Obecny czas: Sob, 27.04.2024, 19:47




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Tramwaje] 2014-2015 Skoda 30T ForCity Plus 
Autor Wiadomość
Online
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post [Tramwaje] 2014-2015 Skoda 30T ForCity Plus
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image TWB Phototrans.eu
Image
Image Flickr.com
Image RailwayPro.com
Image DreamsTime.com
Image IMHD.sk
Cytuj:
Škoda 30T (nazwa handlowa ForCity Plus) to typ tramwaju wytwarzanego w zakładach Škoda Transportation dla systemu tramwajowego w stolicy Słowacji, Bratysławie. Jest to dwukierunkowa odmiana typu Škoda 29T.

Konstrukcja
30T wywodzi się konstrukcyjnie z typu 26T powstałego dla Miszkolca. Jest to pięcioczłonowy, przegubowy, dwukierunkowy tramwaj z 92% udziałem niskiej podłogi. Z lewej i prawej strony nadwozia zamontowano po pięcioro drzwi odskokowych. Nadwozie opiera się na czterech dwuosiowych wózkach, z których skrajne są napędowe, a środkowe toczne. Tramwaj wyposażono w klimatyzację kabiny motorniczego i przedziału pasażerskiego oraz w system monitoringu zewnętrznego i wewnętrznego.

Produkowane serie:
Škoda 30T0 - prototypy;
Škoda 30T1;
Škoda 30T2;

Dostawy
Państwo Miasto Typ Lata dostaw Liczba Numery taborowe Uwagi
Słowacja Bratysława 30T0 2014 2 7501, 7502 prototypy
30T1 2015 13 7503–7515
30T2 2015 15 7516–7530
Łączna liczba: 30

W 2013 r. Dopravný podnik Bratislava zamówił 15 tramwajów za 39 milionów euro. Wagony miały zostać dostarczone do 2015 r. Umowa zakładała opcję dostarczenia kolejnych 15 egzemplarzy, z której skorzystał zamawiający.

Pierwszy wyprodukowany tramwaj typu 30T dostarczono do Bratysławy 2 listopada 2014 r. Nadano mu numer 7501 i już 6 listopada tego samego roku przedstawiono go mieszkańcom i mediom. W kolejnych miesiącach przebiegał proces homologacji i jazdy próbne. Do jazd testowych z pasażerami tramwaj dopuszczono po raz pierwszy 25 kwietnia 2015 r. Dostawy kolejnych wagonów 30T do Bratysławy rozpoczęto w marcu 2015 r., przy czym pod koniec kwietnia DPB dysponował siedmioma tramwajami. Ostatnie zamówione 30T dostarczono w listopadzie wspomnianego roku.

Dane techniczne
Producent; Škoda Transportation, Pilzno, Czechy
Okres produkcji: 2014-2015
Wyprodukowanych: 30 egz.
Liczba członów: 5
Liczba drzwi: 2×5
Układ drzwi: 2-/0-/2-2-/0-/2
Napięcie zasilania: 600 V DC
Szerokość toru: 1000 mm
Liczba miejsc siedzących: 52
Liczba miejsc stojących: 152 (4 os./m²)
Liczba miejsc ogółem: 204
Niskopodłogowość: 92%
Układ osi: Bo’2’2’Bo’
Silniki trakcyjne: 6×136 KM (6×100 kW)
Moc ciągła: 816 KM (600 kW)
Długość: 32 495 mm
Szerokość: 2480 mm
Wysokość: 3560 mm
Prędkość maksymalna: 65 km/h

(C) Wikipedia.org
TWB Phototrans.eu
Flickr.com
DreamsTime.com
RailwayPro.com
IMHD.sk

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 05.03.2024, 5:25
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018