Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

Pojazdy wojskowe AMZ Kutno
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=23&t=21448
Strona 1 z 2

Autor:  RR ltd Co. [ Sob, 02.06.2007, 22:46 ]
Temat postu:  Pojazdy wojskowe AMZ Kutno

AMZ Tur
Image Image Image Image
Cytuj:
PRZEZNACZENIE POJAZDU:
przystosowany do przewozu 5 żołnierzy wraz ekwipunkiem i wyposażeniem w rejon o zagrożeniu wojennym, wykorzystywany do realizacji zadań porządkowo / interwencyjnych (patrolowych).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA POJAZDU:
SILNIK: Iveco Aifo 4-cylindrowy, 16 zaworów (4 na cylinder), z turbodoładowaniem i chłodnicą powietrza doładowującego, układ Common Rail,
Pojemność skokowa: 2998 cm3
Moc maksymalna: 122 kW (166 KM)
Skrzynia biegĂłw: 6-biegowa zsynchronizowana + bieg wsteczny
Stały napęd na 4 koła
Sprzęgło: Hydrauliczne, suche, jednotarczowe
Przekładnia redukcyjna oraz skrzynia rozdzielcza umożliwiająca wykorzystanie łącznie 24 przełożeń : 12 do jazdy po drogach utwardzonych oraz 12 do jazdy terenowej
Zbiornik paliwa: pojemność 220 litrów.

OCHRONA BALISTYCZNA POJAZDU
zapewnia załodze ochronę przed pociskami przeciwpancernymi kalibru
7,62x39 API BZ (poziom 2 wg STANAG 4569),
7,62x54R B32 API oraz ochronÄ™ przed skutkami wybuchu Ĺ‚adunku TNT o masie 6kg, centralnie pod pojazdem (poziom 2a wg STANAG 4569).
Silnik opancerzony płytami bocznymi w klasie FB6.

Dopuszczalna Masa caĹ‚kowita – 6200 kg.
Ładowność – 1000 kg.
Rozstaw osi – 2800 mm.
Rozstaw kół – 1700 mm.
DĹ‚ugość – 4870 mm.
Wysokość – 2350 mm. / 2770 mm.
Szerokość caĹ‚kowita – 2230 mm.
Liczba przewoĹĽonych osĂłb – 5
GĹ‚Ä™bokość brodzenia – 700 mm.


Inne wojskowe samochody AMZ
Dzik I
Image Image Image Image

Dzik II
Image Image Image

Dzik III
Image Image Image

Dzik cargo
Image Image Image Image

Scam
Image Image
Image Image
Image Image Image Image Image Image Image Image
http://www.amz.pl

Autor:  Industrial [ Nie, 03.06.2007, 2:41 ]
Temat postu: 

Fajne maszynki Dzik I idealnie nadawał by się dla grup szturmowych policji i AT

A scama miałem możliwość poznać bliżej w terenie piaszczystym średnio sobie radzi ale tragedii nie ma, słaby silnik i skrzynia

Autor:  ixxos [ Nie, 03.06.2007, 8:01 ]
Temat postu: 

łaaaał polskie Huumery :lol:

...
Dzik cargo
Image
troche nie rozumiem przeznaczenia tego pojazdu - przód pancerny, a z tyłu wszystko na wierzchu :roll: :> to ma być konkurencja dla Lublina :wink: :x

Autor:  olokolo [ Nie, 03.06.2007, 10:17 ]
Temat postu: 

ixxos napisał(a):
troche nie rozumiem przeznaczenia tego pojazdu - przód pancerny, a z tyłu wszystko na wierzchu :roll: :> to ma być konkurencja dla Lublina :wink: :x


Tyl ma sluzyc min do przewozenia wyposazenia specjalistyczniego, np. rakietowego zestawu przeciwlotniczego.

Autor:  RR ltd Co. [ Nie, 03.06.2007, 11:20 ]
Temat postu: 

olokolo napisał(a):
ma sluzyc min do przewozenia wyposazenia specjalistyczniego
o widzisz ixxos... dziękujemy ekspertowi

Autor:  Szakall69 [ Nie, 03.06.2007, 14:44 ]
Temat postu: 

jakos sredni mi leza - pewnie kadłub nie wytrzymuje stłazu z wiatrówki :mryellow: :mryellow:

Autor:  MaddDogg [ Nie, 03.06.2007, 16:37 ]
Temat postu: 

olokolo napisał(a):
Tyl ma sluzyc min do przewozenia wyposazenia specjalistyczniego

które nie musi być w żaden sposób zabezpieczone?

Ciekawe sprzęty. Dziki są świetne, Tur wygląda bardzo agresywnie, a SCAM to nic innego jak Fiat . Wszystkie są niesamowite, chciałbym zobaczyć jak wykonują swoją pracę...

Autor:  Feniks [ Czw, 07.06.2007, 15:06 ]
Temat postu: 

No fajne maszynki fajne.
Mój kumpel pracuje przy składaniu takich. Mówi że dobra robota to jest, bo armia nieźle płaci :wink:

Autor:  RR ltd Co. [ Pią, 02.11.2007, 10:30 ]
Temat postu: 

Tur z Kutna najlepszy na misje
26.10.2007
Silnie opancerzony samochód patrolowy z Kutna ma szansę zastąpić dużo słabsze hummery i honkery, tyle że MON do tej pory nie tylko nie ogłosiło przetargu, ale postawiło wobec nowego wozu wzajemnie wykluczające się wymagania.

Strzelano do niego, podkładano coraz silniejsze ładunki wybuchowe, a on ciągle jeździ i ma się dobrze. Tur - dobrze opancerzony i uzbrojony samochód patrolowy z firmy AMZ w Kutnie, ma szansę na zastąpienie lekkich honkerów i hummerów na misjach w Afganistanie i Iraku. Polscy żołnierze czekają na taki wóz jak na zbawienie, ale wszystko wskazuje na to, że przyjdzie jeszcze długo na niego poczekać. Może nawet rok.

Gdyby Ministerstwo Obrony Narodowej i armia obudziły się wcześniej, takie wozy prawdopodobnie uratowałyby życie przynajmniej kilku naszym żołnierzom. 5 lutego zginął w Iraku jadący hummerem Piotr Nita z 25. Brygady Kawalerii Powietrznej w Tomaszowie Mazowieckim, a trzech jego kolegów zostało rannych. Przyczyna: eksplozja miny. 20 kwietnia zginął w Iraku Tomasz Jura, strzelec karabinu maszynowego w wieżyczce hummera, także żołnierz z 25. BKP. Rannych zostało czterech jego kolegów jadących wewnątrz. Przyczyna: eksplozja miny.

- Potrzebujemy wozu, który byłby odporny na bardzo groźne improwizowane ładunki wybuchowe (bomby "domowej" roboty, podkładane przy drogach - przyp. red.) i z wieżyczką strzelecką zdalnie sterowaną z wnętrza wozu - wylicza kapitan Jacek Popławski, rzecznik 6. Brygady Desantowo-Szturmowej z Krakowa, która wysłała kolejny kontyngent do Afganistanu.

Takim wymaganiom ma odpowiadać lekki samochód opancerzony Tur, skonstruowany w zakładach AMZ Kutno. Prototyp powstał kilka miesięcy temu, teraz są już trzy egzemplarze tura. Ministerstwo Obrony Narodowej chciałoby kupić w przyszłym roku 120 wozów takiej klasy i dostarczyć je naszym żołnierzom w Afganistanie i Iraku. Przetarg ma być ogłoszony do końca roku, ale sprawa nie jest prosta.

- MON postawiło wzajemnie sprzeczne ze sobą wymagania, którym nie jest w stanie sprostać żaden pojazd na świecie - mówi Andrzej Kiński, redaktor naczelny miesięcznika "Nowa Technika Wojskowa". - Masę maksymalną określono do 7,5 tony, a jednocześnie zapisano, że opancerzenie ma odpowiadać 3. poziomowi ochrony balistycznej. Nawet pojazdy powyżej 10 ton nie mają trzeciego poziomu ochrony, więc o czym tu mowa?

Problem dostrzeĹĽono takĹĽe w Kutnie. Tur waĹĽy 6,2 tony i ma 2. klasÄ™ ochrony balistycznej.

