Obecny czas: Czw, 02.05.2024, 16:05




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Trolejbusy] 1936 Škoda 1Tr (656 P) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post [Trolejbusy] 1936 Škoda 1Tr (656 P)
Image Skoda-Club.net
Image Wikipedia.org
Image Facebook.com/Trolejbusy ŠKODA
Image TransPhoto.org
Image E15.cz
Image MynTransportBlog.wordpress.com
Cytuj:
Škoda 1Tr (656 P) to pierwszy trolejbus wyprodukowany w czechosłowackich zakładach Škoda. Był to jeden z trzech pojazdów, które skonstruowano dla nowo powstałej sieci trolejbusowej w Pradze.

Konstrukcja
Konstrukcja podwozia trolejbusu 1Tr wywodziła się z samochodu Škoda 553; podwozie dostosowano do montażu silnika trakcyjnego oraz wyposażenia elektrycznego. Karoserię wyprodukowano w zakładach Škody w Mladej Boleslavi, wyposażenie elektryczne dostarczył oddział z Pilzna. Nadwozie było wykonane z drewna, wzmocnione metalowymi elementami i obłożone blaszanym poszyciem.

Škoda 1Tr to trójosiowy trolejbus z dwiema osiami tocznymi (pierwsza i druga) oraz jedną napędową. Pojazd wyposażono w trzy rodzaje hamulców: rekuperacyjny, pneumatyczny i postojowy. Przystosowany był do ruchu lewostronnego: po lewej stronie nadwozia umieszczono dwoje dwuskrzydłowych drzwi harmonijkowych. Do kabiny kierowcy prowadziły dodatkowe, mniejsze drzwi zlokalizowane z prawej strony trolejbusu. Po powstaniu Protektoratu Czech i Moraw trolejbus przystosowano do ruchu prawostronnego.

Prototyp
Prototyp powstał w 1936 r. Razem z prototypami trolejbusów Praga TOT i Tatra 86 był przeznaczony dla pierwszego czechosłowackiego „nowoczesnego” transportu trolejbusowego w Pradze. Trolejbus 1Tr otrzymał numer 301 i eksploatowany był do 1955 r. Rok później skreślono go ze stanu praskiej sieci trolejbusowej i sprzedano do Narodowego Muzeum Techniki w Pradze. W 1961 r. trolejbus został zezłomowany.

Dostawy
Państwo Miasto Typ Lata dostaw Liczba szt. Numery taborowe
Pierwsza Republika Czechosłowacka Praga 1Tr 1936 1 301
Łączna liczba: 1

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mladá Boleslav, Czechosłowacja
Škoda, Pilzno, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1936
Wycofanie z eksploatacji: 1955
Wyprodukowanych: 1 egz.
Typy nadwozia: Wysokopodłogowy trolejbus klasy MIDI
Liczba drzwi: 2
Układ drzwi: 2-0-2
Liczba miejsc siedzących: 29
liczba miejsc stojących: 44
Liczba miejsc ogółem: 73
Moc ciągła: 66,2 kW (90 KM)
Układ napędowy: 6×2
Długość: 10 330 mm
Szerokość: 2350 mm
Wysokość: 3070 mm
Masa własna: 10 370 kg
Prędkość maksymalna: 46 km/h

(C) Skoda-Club.net
Wikipedia.org
Facebook.com/Trolejbusy ŠKODA
TransPhoto.org
E15.cz
MynTransportBlog.wordpress.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 15.11.2023, 21:16
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018