Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
Ciągniki Porsche https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=23&t=13539 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Mefisto [ Śro, 19.07.2006, 9:40 ] |
Temat postu: | CiÄ…gniki Porsche |
Troche klasyki ktora pewnie zadziwi paru forumowiczów szkoda tylko ze malo jest o nich informacji ale fotki sa (male bo male no ale...) Nic na to nie poradze Porsche Master 409 Porsche Master B Porsche P 144 Porsche P 133 Porsche L 319 Porsche Super B 309 Porsche Super 308 Porsche Export 329 Porsche Standard Porsche AP 18 Porsche Junior Szkoda tylko ze nie znalazlem konkretnych informacji na ich temat ale tak to juz jest z klasykami ze mało jest o nich wiadomosci... (C) http://www.riedesser-traktor.de |
Autor: | VW_Marcin [ Śro, 19.07.2006, 10:33 ] |
Temat postu: | |
to porsche robiło ciagniki?? Ja tylko wiem że ze sportowych auto to tylko Lamobrghini robiło i nadal robi ciągniki. |
Autor: | Janek Jeleń [ Śro, 19.07.2006, 11:00 ] |
Temat postu: | |
dla mnie żadana nowina...Porsche podczas II Wojny Światowej produkował czołgi |
Autor: | Ursus [ Śro, 19.07.2006, 11:21 ] |
Temat postu: | |
To ja się rozpisuje w temacie o Fendach, że Porsche robiło ciągniki a tu mnie Kolega Mefisto uprzedził www.vista.pca.org W 1912 roku Ferdynand Porsche rozpoczał prace projektowe nad skonstruowaniem pojazdu zwanego Landwehr-Train (nazwa pochodzi od nazwiska pomysłodawcy Ottokara Landwehr z Pragenau). Miał to być pocią, który mógł jeździć zarówno po szynach, jak i po zwykłej drodze. Aby używać go jako pojazd szynowy należało założyć na jego metalowe koła z masywami specjalne obręcze. Napęd stanowił silnik hybrydowy benzynowo -elektryczny. Do lokomotywy doczepiano wagon z prądnicą i wagony towarowe. Ilość wagonów wiązała się z pewnymi ograniczeniami. Otóż na zwykłej drodze mogło być ich maksymalnie 5, a na szynach 10. Silnik benzynowy o mocy 100 KM był sprzężony z prądnicą, która przekazywała energię do silników elektrycznych umieszczonych we wszystkich wagonach. Od nich napęd przekazywany był na każda drugą oś wagonu. Taka konstrukcja napędu umożliwiała pokonywanie wzniesień o nachyleniu do 9 stopni. Wówczas był to niespotykany wynik Jego zdolności były szczególnie ważne, gdyż miał służyć do transportu dużych cieżarów po nieutwardzonych drogach oraz prowizorycznych polowych torach kolejowych. |
Autor: | Seb@ [ Śro, 19.07.2006, 13:20 ] |
Temat postu: | |
Witam na chwile obecną posiadam ciagnik porsche diesel standard z 1959r. Ma ok 15-20 KM. Zastanawia mnie sprzegło w którym jest olej. bez problemu ciagnie przyczepe na kturej jest 4t paszy (sama przyczepa wazy ok 2 do 2,5t) niestety niema ukł chydraulicznego. Silnik to poczciwy dwucylindrowiec chłodzony powietrzem(diesel oczywiście) + pięcio biegowa skrzynia gdy go kupiłem niemiał filtra powietrza więc dopiasowałem filtr z malucha |
Autor: | Janek Jeleń [ Śro, 19.07.2006, 13:59 ] |
Temat postu: | |
Seb@ napisał(a): Zastanawia mnie sprzegĹ‚o w ktĂłrym jest olej sprzÄ™gĹ‚o hydrokinetyczne albo tarcze chĹ‚odzone olejem |
Autor: | pardon [ Śro, 19.07.2006, 14:35 ] |
Temat postu: | |
Janek JeleĹ„ napisał(a): sprzÄ™gĹ‚o hydrokinetyczne ... w 1959 r. ? |
Autor: | pardon [ Śro, 19.07.2006, 14:35 ] |
Temat postu: | |
Janek JeleĹ„ napisał(a): sprzÄ™gĹ‚o hydrokinetyczne ... w 1959 r. ? |
Autor: | Ursus [ Śro, 19.07.2006, 15:52 ] |
Temat postu: | |
Może sprzęgło podobne do tego znanego z naszego Junaka?? Ale wątpie w to. |
Autor: | Janek Jeleń [ Śro, 19.07.2006, 19:06 ] |
