Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 1:38




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Tramwaje] 1993-1999 Škoda 01T 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post [Tramwaje] 1993-1999 Škoda 01T
Image Wikipedia.org
Image Imhd.sk
Image Facebook.com/Český tramvajový server

Cytuj:
Škoda 01T (oznaczany także T3M.0) to typ tramwaju powstały w wyniku modernizacji czechosłowackiego tramwaju T3.

Historia
Oprócz zakładów ČKD modernizacji tramwajów w Czechach w latach 90. XX wieku podjęła się także pilzneńska firma Škoda i jej właśnie pilzneńskie przedsiębiorstwo transportowe postanowiło zlecić przebudowę wagonów. Jako pierwsza do modernizacji wysłana została Tatra T3SUCS o numerze 246. Została ona całkowicie zmodernizowana w latach 1993–1995 (jako jeden z pierwszych tramwajów w Czechach). Następnie Škodzie zlecono przebudowę kolejnych 25 wozów. W 2010 prototyp nr 246 został wycofany z eksploatacji. W 2013 wagony nr 209 i 210 wycofano z ruchu liniowego z powodu wysokiej awaryjności i zezłomowano. Trzynaście egzemplarzy (w tym prototypowy) w latach 2012–2014 przebudowano na typ Vario LF. W 2015 zakończono eksploatację tego typu tramwaju w Pilźnie. Pozostałe tramwaje sprzedano w tym samym roku do ukraińskiego Mikołajowa.

Modernizacja
Wszystkie wozy otrzymały nowe wyposażenie elektryczne Škoda z tranzystorami IGBT. W pierwszym wyremontowanym wozie (nr 246) po raz pierwszy zastosowano takie wyposażenie. Odnowiono zupełnie pudło wagonu, zmodernizowano także wnętrze (zamontowano tapicerowane siedzenia, nowe poręcze, antypoślizgową podłogę) i kabinę motorniczego. Tramwaje otrzymały pantograf połówkowy, a pierwsze dwa wozy o numerach 246 i 247 również drzwi odskokowo-wychylne.

Dostawy
odernizacje na typ Škoda 01T przebiegały w latach 1993–1999.

Państwo Miasto Lata dostaw Numery taborowe Liczba Uwagi
Czechy Pilzno 1995–1999 209–216, 219–230, 237, 238, 241, 242, 246, 247 26 wszystkie tramwaje wycofano z ruchu
Łączna liczba: 26

Dane techniczne
Producent: Škoda, Pilzno, Czechy
Modernizacje: 1993–1999
Zmodernizowanych: 26 egz.
Liczba członów: 1
Zasilanie: 600 V DC
Szerokość toru: 1435 mm
Liczba miejsc siedzących: 23
Liczba miejsc stojących: 87
Liczba miejsc ogółem: 110
Moc silników: 4×40 kW (4×54 KM)
Moc ciągła: 160 kW (218 KM)
Osprzęt elektryczny: Škoda
Długość: 14 000 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3050 mm
Masa własna: 16 800 kg
Niskopodłogowość: 0%
Prędkość maksymalna: 60 km/h

(C) Wikipedia.org
Imhd.sk
Facebook.com/Český tramvajový server

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 20.11.2023, 19:16
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018