[Trolejbusy] 1995-2004 Skoda 15TrM
TrolejbusyPlzen.estranky.cz
Uście nad Łabą, Czechy Wikipedia.org
Hradec Kralove, Czechy Wikipedia.org
Brno, Czechy TransPhoto.org
Bratysława, Słowacja Wikipedia.org
Preszów, Słowacja Flickr.com
Koszyce, Słowacja Imhd.sk
Ryga, Łotwa Wikipedia.org
Czerniowce, Ukraina TransPhoto.org
Cytuj:
Škoda 15TrM to zmodernizowana wersja czechosłowackiego trolejbusu przegubowego Škoda 15Tr. Ta wersja była produkowana od roku 1995.
Konstrukcja i modernizacje
Trolejbus 15TrM jest podobny do 15Tr. Jest pojazdem trzyosiowym z karoserią samonośną, która składa się z dwóch członów, połączonych przegubem. Zastosowano wiele części zgodnych z produkowanym równocześnie trolejbusem Škoda 14TrM, co ułatwia naprawy. W prawej ścianie umieszczono cztery dwuskrzydłowe składane drzwi. Siedzenia wewnątrz pojazdu są umieszczone poprzecznie, podłogi pokryto antypoślizgowym materiałem, zmodernizowano kabinę kierowcy. Dwa silniki napędzają środkową i tylną oś. Zmodernizowano niektóre elementy wyposażenia elektrycznego (m.in. zastosowano nowocześniejsze silniki oraz zainstalowano lżejsze, laminatowe odbieraki prądu.
Największą różnicą w wyglądzie (w stosunku do 15Tr) jest nowy przód i tył pojazdu, przygotowany do umieszczenia elektronicznych wyświetlaczy. Autorem projektu tych części był inż. arch. Patrik Kotas.
Dane techniczne
Producent: Škoda Transportation, Ostrov, Czechy
Okres produkcji: 1995–2004
Wyprodukowanych: 121 egz.
Typy nadwozia: Wysokopodłogowy trolejbus klasy MEGA
Napięcie zasilania: 600 V DC
Liczba drzwi: 4
Układ drzwi: 2-2-2-2
Liczba miejsc siedzących: 45
Liczba miejsc stojących: 100
Liczba miejsc ogółem: 145
Silniki trakcyjne: 2×136-163 KM (2×100–120 kW)
Moc ciągła: 272 KM (200 kW)-326 KM (240 kW)
Długość: 17 360 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3410 mm
Masa własna: 16 400 kg
Rozstaw osi: 5420 mm
Prędkość maksymalna: 65 km/h
(C) TrolejbusyPlzen.estranky.cz
Wikipedia.org
TransPhoto.org
Flickr.com
Imhd.sk