Temat postu: | |
pardon napisał(a): ... w 1959 r. ? w r.1905 opatentowano takie sprzÄ™gĹ‚o (opatentowaĹ‚ je pracownik stoczni SzczeciĹ„skiej Herman Fottinger ) a w samochodzie zostaĹ‚o zastosowane poraz pierwszy w zakĹ‚adach Daimlera w 1930 r. |
Autor: | Seb@ [ Pią, 21.07.2006, 11:07 ] |
Temat postu: | |
Niebardzo wiem co to jest sprzegło hydrokinetyczne ani jak działa ale zaobserwowalem że gdy wrzuce piatke stojąc "pod górke" i puszcze sprzegło to traktor niepojedzie do przodu ani nie stoczy sie do tyłu o ile silnik pracuje na wolnych obrotach ale wystarczy dodać gazu aby ruszyc do przodu zna ktoś zasade działania tego sprzęgła |
Autor: | Janek Jeleń [ Pią, 21.07.2006, 11:55 ] |
Temat postu: | |
to jest zwykłe sprzęgło po prostu kiedy trzymasz sprzęgło lekko wciśnięte to tarcze ślizgają się i NISZCZĄ chociarz w twoim przypadku to zdaje mi się że sprzęgło jest za bardzo przeciążone i tarcze nie dociskają się pożądnie do siebie powodując poślizg i zużywanie sprzęgła |
Autor: | Ursus [ Pią, 21.07.2006, 15:34 ] |
Temat postu: | |
Ale w sprzęgle hydrokinetycznym nie ma tarcz |
Autor: | Janek Jeleń [ Pią, 21.07.2006, 18:37 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Ale w sprzęgle hydrokinetycznym nie ma tarcz Wink ja pisałem o zwykłym sprzęgle bo podejrzewam że takie właśnie siedzi w maszynie Seb@ a tak wogule Seb@ o jakim sprzęcie ty mówisz |
Autor: | Ursus [ Pią, 21.07.2006, 19:57 ] |
Temat postu: | |
Seb@ napisał(a): Witam na chwile obecnÄ… posiadam ciagnik porsche diesel standard z 1959r. Ma ok 15-20 KM. O tej maszynie |
Autor: | Janek Jeleń [ Pią, 21.07.2006, 20:18 ] |
Temat postu: | |
Ursus napisał(a): O tej maszynie Wink no racja w takim razie jeĹĽeli jest tam sprzÄ™gĹ‚o hydrokinetyczne to taki poĹ›lizg wystÄ™puje dlatego ĹĽe jeĹĽeli obroty sÄ… zabyt maĹ‚e to ciecz wprawiona w ruch przez jednÄ… turbinÄ™ nie ma wystarczajÄ…cej energi kinetycznej ĹĽeby wprawić w ruch drugÄ… turbinÄ™ poĹ‚Ä…czonÄ… ze skrzyniÄ… przekĹ‚adniwa wraz z dodawaniem gazu energia cieczy roĹ›nie a ona stopniowo przenosi moment obrotowy na dalsze ukĹ‚ady jezdne |
Autor: | Seb@ [ Sob, 22.07.2006, 12:23 ] |
Temat postu: | |
Janek JeleĹ„ napisał(a): Ursus napisał(a): O tej maszynie Wink no racja w takim razie jeĹĽeli jest tam sprzÄ™gĹ‚o hydrokinetyczne to taki poĹ›lizg wystÄ™puje dlatego ĹĽe jeĹĽeli obroty sÄ… zabyt maĹ‚e to ciecz wprawiona w ruch przez jednÄ… turbinÄ™ nie ma wystarczajÄ…cej energi kinetycznej ĹĽeby wprawić w ruch drugÄ… turbinÄ™ poĹ‚Ä…czonÄ… ze skrzyniÄ… przekĹ‚adniwa wraz z dodawaniem gazu energia wody roĹ›nie a ona stopniowo przenosi moment obrotowy na dalsze ukĹ‚ady jezdne No i niemoĹĽna byĹ‚o tak odrazu DziÄ™ki |
Autor: | Ursus [ Sob, 22.07.2006, 12:27 ] |
Temat postu: | |
Janek JeleĹ„ napisał(a): wraz z dodawaniem gazu energia wody roĹ›nie a ona stopniowo przenosi moment obrotowy na dalsze ukĹ‚ady jezdne wody... A moĹĽna byĹ‚o od razu, ale trudno tal okreĹ›lić rodzaj skrzyni bez obejrzenia |
Autor: | Janek Jeleń [ Sob, 22.07.2006, 15:17 ] |
Temat postu: | |
Ursus napisał(a): wody... Wink A moĹĽna byĹ‚o od razu, ale trudno tal okreĹ›lić rodzaj skrzyni bez obejrzenia Wink to z tÄ… wodÄ… to nie rozumiem o co ci chodzi a czy ja tam coĹ› piszÄ™ o rodzaju skrzyni |
Autor: | Ursus [ Sob, 22.07.2006, 22:01 ] |
Temat postu: | |
O rodzaju skrzyni pisałem do Seby. A z tą wodą to mi chodziło, że napisałeś energia wody zamiast np. energia cieczy lub oleju. Takie małe przeoczenie, ale dla jasności napisałem |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |