Wszysko o microbusach, minibusach i autobusach
Wyślij odpowiedź

[Trolejbusy] 1999-2003 Skoda 15TrSF

Nie, 07.04.2024, 14:58

San Francisco, Stany Zjednoczone
Image
Image Wikipedia.org
Image Imhd.sk
Image TWB PhotoTrans.pl
Image Flickr.com
Image Transport131.com.pl
Škoda 15TrSF to zmodernizowana eksportowa wersja czechosłowackiego przegubowego trolejbusu Škoda 15Tr, która była przeznaczona dla amerykańskiego miasta San Francisco.

Konstrukcja i modernizacje
Pojazdy 15TrSF były produkowane w podobny sposób, jak standardowe trolejbusy 14TrSF, również przeznaczone dla San Francisco.

W ostrowskich zakładach Škody przygotowywano jedynie szkielet pojazdu, budowa była kontynuowana w przedsiębiorstwie ETI Baltimore, założonym przez firmy Škoda i AAI Baltimore w celu ukończenia budowy trolejbusów.

Mechaniczna i elektryczna konstrukcja trolejbusu pochodzi z modelu 15Tr. Jest to więc trzyosiowy trolejbus złożony z dwóch członów, połączonych przegubem. W stosunku do 15Tr zmianie uległ wygląd pojazdu (zbliżony do 14TrSF) oraz wnętrze i liczba drzwi. Z prawej strony znajdują się trzy dwuskrzydłowe składane drzwi, dwoje z nich znajduje się w pierwszym członie.

Prototyp
W 1999 roku wyprodukowano jeden prototyp trolejbusu 15TrSF (prawdopodobnie był to jedyny trolejbus tego typu dokończony w zakładach w Ostrowie). Po przeprowadzonych przez producenta testach wraz z pozostałymi trolejbusami 15TrSF został dostarczony do San Francisco. Otrzymał numer taborowy 7101 i został wycofany z eksploatacji w kwietniu 2016 roku i zezłomowany w tym samym roku.

Dostawy
W latach 1999–2003 wyprodukowano łącznie 33 trolejbusy 15TrSF.

Państwo Miasto Lata dostaw Liczba Numery taborowe Rok wycofania z eksploatacji
Stany Zjednoczone San Francisco 2002–2003 33 7101–7133 2016
Łączna liczba: 33

Wszystkie trolejbusy 15TrSF zostały wycofane z eksploatacji w 2016.

Dane techniczne
Producent: Škoda Transportation, Ostrov, Czechy
ETI Baltimore, San Francisco, Stany Zjednoczone
Okres produkcji: 1999–2003
Wyprodukowanych: 33 egz.
Typ nadwozia: Wysokopodłogowy trolejbus klasy MEGA
Liczba drzwi: 3
Układ drzwi: 2-2-2-0
Liczba miejsc ogółem: 110
Silniki trakcyjne: 2 × 218 KM (160 kW)
Moc ciągła: 435 KM (320 kW)
Prędkość maksymalna: 60 km/h

(C) Wikipedia.org
Imhd.sk
TWB PhotoTrans.pl
Flickr.com
Transport131.com.pl
Wyślij odpowiedź