http://showroom.creative.co.at/index.htm
Maszyny do budowy remontĂłw eksploatacji torĂłw
Wagon do transportu gotowych rozjazdów a także całych kawałków torów
Maszyna do oczyszczania szyn z rdzawego nalotu
Podbijarka torowiska we Wrocławiu
Maszyna do szlifowania torĂłw RG48
Maszyna do torowisk SVV100 - bez angażowania sąsiedniego toru może: oczyścić szyny z rdzy, przeprowadzić odpowiednie korekty, zabudować podtorze
Maszyna do heblowania szyn SBM 250 - za pomocą ostrzy tnących usuwa ona z szyn warstwy metalu, w celu uzyskania właściwego profilu szyny
Maszynę AHM 800R wyprodukowała austriacka firma Plasser-Theurer. W cyklu modernizacji drogi kolejowej przystosowującej ją do dużych prędkości maszyna AHM 800R znajduje zastosowanie w wymianie podtorza i wraz z zespołem maszyn towarzyszących, takich jak: transportery MFS-40-YP, stacja załadowcza BLS 2000R oraz ładowarki VOLVO tworzy zespół zwany PNP - Pociągiem Naprawy Podtorza.
Maszyna ta:
• wybiera z toru podsypkÄ™ tĹ‚uczniowÄ… i transportujÄ…c jÄ… wzdĹ‚uĹĽ maszyny umieszcza na nowo wykonanej warstwie wzmacniajÄ…cej;
• wybiera warstwÄ™ gruntu i podtorza do gĹ‚Ä™bokoĹ›ci 0-400 mm, z zaĹ‚adunkiem taĹ›mowym na wagony MFS-40-YP z przeznaczeniem do wywozu;
• wbudowuje nowy materiaĹ‚ kamienny na odkrytÄ… powierzchniÄ™ podtorza wraz z zagÄ™szczeniem caĹ‚ej pryzmy dla uzyskania stabilnej warstwy wzmacniajÄ…cej podtorza.
Zastosowanie maszyny AHM 800R pozwala na realizowanie na rozwiązanie problemu nośności podtorza i likwidacji słabych miejsc w podtorzu. Jej główną zaletą jest możliwość stworzenia pod podsypką ustabilizowanej, wzmocnionej, zagęszczonej warstwy o nośności znacznie podwyższonej w stosunku do pierwotnej. Wszystkie roboty wykonywane są bez demontowania ramy toru, co znacznie skraca czas zamknięć torowych i ogranicza utrudnienia z tym związane.
Maszyna AHM 800R zapewnia także możliwość recyklingu tłucznia. Transport materiałów przy użyciu MFS-40-YP odbywa się po drodze kolejowej. Maszyna posiada własny napęd i jest w stanie poruszać się z prędkością do 20 km/godz.
Dane techniczne:
• DĹ‚ugość ze zderzakami: 106 240 mm
• Szerokość max.: 3 150 mm
• Wysokość max.: 4 650 mm
• Ĺšrednica kół: 920 mm (730 mm - wĂłzek 3- osiowy)
• Silnik wykonanie zgodne z DIN 6271: 746 kW przy 1800 obr/min
• Max. prÄ™dkość z wĹ‚asnym napÄ™dem: 20 km/h
• Max. prÄ™dkość przy ciÄ…gnieniu: 100 km/h
• Wydajność maszyny (na godzinÄ™ pracy efektywnej)
• Wybieranie tylko warstwy podtorza (do gĹ‚Ä™bokoĹ›ci ok. 50 cm) przy pomocy drugiego Ĺ‚aĹ„cucha wybierakowego: 220 mb/h
• Wybieranie Ĺ‚Ä…cznie z wybudowaniem nowej warstwy podtorza : ok. 40 mb/h
• Wydajność Ĺ›rednia: ok. 400mb/dobÄ™
• Max. wysokość warstwy piasku/ĹĽwiru: 400 mm
• Max. szerokość wybierania: 6 000 mm
• Max. gĹ‚Ä™bokość wybierania: 1 000 mm
• Min. promieĹ„ roboczy: 250 mm przy przechyĹ‚ce 150 mm, 1 000 mm przy przechyĹ‚ce 0
• Min. promieĹ„ jazdy transportowej: 150 mm
(źródło: Polskie Linie Kolejowe S.A., 22 maja 2004)