|
|
Obecny czas: Śro, 15.05.2024, 3:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
[Trolejbusy] 1995-2004 Škoda 14TrM
Autor |
Wiadomość |
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
[Trolejbusy] 1995-2004 Škoda 14TrM
TrolejbusyPlzen.estranky.cz Brno, Czechy Wikipedia.org Teplice, Czechy Wikipedia.org Koszyce, Słowacja Wikipedia.org Ostrava, Czechy Flickr.com Wołogda, Rosja Wikipedia.org Ałmaty, Kazachstan Wikipedia.org Cytuj: Škoda 14TrM to zmodernizowana wersja czechosłowackiego trolejbusu Škoda 14Tr. Trolejbusy te produkowano od lat 90. XX w. ok. 10 lat w zakładach Škoda w Ostrovie nad Ochrzą.
Konstrukcja i elementy modernizacji Podobnie jak 14Tr, również 14TrM jest dwuosiowym trolejbusem z karoserią samonośną, złożoną ze stalowych elementów, zespawanych ze sobą. Karoseria jest pokryta blachą, izolowana cieplnie i akustycznie. W prawej bocznej ścianie umieszczono troje dwuskrzydłowych składanych drzwi.
Z zewnątrz modernizacja dotknęła przodu i tyłu pojazdu. Zmiany wyglądu zaprojektował inż. arch. Patrik Kotas; z przodu i z tyłu zamontowano tablice informacyjne. Wnętrze podległo zupełnej modernizacji. Wstawiono nowe siedzenia i wymieniono podłogę na antypoślizgową. Wykorzystano wyposażenie elektryczne, instalowane w ostatnich wersjach trolejbusu 14Tr. Modernizacje, które się tutaj pojawiły, to nowy silnik i lekkie laminatowe odbieraki prądu.
Od 2002 roku w Bratysławie starsze trolejbusy Škoda 14Tr są modernizowane poprzez wymianę pudła i osi. I chociaż w praktyce oznacza to budowę nowych pojazdów, to jest to uznawane za modernizację. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku dwóch trolejbusów z Pilzna. W obu miastach pojazdy te są oznaczone jako 14TrM.
W niektórych miastach (Ostrawa, Pilzno) przewoźnicy oznaczają zmodernizowane trolejbusy 14Tr jako 14TrM. Pozostali przewoźnicy te same modernizacje oznaczają jako 14TrR.
Dostawy W latach 1995–2004 wyprodukowano 290 tych trolejbusów. Produkcja zastępczych pudeł trwała od 2004 do 2009 roku.
Państwo Miasto Typ Lata dostaw Liczba Numery taborowe Czechy Brno 14TrM 1995 20 3267–3286 Hradec Králové 14TrM 1995 2 31, 32 Igława 14TrM 1995 4 44–47 Opava 14TrM 1995–1997 10 73–82 Pardubice 14TrM 1995–1999 20 365–384 Pilzno nadwozie 2002–2006 19 patrz niżej Cieplice 14TrM 1995–1996 11 154–164 Zlín i Otrokovice 14TrM 1995 2 169, 170 Kazachstan Ałmaty 14TrM 1997–2001 23 1011–1029, 1031, 1033, 1056, 1057 Litwa Wilno 14TrM 1999 23 1651–1662, 2663–2673 Łotwa Ryga 14TrM 1998–2000 27 1-131, 2-400–2-425 Mołdawia Bielce 14TrM 2002 1 154 Kiszyniów 14TrM 1997–2003 39 1264–1276, 2131–2143, 3815–3827 Rosja Wołogda 14TrM 1996–1998 30 151–180 Słowacja Bratysława nadwozie 2004–2009 12 patrz niżej Koszyce 14TrM 1999 7 2001–2007 Preszów 14TrM 2000–2001 5 119–123 Turkmenistan Aszchabad 14TrM 2000 47 001–047 Ukraina Kijów 14TrM 1996 4 410–413 Uzbekistan Urgencz 14TrM 1997 9 001–009 Łączna liczba: 290 Numery taborowe Bratysława: 6222, 6226, 6260, 6263, 6265, 6271, 6283, 6291, 6293, 6301, 6304, 6306 Pilzno: 403, 404, 405, 407, 409, 411, 412, 417, 433, 435, 437, 438, 443, 444, 449, 452, 453, 457, 459
Dane techniczne Producent: Škoda, Ostrov, Czechy Lata produkcji: 1995–2004 Wyprodukowanych: 291 egz. Napięcie zasilania: 600 V DC Liczba drzwi: 3 Układ drzwi: 2-2-2 Liczba miejsc siedzących: 28 Liczba miejsc stojących: 54 Liczba miejsc ogółem: 82 Moc silników: 136-163 KM (100–120 kW) Długość: 11 340 mm Szerokość: 2500 mm Wysokość: 3410 mm Masa własna: 10 400 kg Prędkość maksymalna: 65 km/h (C) TrolejbusyPlzen.estranky.cz Wikipedia.org Flickr.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 28.02.2024, 1:04 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |