Dźwigi, pojazdy przeładunkowe, budowlane, rolnicze i wszelkie inne
Wyślij odpowiedź

NGoe.... - Megakonstrukcje - Megamaszyny Films :)

Śro, 17.05.2006, 17:45

Kolejny films o wielkich mega....

Image
Image
Image
Image

avi-350MB lektor pl jakosc bdb - sprawdzone 8) :twisted:
informacje co gdzie i jak
http://rapidshare.de/files/20695086/meg ... y.txt.html
pytania wyłącznie na priv
Nie ponosze żadnej odpowiedzialności jak ktoś tą informacje wykorzysta
-stosować wyłącznie w celach edukacyjnych itd itd

Śro, 17.05.2006, 19:51

strasznie dziwaczny ten smiglowiec..do przeworzenia kontenerow chyba.. respect

Czw, 18.05.2006, 7:10

to jest latający dźwig - najmocniejszy śmigłowiec na świecie (tak przynajmiej mówili -mi się wydaje, że niektóre Ruskie są mocniejsze)

ma udĹşwig 11-12ton

Czw, 18.05.2006, 7:15

patrząc na takie maszyny (latające dźwigi) zawsze zastanawia mnie jak mocowane są łopaty i cały wirnik do 'budy' , że potrafi znieść tak olbrzymie obciążenia :shock: :shock:

Czw, 18.05.2006, 16:19

Ixxos dobrze Ci się wydaje. Największy na świecie śmigłowiec, jaki kiedykolwiek wzniósł się w powietrze to Mil Mi-12 (oznaczenie NATO Homer). Zaprojektowny w radzieckim biurze Michaiła Mila. Powstały tylko dwie sztuki tego kolosa. Pierwszy zbudowany został w 1965 i oblatany 1968 r. drugi został zaprezentowany na salonie lotniczym w Paryżu w 1971 r.

6 sierpnia 1969 r. śmigłowiec Mi-12 podniósł 44205 kg na wysokość 2255 m, jest to światowy rekord udźwigu przez helikopter.
Image
Image
Image
Image
Image
zdjęcie w większych rozmiarach tu:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/45/Mil_Mi-12.jpg

Biuro konstrukcyjne Michaiła Mila zaprojektowało w 1960 roku także mniejszy od Mi-12 śmigłowiec transportowy Mi-10 (w systemie kodowym NATO oznaczony jako Harke), którego udźwig maksymalny w zależności od wersji wynosi 8000-12000 ton.
Image

(c) google.pl, wikipedia.pl

Czw, 18.05.2006, 17:10

o miłośnik lotnictwa :lol:

ten dwuwirnikowy był poprostu za ciężki a zużycie paliwa było zbyt ogromne nawet jak na produkt z ZSRR,

ale na pewno piękna maszyna :D

Czw, 18.05.2006, 19:43

Witam. W temacie smiglakow - zaprezentowany smiglak przez ixxosa to wersja cywilna smiglaka CH-54 Tarche. Jest to konstrukcja specjalnie przygotowana jako latajacy dzwig - stad taki pokraczny wyglad.
Co do rekordowych smiglakow -zgadza sie - najwiekszym jest Mi-12, Mi-10 to wersja smiglowca Mi-6 (swoja droga to ciekawe czy wiece, ze Polska miala w eksploatacji kilka Mi-6 ?? Najpierw byly ekspoloatowane w cywilnej gospodarce, potem przekazane do wojska - niestety wszystkie juz wycofano z eksploatacji). [img]http://perso.wanadoo.fr/aeromil-yf/MI%206%20HALO.jpg[/img}][/img]

Czw, 18.05.2006, 19:43

Witam. W temacie smiglakow - zaprezentowany smiglak przez ixxosa to wersja cywilna smiglaka CH-54 Tarche. Jest to konstrukcja specjalnie przygotowana jako latajacy dzwig - stad taki pokraczny wyglad.
Co do rekordowych smiglakow -zgadza sie - najwiekszym jest Mi-12, Mi-10 to wersja smiglowca Mi-6 (swoja droga to ciekawe czy wiece, ze Polska miala w eksploatacji kilka Mi-6 ?? Najpierw byly ekspoloatowane w cywilnej gospodarce, potem przekazane do wojska - niestety wszystkie juz wycofano z eksploatacji).
Image
Ostatnio edytowany przez olokolo, Czw, 18.05.2006, 19:53, edytowano w sumie 1 raz

Czw, 18.05.2006, 19:49

Dalej drazac temat smiglakow - krotko. Najwiekszym aktulanie smiglowcem jest rosyjski Mi-26. Krotko o nim - masa wlasna 28 ton, masa startowa 56 ton, udzwig uzyteczny 20 ton.
Image

Czw, 18.05.2006, 20:46

szczerze mówiąc lekko się zajawiłem czytając powyższe posty .... szczególnie chyba dzięki tym niecodziennym parametrom wagowym :> :shock:


...... chłopaki a może by tak coś o Antonovie (np.225) zarzucic :> skoro juz coś cięzkiego i w powietrzu :>

Czw, 18.05.2006, 22:21

No to tak na szybko - An-225 Mrija zbudowany specjalnie do programu rosyjskiego programu lotow kosmicznych dla wahadlowca Buran. Platowiec pochodzi z An-124 Ruslan, zmiany - wydluzono kadlub, dodano centroplat z dodatkowymi silnikami, zdemontowanie tylnej rampy, zamiast pojedynczego usterzenia popniowego - podwojne. Samolot mial przewozic bagaz (bo takim byl Buran na grzbiecie - stad to usterzenie podwojne).
Dane samolotu (zrodlo wikipedia) :
Wymiary:
Rozpiętość: 88,40 m
Długość: 84,00 m
Wysokość 18,10 m
Ładownia wewnętrzna: dł. 43 m, szer. 6,4 m, wys. 4,4 m
Powierzchnia nośna: 955 m2
Masa własna: ok. 300 000 kg
Masa uĹĽyteczna: ok. 300 000 kg
Masa całkowita: 600 000 kg
Silniki: 6 silnikĂłw D-18T o ciÄ…gu 229,5 kN kaĹĽdy
OsiÄ…gi:
Prędkość maksymalna: 850 km/h
Prędkość minimalna: 250 km/h
Prędkość przelotowa: 800 km/h
Pułap: 10 000 m
Zasięg z pełnym ładunkiem: 4 500 km
Ĺšrednie zuĹĽycie paliwa: 18 ton na godzinÄ™ lotu

Ladunek - przeszlo 200 ton.....

Image
Image
Image
Image

Swego czasu ta maszynka ladowala w Polsce - przywozila elementy do fabryki zajmujacej sie obrobka plyt wiorowych.

Pią, 19.05.2006, 5:30

ten Antonow jest achhhhhhhhhhhh :shock: :shock: :shock:

ale chyba tylko kilka sztuk zbudowano, na więcej nie ma zapotrzebowania :>

Pią, 19.05.2006, 6:18

Image

Image

Image

a tu chyba antek 124
Image

Image
Wyślij odpowiedź