Obecny czas: Sob, 27.04.2024, 11:32




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Tramwaje] 2018-2020 Skoda 35T ForCity Classic Chemnitz 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7496
Miejscowość: Warszawa
Post [Tramwaje] 2018-2020 Skoda 35T ForCity Classic Chemnitz
Chemnitz, Niemcy

Image Wikipedia.org
Image TransPhoto.org
Image Cs-dopravak.cz
Image Imhd.sk
Image Transport-Publiczny.pl
Cytuj:
Škoda 35T (nazwa handlowa ForCity Classic Chemnitz) to typ tramwaju wyprodukowanego w zakładach Škoda Transportation dla niemieckiego miasta Chemnitz i jego systemu tramwajowego.

Konstrukcja
Škoda 35T to dwukierunkowy, pięcioczłonowy, niskopodłogowy wagon tramwajowy. Nadwozie wykonane ze stali nierdzewnej oparte jest na trzech wózkach z kołami pozbawionymi osi. Poszczególne koła napędzane są indywidualnie przez silniki trakcyjne bez przekładni. Wejścia do tramwaju znajdują się na wysokości 290 mm nad główką szyny, wewnątrz podłoga znajduje się na wysokości 350 mm nad szyną. Tramwaj jest wyposażony w klimatyzację. Stylistykę wagonu zaprojektowało studio Aufeer Design.

Dostawy
Państwo Miasto Lata dostaw Liczba Numery taborowe
Niemcy Chemnitz 2018–2020 14 911–924
Łączna liczba: 14
W Chemnitz w 2012 roku przez krótki czas testowano jeden praski tramwaj Škoda 15T. W 2016 r. zakłady Škoda Transportation zwyciężyły w przetargu chemnickiego przewoźnika CVAG na dostawę 14 tramwajów o wartości około 950 milionów koron. Zgodnie z przedmiotem zamówienia skonstruowano typ 35T, należący do rodziny ForCity Classic.

Zgodnie z pierwotnym planem pierwszy tramwaj miał być dostarczony latem 2018 a dostawy miały się zakończyć latem 2019. Doszło jednak do opóźnienia. Pierwszy tramwaj wystawiono we wrześniu 2018 na targach InnoTrans w Berlinie, następnie jego wyposażenie zostało skompletowane w zakładach Škoda. Tramwaj dostarczono 30 listopada 2018 r. do Chemnitz i nadano mu numer taborowy 912. Od grudnia tego roku był testowany, pozostałe tramwaje dostarczano od kwietnia 2019 r. 25 września 2019 r. pierwsze dwa tramwaje 35T rozpoczęły służbę liniową. Do końca roku 2019 dostarczono 13 z 14 zamówionych wagonów.

Dane techniczne
Producent: Škoda Transportation, Pilzno, Czechy
Okres produkcji: 2018-2020
Wyprodukowanych: 14 egz.
Liczba członów: 5
Liczba drzwi: 2×5
Układ drzwi: 2×2-/2-/0-/2-2-/2
Szerokość toru: 1435 mm
Zasilanie: 600/750 V DC
Układ osi: Bo'Bo'Bo'
Liczba miejsc siedzących: 64
Liczba miejsc stojących: 127 (4 os./m²)
Liczba miejsc ogółem: 191
Liczba i moc silników trakcyjnych: 12×41 KM (30 kW)
Moc szczytowa: 761 KM (560 kW)
Długość: 31 390 mm
Szerokość: 2650 mm
Wysokość: 3710 mm
Masa służbowa: 48 100 kg
Wysokość podłogi: 290-350 mm
Niskopodłogowość: 100 %
Prędkość maksymalna: 60 km/h
Poprzednik: Škoda 28T

(C) Wikipedia.org
TransPhoto.org
Cs-dopravak.cz
Imhd.sk
Transport-Publiczny.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 13.03.2024, 23:15
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018