Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 7:24




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Tramwaje] 2005-2009 Škoda 14T 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post [Tramwaje] 2005-2009 Škoda 14T
Praga
Image
Image Wikipedia.org
Image TWB PhotoTrans.pl
Image Flickr.com
Image Mhd86.cz

testy w Pilźnie
Image Wikipedia.org

Cytuj:
Škoda 14T to tramwaj przeznaczony dla stolicy Czech – Pragi. Jego produkcja prowadzona była w latach 2005-2009 w zakładach Škoda w Pilźnie.

Konstrukcja
Tramwaj ten wywodzi się od prototypowego modelu Škoda 05T – jest to pięcioczłonowy tramwaj niskopodłogowy z 50% niskiej podłogi umieszczonej w drugim i czwartym członie. Pudło oparte jest na trzech wózkach – każdy z nich wyposażony jest w dwa trójfazowe, asynchroniczne silniki zasilane przez chłodzone powietrzem falowniki IGBT. Tramwaj posiada elektrohydrauliczny hamulec tarczowy, elektromagnetyczny hamulec szynowy oraz trakcyjny (z odzyskiem energii lub wytracaniem jej w rezystorach). Wygląd pudła wagonu zaprojektowany został przez studio Porsche Design. Wnętrze wyposażone zostało w system kamer (CCTV).

Z konstrukcji 14T wywodzi się tramwaj dla Wrocławia – Škoda 16T, o takim samym wyglądzie, lecz ze środkowym wózkiem tocznym zamiast napędowego.

Eksploatacja
Tramwaje Škoda 14T są eksploatowane w Pradze od roku 2006. Oficjalna prezentacja pierwszego dostarczonego wozu odbyła się 13 grudnia 2005, a ostatni wagon z zamówionych 60 został dostarczony w marcu roku 2009.

Z uwagi na wygląd, tramwaje te uzyskały przezwisko hroch (hipopotam), a następnie pojízdné železářství (jeżdżące sklepy z żelastwem), na skutek hałaśliwości spowodowanej nierównomiernym zużywaniem obręczy kół.

Kraj Miasto Rozstaw torów Liczba
dostarczonych Lata dostaw Numeracja
przewoźnika
Czechy
Czechy Praga 1435 mm 60 2006–2009 9111-9170

Dane techniczne
Producent: Škoda Transportation, Pilzno, Czechy
okres produkcji: 2005-2009
Wyprodukowanych: 60 egz.
Liczba członów: 5
Zasilanie: 600 V DC
Szerokość toru: 1435 mm
Układ osi: Bo' Bo' Bo'
Liczba drzwi: 6
Układ drzwi: 1/2-2/0/2-2/1
Liczba miejsc siedzących: 69
Liczba miejsc stojących: 209
Liczba miejsc ogółem: 278
Silniki trakcyjne: 6×122 KM (6×90 kW)
Moc ciągła: 734 KM (540 kW)
Długość: 30 250 mm
Szerokość: 2460 mm
Wysokość: 3400 mm
Wysokość podłogi: 350 mm
780 mm
Niskopodłogowość: 50%
Masa własna: 37 360 kg
Prędkość maksymalna: 60 km/h
Zdolność pokonywania wzniesień: 85 ‰
Poprzednik: Škoda 05 T Vektra
Następca: Škoda 15 T ForCity

(C) Wikipedia.org
TWB PhotoTrans.pl
Flickr.com
Mhd86.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 04.02.2024, 15:13
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018