Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 14:36




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Trolejbusy] 1964-1967 Škoda T11 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post [Trolejbusy] 1964-1967 Škoda T11
Image Wikipedia.org
Image
Image
Image
Image Skoda-Club.net
Image
Image
Image EuroOldtimers.com
Image TWB PhotoTrans.eu
Image Auto.cz
Cytuj:
Škoda T 11 to typ czechosłowackiego trolejbusu, który powstał w latach 60. XX wieku w ramach unifikacji pojazdów miejskiego transportu publicznego. Nadwozia wytwarzano w zakładach Karosa, a wyposażenie elektryczne produkowała firma Škoda Ostrov.

Konstrukcja
W pierwszej połowie lat 60. XX wieku pojawiły się pierwsze pomysły na unifikację pojazdów miejskiego transportu publicznego. W zakładach Karosa z Vysokiego Mýta prowadzono prace nad autobusem ŠM 11, na którego konstrukcji oparto później trolejbus T 11. W ramach unifikacji karoserie i podwozia dla autobusów i trolejbusów miały być wytwarzane w Vysokim Mýcie, natomiast wyposażenie elektryczne Škoda dla trolejbusów miało być produkowane i montowane w Ostrovie.

T 11 to dwuosiowy trolejbus o nadwoziu samonośnym. Boczne ściany nadwozia pokrywa stalowe poszycie, natomiast dach obłożony jest blachą aluminiową. Po prawej stronie trolejbusu umieszczono troje drzwi składanych (przednie trzyczęściowe, środkowe i tylne czteroczęściowe).

W trolejbusach T 11 zamontowano zmodernizowane wyposażenie elektryczne pochodzące ze Škody 9Tr. Trolejbusy napędzane były jednym czterobiegunowym, szeregowym silnikiem o mocy 120 kW. Pojazdy wyposażono w hamulce pneumatyczne, elektrodynamiczne oraz ręczne postojowe.

Dostawy
Państwo Miasto/Zakład Lata dostaw Liczba Numery taborowe
Czechosłowacja Bratysława 1967 3 226–228
Pilzno 1966–1970 4 214, 219, 220,
248
Škoda Ostrov 1964 1 –
Łączna liczba: 8

Škoda ŠM 11/WPK
Škoda ŠM 11/WPK był prototypowym trolejbusem zbudowanym w 1976 r. przy współpracy Politechniki Gdańskiej i gdyńskiego przewoźnika. Wyposażony był w sterowanie impulsowe (tyrystorowe). Pojazd powstał, podobnie jak trolejbusy T 11, w oparciu o nadwozie autobusu Karosa ŠM 11. Nadwozie to, pochodzące z wycofanego z eksploatacji autobusu, wyremontowano we własnym zakresie w Gdyni. Trolejbus otrzymał numer taborowy 52446 i jeszcze w tym samym roku został zaprezentowany podczas Krajowego Zjazdu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Dane techniczne
Producent: Karosa, Vysoke Myto, Czechosłowacja
Škoda, Ostrov, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1964-1967
Wyprodukowanych: 8 egz.
Nadwozie: Wysokopodłogowy trolejbus klasy MAXI
Zasilanie: 600 V DC
Liczba drzwi: 3
Układ drzwi: 3-4-3
Liczba miejsc siedzących: 23
Liczba miejsc stojących: 71
Liczba miejsc ogółem: 94
Silnik trakcyjny: typu 2 Al 2744 sN
Moc ciągła: 120 kW (163 KM)
Układ rozruchu: oporowy
Długość: 10 985 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 2955 mm
Rozstaw osi: 5500 mm
Rozstaw kół przednich: 1900 mm
Rozstaw kół tylnych: 1780 mm
Wysokość podłogi: 880 mm
Masa własna: 8350 kg
Prędkość maksymalna: 65 km/h
Hamulce: pneumatyczne dwuobwodowe, ręczny, elektrodynamiczny

(C) Wikipedia.org
Skoda-Club.net
EuroOldtimers.com
TWB PhotoTrans.eu
Auto.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 01.02.2024, 21:31
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018