Switch to full style
Wszysko o microbusach, minibusach i autobusach
Wyślij odpowiedź

Re: IKARUS 260

Śro, 13.01.2010, 17:05

a co się stało z lubelskimi przyczepkami ?

Re: IKARUS 260

Śro, 13.01.2010, 18:16

Sprzedali je do OBRu do prac nad elastycznymi wałami napędowymi :mryellow:

Re: IKARUS 260

Pią, 15.01.2010, 21:24

a co się stało z lubelskimi przyczepkami ?


zezłomowali, a części które się jeszcze do czegoś nadawały poszły na zamienniki

Re: IKARUS 260

Pon, 29.11.2010, 1:16

Ikarusy odchodzą do historii, tak więc czas przypomnieć poszczególne generacje wersji solowej.

Przegląd serii Ikarusa 260 na przykładzie Warszawy:

1. Ikarus 260.04 "lewar solówka" - Solówka, która z przegubową 280tką ujednoliciła tabor autobusowy.
roczniki 1981-1985:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
roczniki 1991-1992:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Przegubowiec
1032 szt.
Produkcja: 1981-1992
Eksploatacja: 1981-2007

2. Ikarus 260.02 Solowy Ikarus z serii dla NRD.
Image
Image
(C) Przegubowiec
17 szt.
Produkcja: 1982
Eksploatacja: 1982-2007

3. Ikarus 260.73 "automat solĂłwka" - Automatyczna solĂłwka.
rocznik 1993:
Image
Image
Image
Image
Image
rocznik 1994:
Image
Image
Image
(C) Przegubowiec
84 szt.
Produkcja: 1993-1994
Eksploatacja: od 1993

Re: IKARUS 260

Wto, 10.05.2011, 12:13

Po 50 latach wiernej służby, węgierskie Ikarusy powoli odchodzą do lamusa. Wszystkie miasta po kolei rezygnują z kultowych autobusów. Warszawa zaczęła właśnie wyprzedaż ostatnich. Jednak wielu użytkownikom komunikacji miejskiej łezka się w oku kręci.
Warszawa zaczęła wyprzedaż ostatnich Ikarusów w stolicy. Za bardzo przystępną cenę. - Około 6 tysięcy w przypadku autobusów krótkich, 11 metrowych i w przypadku autobusów przegubowych 7 tysięcy złotych - mówi Adam Stawicki z Miejskich Zakladów Autobusowych.

O Ikarusach powstawały piosenki. Grały one w niejednym filmie. - Ikarus ma swój klimat, zupełnie niepowtarzalny. Wyjątkowy. Po pierwsze stylistyka. Design w środku, który jest bardzo specyficzny. Specyficzne fotele, specyficzny układ poręczy - mówi Paweł Zadrożny z serwisu przegubowiec.com.

- To autobusy, które uratowały komunikację. Przecież w okresie zimy stulecia tylko Ikarusy zdały wtedy egzamin - przypomina Robert Człapiński z Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie.

Na zakupy po Ikarusa

Z Ikarusami nie może pożegnać się też Łukasz Staniszewski z Trójmiasta. Gdy dowiedział się, że Gdańsk z nich rezygnuje, ruszył na zakupy. - Zdecydowałem się kupić Ikrausa na własność, bo Ikarus to gatunek ginący. Uważam, że trzeba ratować go od zapomnienia. Autobus, którzy przysłużył się wielu pokoleniom - mówi.

Służył i jeszcze trochę posłuży. W Warszawie do połowy przyszłego roku.

- A jak ma pan wybór: kobieta-Ikarus. Wieczór piątkowy. To co pan wybiera? - pytamy Roberta Człapińskiego z Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie. - Zabieram kobietę do Ikarusa - odparowuje bez wahania.


tvn24

Re: IKARUS 260

Sob, 03.03.2012, 21:16

260-tki na ulicach Teheranu
Image Image Image
phototrans.eu

Re: IKARUS 260

Sob, 03.03.2012, 21:37

I poza pierwszym zdjęciem, to każde auto w tle to Saipa :P Tamtejsza Octavia widzę :wink:
Wyślij odpowiedź