Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

Plasser & Theurer
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=23&t=20251
Strona 1 z 1

Autor:  Industrial [ Śro, 04.04.2007, 0:20 ]
Temat postu:  Plasser & Theurer

Image
http://showroom.creative.co.at/index.htm

Maszyny do budowy remontĂłw eksploatacji torĂłw

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Wagon do transportu gotowych rozjazdów a także całych kawałków torów

Image

Image

Image

Maszyna do oczyszczania szyn z rdzawego nalotu

Image

Podbijarka torowiska we Wrocławiu

Image

Maszyna do szlifowania torĂłw RG48

Image

Maszyna do torowisk SVV100 - bez angażowania sąsiedniego toru może: oczyścić szyny z rdzy, przeprowadzić odpowiednie korekty, zabudować podtorze

Image

Maszyna do heblowania szyn SBM 250 - za pomocą ostrzy tnących usuwa ona z szyn warstwy metalu, w celu uzyskania właściwego profilu szyny

Image

Image

Maszynę AHM 800R wyprodukowała austriacka firma Plasser-Theurer. W cyklu modernizacji drogi kolejowej przystosowującej ją do dużych prędkości maszyna AHM 800R znajduje zastosowanie w wymianie podtorza i wraz z zespołem maszyn towarzyszących, takich jak: transportery MFS-40-YP, stacja załadowcza BLS 2000R oraz ładowarki VOLVO tworzy zespół zwany PNP - Pociągiem Naprawy Podtorza.

Maszyna ta:

• wybiera z toru podsypkÄ™ tĹ‚uczniowÄ… i transportujÄ…c jÄ… wzdĹ‚uĹĽ maszyny umieszcza na nowo wykonanej warstwie wzmacniajÄ…cej;
• wybiera warstwÄ™ gruntu i podtorza do gĹ‚Ä™bokoĹ›ci 0-400 mm, z zaĹ‚adunkiem taĹ›mowym na wagony MFS-40-YP z przeznaczeniem do wywozu;
• wbudowuje nowy materiaĹ‚ kamienny na odkrytÄ… powierzchniÄ™ podtorza wraz z zagÄ™szczeniem caĹ‚ej pryzmy dla uzyskania stabilnej warstwy wzmacniajÄ…cej podtorza.

Zastosowanie maszyny AHM 800R pozwala na realizowanie na rozwiązanie problemu nośności podtorza i likwidacji słabych miejsc w podtorzu. Jej główną zaletą jest możliwość stworzenia pod podsypką ustabilizowanej, wzmocnionej, zagęszczonej warstwy o nośności znacznie podwyższonej w stosunku do pierwotnej. Wszystkie roboty wykonywane są bez demontowania ramy toru, co znacznie skraca czas zamknięć torowych i ogranicza utrudnienia z tym związane.

Maszyna AHM 800R zapewnia także możliwość recyklingu tłucznia. Transport materiałów przy użyciu MFS-40-YP odbywa się po drodze kolejowej. Maszyna posiada własny napęd i jest w stanie poruszać się z prędkością do 20 km/godz.

Dane techniczne:

• DĹ‚ugość ze zderzakami: 106 240 mm
• Szerokość max.: 3 150 mm
• Wysokość max.: 4 650 mm
• Ĺšrednica kół: 920 mm (730 mm - wĂłzek 3- osiowy)
• Silnik wykonanie zgodne z DIN 6271: 746 kW przy 1800 obr/min
• Max. prÄ™dkość z wĹ‚asnym napÄ™dem: 20 km/h
• Max. prÄ™dkość przy ciÄ…gnieniu: 100 km/h
• Wydajność maszyny (na godzinÄ™ pracy efektywnej)
• Wybieranie tylko warstwy podtorza (do gĹ‚Ä™bokoĹ›ci ok. 50 cm) przy pomocy drugiego Ĺ‚aĹ„cucha wybierakowego: 220 mb/h
• Wybieranie Ĺ‚Ä…cznie z wybudowaniem nowej warstwy podtorza : ok. 40 mb/h
• Wydajność Ĺ›rednia: ok. 400mb/dobÄ™
• Max. wysokość warstwy piasku/ĹĽwiru: 400 mm
• Max. szerokość wybierania: 6 000 mm
• Max. gĹ‚Ä™bokość wybierania: 1 000 mm
• Min. promieĹ„ roboczy: 250 mm przy przechyĹ‚ce 150 mm, 1 000 mm przy przechyĹ‚ce 0
• Min. promieĹ„ jazdy transportowej: 150 mm

(źródło: Polskie Linie Kolejowe S.A., 22 maja 2004)

Image

Autor:  Laszek [ Śro, 04.04.2007, 6:29 ]
Temat postu: 

Hehe fajnie, ale chyba nigdy tego w Polsce nie będzie...

