Wszysko o microbusach, minibusach i autobusach
Wyślij odpowiedź

[Trolejbusy] 1998-2004 Skoda 14TrSF

Nie, 10.03.2024, 12:28

San Francisco, Stany Zjednoczone
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image TWB PhotoTrans.pl
Image TransPhoto.org
Image Imhd.sk
Image Transport131.com.pl
Škoda 14TrSF to zmodernizowana eksportowa odmiana czechosłowackiego trolejbusu Škoda 14Tr. Trolejbusy tego typu, wytwarzane w latach 1998–2003, przeznaczone były dla miasta San Francisco w amerykańskim stanie Kalifornia.

Konstrukcja
W ostrovskim zakładzie Škoda wyprodukowano ramę pojazdu, natomiast montaż końcowy przeprowadzono w firmie ETI Baltimore w Stanach Zjednoczonych. Wyżej wspomniana firma została założona przez Škodę i przedsiębiorstwo AAI Baltimore w celu wykonania montażu końcowego trolejbusów przeznaczonych na rynek amerykański. Produkcja seryjna trolejbusów 14TrSF trwała od roku 2000.

Konstrukcja 14TrSF wywodzi się z klasycznego trolejbusu 14Tr. Zmieniono wygląd ścian czołowych, zmodyfikowano wnętrze (w przedniej części trolejbusu siedzenia umieszczono równolegle do kierunku jazdy, w tylnej prostopadle), zamontowano inny typ wyposażenia elektrycznego. Do wnętrza pojazdu prowadzi dwoje dwuskrzydłowych, składanych drzwi, umieszczonych z prawej strony nadwozia.

Prototypy
Powstały łącznie trzy prototypy trolejbusu 14TrSF. W 1998 r. powstał pierwszy prototyp, który jako jedyny został wyprodukowany w całości w Ostrovie. Początkowo przeprowadzono jego testy u producenta, a następnie odstawiono. W 2004 r. w dalszym ciągu znajdował się on na terenie ostrovskich zakładów Škoda.

Dostawy
W latach 1998–2003 wyprodukowano łącznie 241 trolejbusów typu 14TrSF.
Państwo Miasto Lata dostaw Liczba Numery taborowe Uwagi Rok wycofania z eksploatacji
Czechy Škoda Ostrov 1998 1 — prototyp
Stany Zjednoczone San Francisco 2001–2004 240 5401–5640 2019
Łączna liczba: 241

Trolejbusy 14TrSF były eksploatowane do września 2019. Obecnie jako zabytkowy zachowany jest jeden egzemplarz o numerze boczny 5538.

Dane techniczne
Producent: Škoda, Ostrov, Czechy (podwozie)
ETI Baltimore, San Francisco, Stany Zjednoczone (montaż końcowy)
AAI Baltimore, Stany Zjednoczone
Prototypy: 1998
Okres produkcji: 2000–2004
Wyprodukowanych: 241 egz.
Typy nadwozia: Wysokopodłogowy trolejbus klasy MAXI
Liczba drzwi: 2
Układ drzwi: 2-2-0
Liczba miejsc ogółem: 41
Moc ciągła: 190 KM (140 kW)
Moc godzinna: 218 KM (160 kW)
Długość: 12 192 mm
Szerokość: 2591 mm
Masa własna: 13 608 kg
Prędkość maksymalna: 72 km/h


(C) Wikipedia.org
TWB PhotoTrans.pl
TransPhoto.org
Imhd.sk
Transport131.com.pl
Wyślij odpowiedź