Re: Mercedes-Benz CapaCity (O530GL)
Wysłany: Nie, 27.01.2008, 22:26
Ciekawe ile sobie MB za niego krzyknie... Orginalny, ciekawy model, moĹĽe ktĂłreĹ› miasto siÄ™ na nie skusi?
Samochody Swiata - Forum Samochodowe
https://www.samochodyswiata.pl/
kenji napisał(a):Ciekawe ile sobie MB za niego krzyknie... Orginalny, ciekawy model, moĹĽe ktĂłreĹ› miasto siÄ™ na nie skusi?
Kobi napisał(a):kenji napisał(a):Ciekawe ile sobie MB za niego krzyknie... Orginalny, ciekawy model, moĹĽe ktĂłreĹ› miasto siÄ™ na nie skusi?
MZA Warszawa zamierza kupić 10 takich autobusów. Koszt jednego to 1 300 000 złotych
kenji napisał(a):Kobi napisał(a):kenji napisał(a):Ciekawe ile sobie MB za niego krzyknie... Orginalny, ciekawy model, moĹĽe ktĂłreĹ› miasto siÄ™ na nie skusi?
MZA Warszawa zamierza kupić 10 takich autobusów. Koszt jednego to 1 300 000 złotych
Fiu Fiu, 13 mln zł
Chyba jednak skończy się na Solarisach
Kobi napisał(a):
Jakie 13 mln ? Słownie: jeden milion trzysta tysięcy złotych polskich To nie jest tak drogo jak na niskopodłogowy prawie 20 metrowy autobus. Współczesne przegubowce z tego co wiem kosztują też coś koło jednego miliona.
pardon napisał(a):na 2 gĹ‚ownych arteriach miasta sÄ… ronda, w ktĂłre nie byĹ‚by w stanie siÄ™ zĹ‚oĹĽyć
bartez napisał(a):pardon napisał(a):na 2 gĹ‚ownych arteriach miasta sÄ… ronda, w ktĂłre nie byĹ‚by w stanie siÄ™ zĹ‚oĹĽyć
http://pl.youtube.com/watch?v=I1qlM977plE
Jak to główne arterie to ronda pewnie nie są małe więc raczej dałby radę
(C) PrzegubowiecWielkopojemny autobus CapaCity jest konstrukcją dostosowaną specjalnie do linii o szczególnie dużej liczbie przewożonych pasażerów. Dzięki długości 19,5 m jest w stanie przewieźć nawet 193 osoby (według danych producenta). Autobus ma tylko jeden przegub, ale ze względu na wydłużoną tylną część w drugim członie znajdują się dwie osie, w tym jedna wleczona skrętna. Dzięki temu średnica zawracania wynosi tylko 22,85 m co jest wynikiem porównywalnym z klasycznymi autobusami 18-metrowymi.
Testowany autobus posiadał możliwie najbogatsze wyposażenie: wysokiej klasy wykończenie wnętrza, drzwi automatyczne z fotokomórką (tylko 3. i 4. otwierane przez pasażera), 12-litrowy silnik spełniający normę Euro-4, kamery cofania umieszczone na tylnych narożnikach itp.
W związku z szumnymi zapowiedziami kierownictwa MZA o kupnie autobusów o długości przekraczającej 18 metrów do obsługi linii tarchomińskich, w połowie stycznia 2008 r. na testy przyjechał jeden z dwóch demonstracyjnych egzemplarzy CapaCity. Autobus obsługiwał linię E-4, a w weekend linię 510.
Po raz drugi Mercedes Capacity (wolne tłumaczenie: Mercedes Pojemność) pojawił się w Warszawie we wrześniu 2009 roku. Testy miały na celu sprawdzenie autobusu o zwiększonej pojemności na trasie wzmocnionej linii 190, mającej zostać stołeczną linią typu "Metrobus" - czyli trasą o dużej pojemności obsługiwanej dużymi autobusami, pełniącej ważną rolę w układzie komunikacyjnym. Pretekstem do tych zmian było uruchomienie pierwszego w Warszawie pasa autobusowo-tramwajowego w ciągu trasy W-Z, pomiędzy placem Bankowym a Parkiem Praskim.
Autobus o rejestracji MA-XI 730 otrzymał numer 916. Jest on bardzo zbliżony do już testowanego egzemplarza - znów wyróżnia się ekstrawaganckim wyglądem i dużą długością. Są jednak niewielkie różnice. Szyby są przyciemnione w mniejszym stopniu, wszystkie fotele wewnątrz mają jednakowy, czerwony wzór. Z niskiej podłogi dostępnych jest 21 miejsc siedzących. Dwoje tylnych drzwi znów posiada fotokomórki. Od strony technicznej autobus jest zbliżony do poprzedniego - posiada 360-konny silnik oraz 6-biegową skrzynię ZF. Niewielką niedogodnością jest to, że przy hamowaniu tylny człon autobusu wpada w niewielki rezonans od drgań silnika. Trudności eksploatacyjne sprawiają ostatnie drzwi, w których trzeba było wyłączyć fotokomórki. Po dwóch dniach na autobusie doklejono czerwono-żółty foliowy pasek oraz napisy promujące ideę szybkiej komunikacji autobusowej. Testy trwały do 11 września, po czym autobus pojechał na drzwi otwarte MPK w Lublinie.