Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

Ciągniki Porsche
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=23&t=13539
Strona 1 z 2

Autor:  Mefisto [ Śro, 19.07.2006, 9:40 ]
Temat postu:  CiÄ…gniki Porsche

Troche klasyki ktora pewnie zadziwi paru forumowiczĂłw szkoda tylko ze malo jest o nich informacji ale fotki sa (male bo male no ale...) Nic na to nie poradze


Image
Porsche Master 409

Image
Image
Porsche Master B

Image
Image
Porsche P 144

Image
Image
Porsche P 133

Image
Image
Porsche L 319

Image
Image
Porsche Super B 309

Image
Image
Porsche Super 308

Image
Image
Porsche Export 329

Image
Image
Porsche Standard

Image
Image
Porsche AP 18

Image
Image
Porsche Junior

Szkoda tylko ze nie znalazlem konkretnych informacji na ich temat ale tak to juz jest z klasykami ze mało jest o nich wiadomosci...
(C) http://www.riedesser-traktor.de

Autor:  VW_Marcin [ Śro, 19.07.2006, 10:33 ]
Temat postu: 

to porsche robiło ciagniki?? :shock: Ja tylko wiem że ze sportowych auto to tylko Lamobrghini robiło i nadal robi ciągniki. :shock:

Autor:  Janek Jeleń [ Śro, 19.07.2006, 11:00 ]
Temat postu: 

dla mnie żadana nowina...Porsche podczas II Wojny Światowej produkował czołgi

Autor:  Ursus [ Śro, 19.07.2006, 11:21 ]
Temat postu: 

To ja się rozpisuje w temacie o Fendach, że Porsche robiło ciągniki a tu mnie Kolega Mefisto uprzedził ;)

Image
www.vista.pca.org

W 1912 roku Ferdynand Porsche rozpoczał prace projektowe nad skonstruowaniem pojazdu zwanego Landwehr-Train (nazwa pochodzi od nazwiska pomysłodawcy Ottokara Landwehr z Pragenau).
Miał to być pocią, który mógł jeździć zarówno po szynach, jak i po zwykłej drodze. Aby używać go jako pojazd szynowy należało założyć na jego metalowe koła z masywami specjalne obręcze.
Napęd stanowił silnik hybrydowy benzynowo -elektryczny. Do lokomotywy doczepiano wagon z prądnicą i wagony towarowe. Ilość wagonów wiązała się z pewnymi ograniczeniami. Otóż na zwykłej drodze mogło być ich maksymalnie 5, a na szynach 10.
Silnik benzynowy o mocy 100 KM był sprzężony z prądnicą, która przekazywała energię do silników elektrycznych umieszczonych we wszystkich wagonach. Od nich napęd przekazywany był na każda drugą oś wagonu. Taka konstrukcja napędu umożliwiała pokonywanie wzniesień o nachyleniu do 9 stopni. Wówczas był to niespotykany wynik :wink:
Jego zdolności były szczególnie ważne, gdyż miał służyć do transportu dużych cieżarów po nieutwardzonych drogach oraz prowizorycznych polowych torach kolejowych.

Autor:  Seb@ [ Śro, 19.07.2006, 13:20 ]
Temat postu: 

Witam na chwile obecną posiadam ciagnik porsche diesel standard z 1959r. Ma ok 15-20 KM. Zastanawia mnie sprzegło w którym jest olej. bez problemu ciagnie przyczepe na kturej jest 4t paszy (sama przyczepa wazy ok 2 do 2,5t)
niestety niema ukł chydraulicznego. Silnik to poczciwy dwucylindrowiec chłodzony powietrzem(diesel oczywiście) + pięcio biegowa skrzynia gdy go kupiłem niemiał filtra powietrza więc dopiasowałem filtr z malucha :D

Autor:  Janek Jeleń [ Śro, 19.07.2006, 13:59 ]
Temat postu: 

Seb@ napisał(a):
Zastanawia mnie sprzegło w którym jest olej


sprzęgło hydrokinetyczne albo tarcze chłodzone olejem

Autor:  pardon [ Śro, 19.07.2006, 14:35 ]
Temat postu: 

Janek JeleĹ„ napisał(a):
sprzęgło hydrokinetyczne



... w 1959 r. ?

Autor:  pardon [ Śro, 19.07.2006, 14:35 ]
Temat postu: 

Janek JeleĹ„ napisał(a):
sprzęgło hydrokinetyczne



... w 1959 r. ?

Autor:  Ursus [ Śro, 19.07.2006, 15:52 ]
Temat postu: 

Może sprzęgło podobne do tego znanego z naszego Junaka?? Ale wątpie w to.

