Obecny czas: Sob, 27.04.2024, 14:13




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Trolejbusy] 1999-2017 Skoda 15TrR 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7496
Miejscowość: Warszawa
Post [Trolejbusy] 1999-2017 Skoda 15TrR
Brno, Czechy
Image
Image
Image
Image Wikipedia.org
Cytuj:
Škoda 15TrR to czeski trolejbus dwuczłonowy, który powstał w wyniku modernizacji starszego trolejbusu Škoda 15Tr.

Historia
Jednym z powodów modernizacji trolejbusów przegubowych 15Tr do typu 15TrR było długie oczekiwanie na nowoczesnego następcę typu 15Tr. Choć prototyp niskopodłogowego, dwuczłonowego trolejbusu 22Tr (oznaczony 22TrG) powstał już w 1993 roku, do produkcji seryjnej (która nie trwała zbyt długo) wszedł dopiero w 2002 roku. Dlatego też w międzyczasie firmy transportowe poszukiwały rozwiązania zarówno w postaci zakupu trolejbusów typu Škoda 15TrM, jak i w przebudowie starszych trolejbusów na typ 15TrR.

Niektóre przedsiębiorstwa transportowe oznaczają zmodernizowane trolejbusy 15TrR jako 15TrM lub w ogóle nie różnicują ich od niezmodernizowanych 15Tr.

Modernizacja
Podczas przebudowy do typu 15TrR, trolejbusy 15Tr rozbierano do ramy, którą poddawano piaskowaniu. Zamontowano nowe ściany czołowe i tylne według projektu inż. arch. Patrika Kotasa, które posiadają już wbudowany panel systemu informacji pasażerskiej. Modyfikacjom poddano także wnętrza oraz stanowisko kierowcy. Zamontowano także nowe pałąki z tworzyw sztucznych. Oprócz tego dokonano szeregu innych drobnych zmian[2].

Modernizacje do typu 15TrR przebiegały od 1999 roku.

Państwo Miasto Lata modernizacji Liczba Uwagi
Czechy Brno 2002–2006 8 oznaczony jako 15TrM
Czeskie Budziejowice 2000–2011 35 oznaczony jako 15TrM
Ostrawa 1999–2003 10
Uście nad Łabą 2009–2017 5
Węgry Segedyn ? 18 oznaczone jako 15TrM, część trolejbusów była już zmodernizowana w Czeskich Budziejowicach
Łączna liczba: 76

Czeskie Budziejowice
W latach 2000–2011 zmodernizowano 35 trolejbusów, a dla SZKT Szeged zmodernizowano kolejne cztery. W latach 2009–2010 Segedynowi sprzedano 5 zmodernizowanych trolejbusów.

Segedyn
W Segedynie zmodernizowano łącznie 14 trolejbusów. W Czeskich Budziejowicach zmodernizowano kolejne cztery. W latach 2009–2010 zakupiono w Czeskich Budziejowicach pięć już zmodernizowanych trolejbusów. Jeden z tych trolejbusów został następnie sprzedany do Uścia nad Łabą.

Uście nad Łabą
W latach 2009–2017 dla DP Ústí nad Labem zmodernizowano łącznie 5 trolejbusów, w tym dwa w SZKT Szeged i dwa w ACIER. W 2011 roku kolejny trolejbus został zakupiony w Segedynie.

Pojazdy historyczne
Pochodzenie Numer taborowy Obecny właściciel Typ Rok produkcji Historyczny od
Brno 3501 TMB 15TrR 1990 2017

Dane techniczne
Producent: Škoda, Ostrov, Czechy
Lata produkcji: od 1999 r.
Inne nazwy: Škoda 15TrM
Napięcie zasilania: 600 V
Typy nadwozia: Wysokopodłogowy trolejbus klasy MEGA
Liczba drzwi: 4
Układ drzwi: 2-2-2-2
Liczba miejsc siedzących: 45
Liczba miejsc stojących: 100
Liczba miejsc ogółem: 145
Silniki trakcyjne: prądu stałego
Moc silników: 2×100 kW
Moc ciągła: 272 KM (200 kW)
Długość: 17 360 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3410 mm
Masa własna: 15 800 kg
Prędkość maksymalna: 65 km/h

(C) Wikipedia.org

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 23.03.2024, 0:39
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018