Strona 2 z 2

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Nie, 27.01.2008, 22:26
przez kenji
Ciekawe ile sobie MB za niego krzyknie... Orginalny, ciekawy model, moĹĽe ktĂłreĹ› miasto siÄ™ na nie skusi?

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Nie, 27.01.2008, 22:30
przez Kobi
kenji napisał(a):Ciekawe ile sobie MB za niego krzyknie... Orginalny, ciekawy model, moĹĽe ktĂłreĹ› miasto siÄ™ na nie skusi?


MZA Warszawa zamierza kupić 10 takich autobusów. Koszt jednego to 1 300 000 złotych :)

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Nie, 27.01.2008, 22:32
przez kenji
Kobi napisał(a):
kenji napisał(a):Ciekawe ile sobie MB za niego krzyknie... Orginalny, ciekawy model, moĹĽe ktĂłreĹ› miasto siÄ™ na nie skusi?


MZA Warszawa zamierza kupić 10 takich autobusów. Koszt jednego to 1 300 000 złotych :)

Fiu Fiu, 13 mln zł :|

Chyba jednak skończy się na Solarisach :lol:

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Nie, 27.01.2008, 22:40
przez Kobi
kenji napisał(a):
Kobi napisał(a):
kenji napisał(a):Ciekawe ile sobie MB za niego krzyknie... Orginalny, ciekawy model, moĹĽe ktĂłreĹ› miasto siÄ™ na nie skusi?


MZA Warszawa zamierza kupić 10 takich autobusów. Koszt jednego to 1 300 000 złotych :)

Fiu Fiu, 13 mln zł :|

Chyba jednak skończy się na Solarisach :lol:


Jakie 13 mln ? :lol: Słownie: jeden milion trzysta tysięcy złotych polskich ;) To nie jest tak drogo jak na niskopodłogowy prawie 20 metrowy autobus. Współczesne przegubowce z tego co wiem kosztują też coś koło jednego miliona. Chyba, że chodzi Ci o łączną sumę za 10 autobusów. No cóż sumka rzeczywiście nie mała, ale tabor trzeba wymieniać, a takie pieniądze dla takiego przewoźnika nie są raczej zbyt duże. Bydgoskie MZK spłaca swoje autobusy w ratach ;)

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Nie, 27.01.2008, 22:43
przez kenji
Kobi napisał(a):
Jakie 13 mln ? :lol: Słownie: jeden milion trzysta tysięcy złotych polskich ;) To nie jest tak drogo jak na niskopodłogowy prawie 20 metrowy autobus. Współczesne przegubowce z tego co wiem kosztują też coś koło jednego miliona.


10 autobusów x jeden milion trzysta tysięcy złotych daje trzynaście milionów złotych :P ;)

Jakbyś nie widział to coś dopisałem zanim Ty napisałeś swojego posta ;)
Kobi

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Pon, 28.01.2008, 12:20
przez RR ltd Co.
O kurka, chciałbym tego potwora zobaczyć na własne oczy.
RR

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Pon, 07.07.2008, 17:09
przez Osiek
Testowy egzemplarz CapaCity na ulicach Wrocławia:

Image
Image
Image
źródło: WFK

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Nie, 20.07.2008, 13:01
przez pardon
U mnie w mieście niezbyt by sie spisał, na 2 głownych arteriach miasta są ronda, w które nie byłby w stanie się złożyć :(

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Nie, 20.07.2008, 16:11
przez Szakall69
no troche kasy wyłozyli :P ale ciekaw jestem czy w zamian nie mozna bylo kupic tanczych np. Solarisów a nie łapac sie za Mercedesy ktore sa na bank sporo droższe :P wiadomo ze marki sa mało poruwnywalne ale dla zwyklego pasarzera nie ma to chyba wiekszego znaczenia :P

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Nie, 20.07.2008, 16:30
przez bartez
pardon napisał(a):na 2 gĹ‚ownych arteriach miasta sÄ… ronda, w ktĂłre nie byĹ‚by w stanie siÄ™ zĹ‚oĹĽyć


http://pl.youtube.com/watch?v=I1qlM977plE

Jak to główne arterie to ronda pewnie nie są małe więc raczej dałby radę :D

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Nie, 20.07.2008, 19:40
przez kenji
bartez napisał(a):
pardon napisał(a):na 2 gĹ‚ownych arteriach miasta sÄ… ronda, w ktĂłre nie byĹ‚by w stanie siÄ™ zĹ‚oĹĽyć


http://pl.youtube.com/watch?v=I1qlM977plE

Jak to główne arterie to ronda pewnie nie są małe więc raczej dałby radę :D


Wbrew pozorom przegubowce całkiem sprawnie radzą sobie na rondach, gorzej mają kierowcy 15metrowców, których nijak nie da się złamać.

