Obecny czas: Sob, 27.04.2024, 20:08




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Trolejbusy] 1995-2004 Škoda 14TrM 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post [Trolejbusy] 1995-2004 Škoda 14TrM
Image TrolejbusyPlzen.estranky.cz

Brno, Czechy
Image Wikipedia.org

Teplice, Czechy
Image Wikipedia.org

Koszyce, Słowacja
Image Wikipedia.org

Ostrava, Czechy
Image Flickr.com

Wołogda, Rosja
Image Wikipedia.org

Ałmaty, Kazachstan
Image Wikipedia.org

Cytuj:
Škoda 14TrM to zmodernizowana wersja czechosłowackiego trolejbusu Škoda 14Tr. Trolejbusy te produkowano od lat 90. XX w. ok. 10 lat w zakładach Škoda w Ostrovie nad Ochrzą.

Konstrukcja i elementy modernizacji
Podobnie jak 14Tr, również 14TrM jest dwuosiowym trolejbusem z karoserią samonośną, złożoną ze stalowych elementów, zespawanych ze sobą. Karoseria jest pokryta blachą, izolowana cieplnie i akustycznie. W prawej bocznej ścianie umieszczono troje dwuskrzydłowych składanych drzwi.

Z zewnątrz modernizacja dotknęła przodu i tyłu pojazdu. Zmiany wyglądu zaprojektował inż. arch. Patrik Kotas; z przodu i z tyłu zamontowano tablice informacyjne. Wnętrze podległo zupełnej modernizacji. Wstawiono nowe siedzenia i wymieniono podłogę na antypoślizgową. Wykorzystano wyposażenie elektryczne, instalowane w ostatnich wersjach trolejbusu 14Tr. Modernizacje, które się tutaj pojawiły, to nowy silnik i lekkie laminatowe odbieraki prądu.

Od 2002 roku w Bratysławie starsze trolejbusy Škoda 14Tr są modernizowane poprzez wymianę pudła i osi. I chociaż w praktyce oznacza to budowę nowych pojazdów, to jest to uznawane za modernizację. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku dwóch trolejbusów z Pilzna. W obu miastach pojazdy te są oznaczone jako 14TrM.

W niektórych miastach (Ostrawa, Pilzno) przewoźnicy oznaczają zmodernizowane trolejbusy 14Tr jako 14TrM. Pozostali przewoźnicy te same modernizacje oznaczają jako 14TrR.

Dostawy
W latach 1995–2004 wyprodukowano 290 tych trolejbusów.
Produkcja zastępczych pudeł trwała od 2004 do 2009 roku.

Państwo Miasto Typ Lata dostaw Liczba Numery taborowe
Czechy Brno 14TrM 1995 20 3267–3286
Hradec Králové 14TrM 1995 2 31, 32
Igława 14TrM 1995 4 44–47
Opava 14TrM 1995–1997 10 73–82
Pardubice 14TrM 1995–1999 20 365–384
Pilzno nadwozie 2002–2006 19 patrz niżej
Cieplice 14TrM 1995–1996 11 154–164
Zlín i Otrokovice 14TrM 1995 2 169, 170
Kazachstan Ałmaty 14TrM 1997–2001 23 1011–1029, 1031, 1033, 1056, 1057
Litwa Wilno 14TrM 1999 23 1651–1662, 2663–2673
Łotwa Ryga 14TrM 1998–2000 27 1-131, 2-400–2-425
Mołdawia Bielce 14TrM 2002 1 154
Kiszyniów 14TrM 1997–2003 39 1264–1276, 2131–2143, 3815–3827
Rosja Wołogda 14TrM 1996–1998 30 151–180
Słowacja Bratysława nadwozie 2004–2009 12 patrz niżej
Koszyce 14TrM 1999 7 2001–2007
Preszów 14TrM 2000–2001 5 119–123
Turkmenistan Aszchabad 14TrM 2000 47 001–047
Ukraina Kijów 14TrM 1996 4 410–413
Uzbekistan Urgencz 14TrM 1997 9 001–009
Łączna liczba: 290
Numery taborowe
Bratysława: 6222, 6226, 6260, 6263, 6265, 6271, 6283, 6291, 6293, 6301, 6304, 6306
Pilzno: 403, 404, 405, 407, 409, 411, 412, 417, 433, 435, 437, 438, 443, 444, 449, 452, 453, 457, 459

Dane techniczne
Producent: Škoda, Ostrov, Czechy
Lata produkcji: 1995–2004
Wyprodukowanych: 291 egz.
Napięcie zasilania: 600 V DC
Liczba drzwi: 3
Układ drzwi: 2-2-2
Liczba miejsc siedzących: 28
Liczba miejsc stojących: 54
Liczba miejsc ogółem: 82
Moc silników: 136-163 KM (100–120 kW)
Długość: 11 340 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3410 mm
Masa własna: 10 400 kg
Prędkość maksymalna: 65 km/h


(C) TrolejbusyPlzen.estranky.cz
Wikipedia.org
Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 28.02.2024, 1:04
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018