przewoźnika z Manili testach zderzeniowych. Polegały one na wykonaniu serii zderzeń z ciągniętym z różnymi prędkościami wozem Tatra T5A5 (nr 0013). Przebiegły one pozytywnie – testowany egzemplarz RT8M doznał tylko niewielkich uszkodzeń, przy całkowitym zniszczeniu wozu T5A5. Prototypowy egzemplarz pozostał w Pradze, jednak ze względu na niemożność jego wykorzystania (możliwa wyłącznie obsługa wysokich peronów) po kilku latach został zezłomowany.
Dane techniczne
Producent: ČKD Tatra, Praga Smichov, Czechy
Okres produkcji: 1997-1999
Wyprodukowanych: 74 egz.
Konstruktor: Patrik Kotas
Szerokość toru: 1435 mm
Napięcie zasilania: 750 V DC
Układ osi: Bo’Bo’Bo’Bo’
Liczba członów: 3
Liczba drzwi: 2×5, uchylno-odskokowe
Układ drzwi: 2×2-2/2/2-2
Liczba miejsc siedzących: 74
Liczba miejsc stojących: 200
Liczba miejsc ogółem: 274
Silniki trakcyjne: typu TE 026 A04
Moc silników: 8 × 87,7 KM (64,5 kW)
Moc ciągła: 702 KM (516 kW)
Długość: 30 300 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3250 mm
Rozstaw czopów skrętu: 7500 mm
Rozstaw osi w wózkach: 1900 mm
Wysokość podłogi: 925 mm
Masa: 46 800 kg
Osprzęt elektryczny: tranzystorowy TV14Z
Prędkość maksymalna: 65 km/h
Minimalny promień skrętu: 20 m
(C) Tatra-Club.com
Wikipedia.org
TransPhoto.org
Flickr.com