Obecny czas: Pon, 11.12.2017, 22:05




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Reklama 

HIAB - żurawie , żurawiki - nadwoziowe / inne 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8946
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post HIAB - ĹĽurawie , ĹĽurawiki - nadwoziowe / inne
Jest juz temat o hiabie - forkliftach doczepianych i dźwigach na japońcach. Tu wrzucam różne różniste żurawiki ...

Image
Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image
Image

Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

hiab.com

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Wto, 06.02.2007, 23:05
Profil

Postów: 19
Miejscowość: Śląsk
Post 
Bardzo dobry sprzęt i nie trzeba drugiego pojazdu do rozładunku. :D


Śro, 07.02.2007, 20:17
Profil

Postów: 294
Miejscowość: z mamy
Post 
Naj fajniejsze sÄ… te najmniejsze :D :D :D


Śro, 07.02.2007, 21:54
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 70
Post 
bardzo przydatne te ĹĽurawie sa i niektĂłre podnasza dosyc duzo nawet :D


Śro, 07.02.2007, 22:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1182
Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
Post 
A ten to jeĹşdzi po tej "pace" sobie ?? :wink:

Image

A tutaj to chyba jakaś pułapka :lol: :lol:

Image

_________________
Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl


Śro, 07.02.2007, 22:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post 
Ursus napisał(a):
A ten to jeĹşdzi po tej "pace" sobie ?? :wink:

Image



takie są stosowane zazwyczaj przy długich nadwoziach lub naczepach - tam jest specjalny system rolek i szyn i rzeczywiście może sobie jeździć po całej długosci takiej "platformy".
Stosowane głównie przy ciężarówkach rozwożących materiały budowlane czy np jakieś rury

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Czw, 08.02.2007, 8:59
Profil

Postów: 199
Miejscowość: Z KRAINY LATAJĄCYCH SIEKIER
Post 
Fajne mnie się na bardziej trafną konstrukcją wydają te na naprawdę małych ciężarówkach (zdjęcie ze zdejmowaniem opony i inne), bo przecież nieraz wiezie się coś ciężkiego potrzeba dwóch lub kilku osób do rozładunku albo na starość kręgosłup sobie trzeba przeszczepić

_________________
BartezTK
NIE uciekajcie z miejsc wypadków DAJCIE OFIAROM,WIEKSZE SZANSE NA PRZEŻYCIE


Sob, 10.02.2007, 20:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 923
Samochód: Viggen
Post Re: HIAB - żurawie , żurawiki - nadwoziowe / inne
Ale,że Hiab tutaj..trochę archeologii..

Producent dźwigów Hiab, należący do grupy Cargotec, przenosi część swojej działalności ze Szwecji do Polski. W przyszłości ma być przeniesiona cała produkcja systemów do załadunku i rozładunku towarów. Fabryka ma wielu dostawców na terenie Europy Wschodniej, natomiast największym rynkiem zbytu dla producenta są Niemcy. Polska jest zatem pod względem strategicznym bardzo dobrym miejscem na prowadzenie działalności.

Image

Systemy przeładunkowe Hiab są eksploatowane w prawie wszystkich armiach NATO.

Image

W Wojsku Polskim systemy Hiab występują na podwoziu Jelcza.

Image

System załadunkowy Hiab na platformie minowania narzutowego Baobab.

Image

Systemy załadunkowe Hiab montowane są również na transporterach Rosomak.


Cytuj:
Hiab jest spółką-córką fińskiej Cargotec, światowego lidera rozwiązań związanych z załadunkiem i rozładunkiem towarów na lądzie i morzu. Spółki wchodzące w skład korporacji Cargotec to: Hiab, Kalmar i MacGregor. Przeniesienie produkcji do Polski związane jest z budową w Stargardzie Szczecińskim dwóch zakładów montażowych na terenie o powierzchni 41 ha. Ich budowę rozpoczęto w 2009. Powierzchnia pierwszego z nich zajmuje 27 tys. m². Obecnie na ukończeniu jest budowa nowoczesnej lakierni. Wartość całego projektu to 64,4 mln Euro. Zakład Hiaba w Stargardzie będzie trzecim, po zlokalizowanych w Hudiksvall w Szwecji i Saragossie w Hiszpanii, które produkują w Europie systemy załadunkowo-rozładunkowe.

Obecnie w Polsce produkuje się 1/3 żurawi Hiaba. W Planach Cargotec jest przeniesienie całkowitej produkcji maszyn przeładunkowych z Szwecji i Hiszpanii, gdzie ich produkcja będzie wygaszana. W Polsce powstanie również biuro konstrukcyjne. Już teraz jego szefem jest Polak.

Andrzej Więcław, dyrektor sprzedaży Cargotec na środkową i wschodnią Europę nie kryje satysfakcji z faktu, że kiedy 19 lat temu rozpoczynał pracę w grupie, nawet w najśmielszych planach nie wyobrażał sobie przeniesienia produkcji żurawi w Polsce. Wtedy maszyny te nazywano Hiab, a ich wartość grubo przekraczała wartość nośnika (samochodu). Dziś stanowi już tylko piątą część tej sumy. Dyrektor Andrzej Więcław wspominał również swój pobyt w amerykańskiej bazie w Afganistanie, nie kryjąc przy tym satysfakcji, że na tabliczce znamionowej używanych tam dźwigów był napis Made in Stargard Szczeciński. Za kilka lat będą tam produkowane wszystkie żurawie HIAB…

Systemy przeładunkowe HIAB są eksploatowane w 80% armii NATO. W Wojsku Polskim występują na podwoziu Jelcza. Są używane w różnych aplikacjach logistycznych np. Hiab 855 EP-5 na podwoziu Jelcz P862D.43 i aplikacjach specjalistycznych, np. do załadunku kaset z rakietami NSM Kongsberga. Montowane są również na stacjach radarowych w wozach amunicyjnych, platformie minowania narzutowego Baobab czy sterowane radiowo, montowane na transporterach Rosomak. WZM z Siemianowic zaproponowały ten systemy Hiaba także w nowo przygotowanej wersji Rosomaka, w wersji wozu rozpoznania technicznego.


altair.com.pl

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Czw, 05.09.2013, 18:49
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com