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Śro, 01.09.2010, 15:22
przez kulikowski
Autobus przekracza ograniczenia polskiego kodeksu drogowego (do 18m długości) i przez to jest problem z homologacją. Warszawa nie zdecydowała się na zakup.
Ponowne testy w Warszawie od 3 do 11.09.2009 r.:

Image
Image
Image
(C) Przegubowiec

galeria zdjęć Mercedesa CapaCity w Przegubowcu

Wielkopojemny autobus CapaCity jest konstrukcją dostosowaną specjalnie do linii o szczególnie dużej liczbie przewożonych pasażerów. Dzięki długości 19,5 m jest w stanie przewieźć nawet 193 osoby (według danych producenta). Autobus ma tylko jeden przegub, ale ze względu na wydłużoną tylną część w drugim członie znajdują się dwie osie, w tym jedna wleczona skrętna. Dzięki temu średnica zawracania wynosi tylko 22,85 m co jest wynikiem porównywalnym z klasycznymi autobusami 18-metrowymi.

Testowany autobus posiadał możliwie najbogatsze wyposażenie: wysokiej klasy wykończenie wnętrza, drzwi automatyczne z fotokomórką (tylko 3. i 4. otwierane przez pasażera), 12-litrowy silnik spełniający normę Euro-4, kamery cofania umieszczone na tylnych narożnikach itp.

W związku z szumnymi zapowiedziami kierownictwa MZA o kupnie autobusów o długości przekraczającej 18 metrów do obsługi linii tarchomińskich, w połowie stycznia 2008 r. na testy przyjechał jeden z dwóch demonstracyjnych egzemplarzy CapaCity. Autobus obsługiwał linię E-4, a w weekend linię 510.

Po raz drugi Mercedes Capacity (wolne tłumaczenie: Mercedes Pojemność) pojawił się w Warszawie we wrześniu 2009 roku. Testy miały na celu sprawdzenie autobusu o zwiększonej pojemności na trasie wzmocnionej linii 190, mającej zostać stołeczną linią typu "Metrobus" - czyli trasą o dużej pojemności obsługiwanej dużymi autobusami, pełniącej ważną rolę w układzie komunikacyjnym. Pretekstem do tych zmian było uruchomienie pierwszego w Warszawie pasa autobusowo-tramwajowego w ciągu trasy W-Z, pomiędzy placem Bankowym a Parkiem Praskim.

Autobus o rejestracji MA-XI 730 otrzymał numer 916. Jest on bardzo zbliżony do już testowanego egzemplarza - znów wyróżnia się ekstrawaganckim wyglądem i dużą długością. Są jednak niewielkie różnice. Szyby są przyciemnione w mniejszym stopniu, wszystkie fotele wewnątrz mają jednakowy, czerwony wzór. Z niskiej podłogi dostępnych jest 21 miejsc siedzących. Dwoje tylnych drzwi znów posiada fotokomórki. Od strony technicznej autobus jest zbliżony do poprzedniego - posiada 360-konny silnik oraz 6-biegową skrzynię ZF. Niewielką niedogodnością jest to, że przy hamowaniu tylny człon autobusu wpada w niewielki rezonans od drgań silnika. Trudności eksploatacyjne sprawiają ostatnie drzwi, w których trzeba było wyłączyć fotokomórki. Po dwóch dniach na autobusie doklejono czerwono-żółty foliowy pasek oraz napisy promujące ideę szybkiej komunikacji autobusowej. Testy trwały do 11 września, po czym autobus pojechał na drzwi otwarte MPK w Lublinie.
(C) Przegubowiec

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Nie, 05.09.2010, 0:34
przez kulikowski
a jednak Warszawa ogłosiła przetarg na 2 (sic!) 20-metrowce.

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Nie, 05.09.2010, 15:33
przez Ice
Nie rozumiem. Skoro polskie prawo dopuszcza pojazdy o maksymalnej danej długości, to w jaki sposób chcą dopuścić do ruchu te 20 metrowce? Swoją drogą ilość - całe 2 też poraża :lol:

Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)

Wysłany: Nie, 05.09.2010, 21:41
przez kulikowski
uściślam: przetarg będzie opiewać na 168 szt. autobusów łącznie o długościach 8, 9, 10, 12 i 18 m w tym w pakiecie z 4 szt. hybrydowych i z 2 szt. 20 m. Z dwudziestometrowcami będzie powtórka sytuacji z byłego piętrusa: na każdy wyjazd specjalne pozwolenie na przejazdy nienormatywne.