Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 5:29




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Tramwaje] 2007-2016 Škoda 13T 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post [Tramwaje] 2007-2016 Škoda 13T
Brno, Czechy
Image
Image
Image
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image TWB PhotoTrans.pl
Image
Image Flickr.com
Cytuj:
Škoda 13T (nazwa handlowa Elektra) to typ przegubowego, niskopodłogowego tramwaju, wytwarzanego w latach 2007–2016 w zakładach Škoda Transportation dla systemu tramwajowego w Brnie. Wygląd tramwaju zaprojektowała firma Porsche Design Group, spółka-córka przedsiębiorstwa Porsche.

Konstrukcja
13T to jednokierunkowy, sześcioosioowy, silnikowy, częściowo niskopodłogowy wagon tramwajowy. Konstrukcyjnie wywodzi się od tramwajów 14T powstałych na zamówienie Pragi. 13T składa się z pięciu członów złączonych przegubami. Drugi i czwarty człon są niskopodłogowe i zawieszone są między sąsiednimi członami. Pod członami skrajnymi oraz pod członem środkowym zamontowano dwuosiowe wózki sztywne.

Do wnętrza tramwaju prowadzi sześcioro drzwi odskokowo-przesuwnych po prawej stronie nadwozia. W członach niskopodłogowych zamontowano po dwoje drzwi dwuczęściowych, a w członie pierwszym i ostatnim drzwi jednoczęściowe. W porównaniu z tramwajami 14T pierwsze drzwi nie prowadzą do kabiny motorniczego, lecz do przedziału pasażerskiego.

Tramwaje wyposażono w system informacji pasażerskiej. Wewnątrz zainstalowano dwa obustronne wyświetlacze LCD produkcji BUSE, które są przeznaczone do wyświetlania reklam i informacji o trasie. Kabina motorniczego jest monitorowana. W jej wnętrzu zamontowano dwa monitory systemu monitoringu (cztery kamery umieszczono wewnątrz tramwaju, a cztery na zewnątrz).

Począwszy od tramwaju nr 1920 wzwyż wprowadzono zmiany w układzie siedzeń w nieparzystych członach; powodem było zbyt wąskie przejście między siedzeniami zamontowanymi wzdłuż kierunku jazdy. Zrezygnowano ze wzdłużnych miejsc siedzących na rzecz siedzeń montowanych w poprzek kierunku jazdy. Po lewej stronie umieszczono siedzenia podwójne, a po prawej pojedyncze.

Tramwaje z 2016 r. (podtyp 13T6) różnią się kilkoma szczegółami od wagonów z wcześniejszych serii produkcyjnych. W przejściach między członami niskopodłogowymi a wysokopodłogowymi dodano jeden stopień, zmieniono wewnętrzne osłony przegubów i zainstalowano system samoczynnego zamykania drzwi. Oprócz tego zastosowano monitory LCD produkcji Bustec. Na zewnątrz dodano diodowe światła dzienne i panele zewnętrzne firmy BUSE.

15 listopada 2017 roku we wszystkich tramwajach (oprócz podtypu 13T6) uruchomiono system automatycznego zamykania drzwi. Starsze wagony były fabrycznie wyposażone w fotokomórki, ale wymagały one modyfikacji, w tym wymiany oprogramowania sterującego.

Dostawy
Państwo Miasto Typ Lata dostaw Liczba Numery taborowe Uwagi
Czechy Brno 13T0 2007 2 1901, 1902 prototypy [4]
13T1 2008 4 1903–1906
13T2 2009 4 1907–1910
13T3 2009 5 1911–1915
13T4 2009 4 1916–1919
13T5 2010–2011 10 1920–1929
13T6 2016 20 1930–1949
Łączna liczba: 49

Imiona
Każdy z brneńskich tramwajów 13T, pochodzących z serii produkcyjnych 0-5, otrzymał imię nawiązujące do nazw parowych lokomotyw tramwajowych eksploatowanych w Brnie pod koniec XIX wieku (na przykład Caroline, dziś eksponat Muzeum Techniki). Przykładowe imiona tramwajów: nr 1901 Adélka, nr 1902 Barborka, itp.). Tramwaje szóstej serii otrzymały nazwy na cześć znanych brneńskich osobistości (np. tramwaj nr 1930: Bohuslav Fuchs).

Dane techniczne
Producent: Škoda Transportation, Pilzno, Czechy
Miejsce produkcji: Pilzno
Prototypy: 2007
Okres produkcji: 2008–2016
Wyprodukowanych: 49 egz.
Liczba członów: 5
Napięcie zasilania: 600 V DC
Szerokość toru: 1435 mm
Układ osi: Bo’2’Bo’
Liczba miejsc siedzących: 68
Liczba miejsc stojących: 125
Liczba miejsc ogółem: 193
Moc silników: 6 × 122 KM (90 kW)
Moc ciągła: 734 KM (540 kW)
Długość: 30 250 mm
Szerokość: 2460 mm
Wysokość: 3600 mm
Wysokość podłogi: 350 mm
780 mm
Niskopodłogowość: 50%
Masa własna: 38 000 kg
Prędkość maksymalna: 70 km/h
Kąt podjazdu: 99 ‰
Minimalny promień łuku: 25 m
20 m

(C) Wikipedia.org
TWB PhotoTrans.pl
Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 03.02.2024, 3:19
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018