Autor:  ixxos [ Śro, 04.04.2007, 8:40 ]
Temat postu: 

ale maszyneria :lol: :shock:

Image

ten bardzo ciekawy - taki drogowo szynowy

Autor:  pardon [ Śro, 04.04.2007, 8:52 ]
Temat postu: 

rzeczywiście niezłe potwory :shock: najfajniejsza jest ta fotka na "pustyni" :shock: ogolnie rzecz biorąc są niesamowite :shock:

Autor:  Industrial [ Śro, 04.04.2007, 10:49 ]
Temat postu: 

Laszek napisał(a):
Hehe fajnie, ale chyba nigdy tego w Polsce nie będzie...


SÄ… takie maszyny w Polsce juĹĽ od dawna :)
niektóre fotki są właśnie z Polski

Autor:  Laszek [ Śro, 04.04.2007, 13:08 ]
Temat postu: 

OO nawet n no no nie pomyslał bym :)

Autor:  rumun19 [ Śro, 04.04.2007, 16:28 ]
Temat postu: 

piekne to sa maszyny,za jednem przejazdem moga Ĺ‚adnie uformowac skarpe i ustawic Ĺ‚adnie tory.respekt dla konsruktora tego cucu

Autor:  polac [ Śro, 04.04.2007, 16:40 ]
Temat postu: 

Na jednej fotce widzÄ™ Schweer Bau-robili w naszej okolicy tory a tak pozatym znajme mi klimaty bo ojciec pracuje na kolei.

Autor:  Szakall69 [ Śro, 04.04.2007, 18:11 ]
Temat postu: 

nie wszystki foty działają :? :?

Widziałem kiedys jak własnie taki maszynki wymieniały tory na trasie Kraków - KAtowice :D :D ładnie sie chłopy bawią :lol: :lol:

zwłaszcza ten :
Image

8) 8)

Autor:  Mibay [ Śro, 04.04.2007, 18:52 ]
Temat postu: 

Wypasione drogie i skomplikowane :D

Autor:  Seb@ [ Śro, 04.04.2007, 19:43 ]
Temat postu: 

Rafi_15 napisał(a):
Wypasione drogie i skomplikowane :D


i bardzo przydatne.

Autor:  BartezTK [ Śro, 04.04.2007, 19:54 ]
Temat postu: 

Te maszyny na pewno są specjalistycznymi miałem okazję oglądać kilka razy przesiewarki i maszyny które ubijały kamienie na torowisku stając na szynach pod którymi ubijały kamienie.

Autor:  wino2 [ Pią, 27.04.2007, 18:38 ]
Temat postu: 

Laszek napisał(a):
Hehe fajnie, ale chyba nigdy tego w Polsce nie będzie...


Spoko, spoko.

Polska ma bardzo nowoczesne maszyny torowe nie odstajÄ…ce poziomem od tych we Francji czy w Niemczech.

W Zakładzie Maszyn Torowych w Krakowie są np.
- pociÄ…g AHM 800 firmy Plasser&Theurer
- pociÄ…gi PUN 4szt. firmy Matisa
- oczyczczarka tłucznia RM80 firmy Plasser&Theurer
- oczyszczarki tłucznia OT800 prod. Stargard Polska 2 szt.
- podbijarki firmy Plasser&Theurer 3 szt.
- stabilizator firmy Plasser&Theurer
- transportery tłucznia firmy Plasser&Theurer ponad 50 szt.
i inne

A, że tory mamy jakie każdy wie to wina wyłącznie polityków i zarządu grupy PKP.

Autor:  RR ltd Co. [ Nie, 29.04.2007, 21:58 ]
Temat postu: 

Świetny przegląd maszynerii, podziwiam. Pomysłowość ludzka nie zna granic.

Autor:  kulikowski [ Śro, 12.01.2011, 21:53 ]
Temat postu:  Re: Plasser & Theurer

tak podbijarka torowa Plasser & Theurer naprawia tory tramwajowe w Warszawie
(C) Youtube.com

Image
(C) Deviantart.com


(C) Youtube.com
Deviantart.com

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/