Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
[Trolejbusy] 1998-2004 Skoda 14TrSF https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=22&t=44028 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kulikowski [ Nie, 10.03.2024, 12:28 ] |
Temat postu: | [Trolejbusy] 1998-2004 Skoda 14TrSF |
San Francisco, Stany Zjednoczone Wikipedia.org TWB PhotoTrans.pl TransPhoto.org Imhd.sk Transport131.com.pl Cytuj: Škoda 14TrSF to zmodernizowana eksportowa odmiana czechosłowackiego trolejbusu Škoda 14Tr. Trolejbusy tego typu, wytwarzane w latach 1998–2003, przeznaczone były dla miasta San Francisco w amerykańskim stanie Kalifornia. Konstrukcja W ostrovskim zakładzie Škoda wyprodukowano ramę pojazdu, natomiast montaż końcowy przeprowadzono w firmie ETI Baltimore w Stanach Zjednoczonych. Wyżej wspomniana firma została założona przez Škodę i przedsiębiorstwo AAI Baltimore w celu wykonania montażu końcowego trolejbusów przeznaczonych na rynek amerykański. Produkcja seryjna trolejbusów 14TrSF trwała od roku 2000. Konstrukcja 14TrSF wywodzi się z klasycznego trolejbusu 14Tr. Zmieniono wygląd ścian czołowych, zmodyfikowano wnętrze (w przedniej części trolejbusu siedzenia umieszczono równolegle do kierunku jazdy, w tylnej prostopadle), zamontowano inny typ wyposażenia elektrycznego. Do wnętrza pojazdu prowadzi dwoje dwuskrzydłowych, składanych drzwi, umieszczonych z prawej strony nadwozia. Prototypy Powstały łącznie trzy prototypy trolejbusu 14TrSF. W 1998 r. powstał pierwszy prototyp, który jako jedyny został wyprodukowany w całości w Ostrovie. Początkowo przeprowadzono jego testy u producenta, a następnie odstawiono. W 2004 r. w dalszym ciągu znajdował się on na terenie ostrovskich zakładów Škoda. Dostawy W latach 1998–2003 wyprodukowano łącznie 241 trolejbusów typu 14TrSF. Państwo Miasto Lata dostaw Liczba Numery taborowe Uwagi Rok wycofania z eksploatacji Czechy Škoda Ostrov 1998 1 — prototyp Stany Zjednoczone San Francisco 2001–2004 240 5401–5640 2019 Łączna liczba: 241 Trolejbusy 14TrSF były eksploatowane do września 2019. Obecnie jako zabytkowy zachowany jest jeden egzemplarz o numerze boczny 5538. Dane techniczne Producent: Škoda, Ostrov, Czechy (podwozie) ETI Baltimore, San Francisco, Stany Zjednoczone (montaż końcowy) AAI Baltimore, Stany Zjednoczone Prototypy: 1998 Okres produkcji: 2000–2004 Wyprodukowanych: 241 egz. Typy nadwozia: Wysokopodłogowy trolejbus klasy MAXI Liczba drzwi: 2 Układ drzwi: 2-2-0 Liczba miejsc ogółem: 41 Moc ciągła: 190 KM (140 kW) Moc godzinna: 218 KM (160 kW) Długość: 12 192 mm Szerokość: 2591 mm Masa własna: 13 608 kg Prędkość maksymalna: 72 km/h (C) Wikipedia.org TWB PhotoTrans.pl TransPhoto.org Imhd.sk Transport131.com.pl |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |