Switch to full style
Wszysko o microbusach, minibusach i autobusach
Wyślij odpowiedź

[Trolejbusy] 1995-1999 Škoda 14TrE

Pią, 23.02.2024, 23:20

Dayton, Stany Zjednoczone
Image Wikipedia.org
Image DeviantArt.com
Image Cs-dopravak.cz
Škoda 14TrE to zmodernizowana wersja czechosłowackiego trolejbusu Škoda 14Tr. Była produkowana w II poł. lat 90. XX wieku dla amerykańskiego miasta Dayton w stanie Ohio.

Konstrukcja i modernizacje
W 1994 roku Škoda i AAI Baltimore założyły spółkę ETI Baltimore. Rok później w wyniku współpracy wyprodukowano trzy pierwsze pojazdy 14TrE z części przywiezionych z Czech. Były one pojazdami demonstracyjnymi (różniły się niektórymi elementami od pozostałych 14TrE). W 1996 roku trafiły one do Daytonu. Pozostałe trolejbusy dla tego miasta wyprodukowano w latach 1997–1999.

Trolejbus 14TrE pochodzi z modelu 14Tr. Jest to dwuosiowy trolejbus z karoserią samonośną. Zmieniono wygląd przodu i tyłu, a z prawej strony umieszczono tylko dwoje dwuskrzydłowych składanych drzwi (przednie i tylne).

Dostawy
W latach 1995–1999 wyprodukowano 57 sztuk tych trolejbusów.

Państwo Miasto Lata dostaw Liczba Numery taborowe Uwagi
Stany Zjednoczone Dayton 1995–1999 57 9601–9603, 9801–9854 9601–9603 – prototypy
Łączna liczba: 57

Dane techniczne
Producent: ETI Baltimore, Ostrov, Czechy
Prototyp(y): 1995
Okres produkcji: 1995–1999
Wyprodukowanych: 57 egz.
Typy nadwozia: Wysokopodłogowy trolejbus klasy MAXI
Liczba drzwi: 2
Układ drzwi: 2–0–2
Liczba miejsc ogółem: 90
Liczba miejsc siedzących: 40
Liczba miejsc stojących: 20
Moc silników: 190 KM (140 kW)
Szerokość: 2405 mm / 2580 mm
Masa własna: 13 600 kg
Prędkość maksymalna: 60 km/h

(C) Wikipedia.org
DeviantArt.com
Cs-dopravak.cz
Wyślij odpowiedź