Autor:  Janek Jeleń [ Śro, 19.07.2006, 19:06 ]
Temat postu: 

pardon napisał(a):
... w 1959 r. ?


w r.1905 opatentowano takie sprzęgło (opatentował je pracownik stoczni Szczecińskiej Herman Fottinger ) a w samochodzie zostało zastosowane poraz pierwszy w zakładach Daimlera w 1930 r.

Autor:  Seb@ [ Pią, 21.07.2006, 11:07 ]
Temat postu: 

Niebardzo wiem co to jest sprzegło hydrokinetyczne ani jak działa ale zaobserwowalem że gdy wrzuce piatke stojąc "pod górke" i puszcze sprzegło to traktor niepojedzie do przodu ani nie stoczy sie do tyłu o ile silnik pracuje na wolnych obrotach ale wystarczy dodać gazu aby ruszyc do przodu zna ktoś zasade działania tego sprzęgła

Autor:  Janek Jeleń [ Pią, 21.07.2006, 11:55 ]
Temat postu: 

to jest zwykłe sprzęgło
po prostu kiedy trzymasz sprzęgło lekko wciśnięte to tarcze ślizgają się i NISZCZĄ
chociarz w twoim przypadku to zdaje mi się że sprzęgło jest za bardzo przeciążone i tarcze nie dociskają się pożądnie do siebie powodując poślizg i zużywanie sprzęgła

Autor:  Ursus [ Pią, 21.07.2006, 15:34 ]
Temat postu: 

Ale w sprzęgle hydrokinetycznym nie ma tarcz :wink:

Autor:  Janek Jeleń [ Pią, 21.07.2006, 18:37 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Ale w sprzęgle hydrokinetycznym nie ma tarcz Wink

ja pisałem o zwykłym sprzęgle bo podejrzewam że takie właśnie siedzi w maszynie Seb@
a tak wogule Seb@ o jakim sprzęcie ty mówisz

Autor:  Ursus [ Pią, 21.07.2006, 19:57 ]
Temat postu: 

Seb@ napisał(a):
Witam na chwile obecnÄ… posiadam ciagnik porsche diesel standard z 1959r. Ma ok 15-20 KM.


O tej maszynie :wink:

Autor:  Janek Jeleń [ Pią, 21.07.2006, 20:18 ]
Temat postu: 

Ursus napisał(a):
O tej maszynie Wink


no racja :roll:
w takim razie jeżeli jest tam sprzęgło hydrokinetyczne to taki poślizg występuje dlatego że jeżeli obroty są zabyt małe to ciecz wprawiona w ruch przez jedną turbinę nie ma wystarczającej energi kinetycznej żeby wprawić w ruch drugą turbinę połączoną ze skrzynią przekładniwa
wraz z dodawaniem gazu energia cieczy rośnie a ona stopniowo przenosi moment obrotowy na dalsze układy jezdne

Autor:  Seb@ [ Sob, 22.07.2006, 12:23 ]
Temat postu: 

Janek JeleĹ„ napisał(a):
Ursus napisał(a):
O tej maszynie Wink


no racja :roll:
w takim razie jeżeli jest tam sprzęgło hydrokinetyczne to taki poślizg występuje dlatego że jeżeli obroty są zabyt małe to ciecz wprawiona w ruch przez jedną turbinę nie ma wystarczającej energi kinetycznej żeby wprawić w ruch drugą turbinę połączoną ze skrzynią przekładniwa
wraz z dodawaniem gazu energia wody rośnie a ona stopniowo przenosi moment obrotowy na dalsze układy jezdne



No i niemożna było tak odrazu
Dzięki

Autor:  Ursus [ Sob, 22.07.2006, 12:27 ]
Temat postu: 

Janek JeleĹ„ napisał(a):
wraz z dodawaniem gazu energia wody rośnie a ona stopniowo przenosi moment obrotowy na dalsze układy jezdne


wody... :wink:
A można było od razu, ale trudno tal określić rodzaj skrzyni bez obejrzenia ;)

Autor:  Janek Jeleń [ Sob, 22.07.2006, 15:17 ]
Temat postu: 

Ursus napisał(a):
wody... Wink
A można było od razu, ale trudno tal określić rodzaj skrzyni bez obejrzenia Wink


to z tÄ… wodÄ… to nie rozumiem o co ci chodzi
a czy ja tam coĹ› piszÄ™ o rodzaju skrzyni

Autor:  Ursus [ Sob, 22.07.2006, 22:01 ]
Temat postu: 

O rodzaju skrzyni pisałem do Seby. A z tą wodą to mi chodziło, że napisałeś energia wody zamiast np. energia cieczy lub oleju. Takie małe przeoczenie, ale dla jasności napisałem

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/