Wiadomo, że tur będzie miał liczną konkurencję. [to jest ciekawe, polecam tematy o tych samochodach na SŚ - przyp. RR :arrow: ] Udział w przetargu zapowiedziało bowiem aż 11 firm, m.in. włoski Lince, brytyjsko-południowoafrykański RG32 i RG31, szwajcarski EAGLE IV. Zdaniem Andrzeja Kińskiego, turowi będzie sprzyjać olbrzymia koniunktura na tego typu pojazdy. Wielkie firmy mają bowiem napięte harmonogramy dostaw.

Polscy żołnierze mają jednak umiarkowane powody do zadowolenia.

- Nawet jeśli procedury zostaną szybko rozstrzygnięte, w przyszłym roku do armii trafi tylko niewielka część ze 120 wozów - przewiduje Andrzej Kiński.


* * * * *

Pięcioosobowa załoga tura będzie przebywać w pancernej kapsule, umieszczonej na podwoziu, która zapewnia osłonę przed amunicją kalibru 7,62 mm. Dno pojazdu jest ukształtowane w literę V, co rozprasza na boki podmuch miny wybuchającej pod wozem. Osobne opancerzenie otrzymał silnik. Przewidziano wieżyczkę strzelecką w dwóch wariantach: załogową, opancerzoną oraz zdalnie sterowaną z wnętrza samochodu.

http://www.lodz.naszemiasto.pl/gospodarka/783447.html

Autor:  pako [ Sob, 03.11.2007, 11:25 ]
Temat postu: 

Dzikiem mialem okazje jezdzic. Slaby silnik ale przewrocic sie tego nie da... opancerzenie jest rewelacyjne z tego co mowili- granat polozony na masce przed szyba nie robi mu krzywdy

Autor:  Paweł14 [ Sob, 03.11.2007, 11:31 ]
Temat postu: 

pako napisał(a):
granat polozony na masce przed szyba nie robi mu krzywdy


no nie robi krzywdy do puki nie wybuchnie chyba :wink:

Autor:  RR ltd Co. [ Czw, 13.12.2007, 16:25 ]
Temat postu: 

Image Image

Autor:  zygix [ Pią, 03.06.2011, 14:42 ]
Temat postu:  Re: Pojazdy wojskowe AMZ Kutno

odkop,ale może kogoś zainetresuje,taka mała ciekawostka..

Cytuj:
W AMZ-Kutno realizowany jest – w konsorcjum z WAT i WITI – kolejny, po wchodzącej do produkcji Topoli-S (pojazd dla patroli saperskich i rozminowania) i przyszłym Hipopotamie – projekt skierowany potencjalnie dla Szefostwa Inżynierii WP. Pierwszy pojazd, który jest już testowany to PRRD Shiba.

Projekt jest realizowany przez AMZ w konsorcjum z Wojskową Akademią Techniczną z Warszawy i Wojskowym Instytutem Techniki Inżynieryjnej z Wrocławia i w ramach projektu rozwojowego, finansowanego z funduszy Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Obejmuje grupę pojazdów dla plutonu rozminowania. Pierwszym, najbardziej awangardowym, jest poddawany już pierwszym próbom zakładowym Pojazd Rozminowania i Rozpoznania Dróg (PRRD) Shiba.

Projekt ma być zakończony do grudnia 2012. Prawdopodobnie próby plutonu w pełnej kompletacji prowadzone będą w połowie 2012.


AMZ Kutno Shiba

Image

Image

Cytuj:
Shiba to pojazd koncepcyjnie zbliżony do klasycznego południowoafrykańskiego Meerkat/Husky czy opracowanego pod sztandarem MBDA dla armii francuskiej pojazdu VDM (Véhicule Détecteur de Mines) zestawu SOUVIM 2 (Système d’OUVerture d’Itinéraire Miné). Mający masę 8600 kg Shiba ma być elementem powstającego ugrupowania plutonu rozminowania, w którego skład wchodzić powinny także pojazdy przeznaczone do niszczenia lub usuwania min i ładunków improwizowanych i prawdopodobnie oparte o już istniejące lub powstające pojazdy. Przystosowany do przewozu załogi w składzie dwóch osób (oraz ich wyposażenia) Shiba ma być nośnikiem indukcyjnego wykrywacza min (powstającego w WITI) i georadaru oraz nowego trału naciskowego.

Shiba bazuje na dalece zmodyfikowanym podwoziu Iveco Eurocargo.Pojazd jest wyposażony w system klimatyzacyjny, filtrowentylację z aktywnym filtrem węglowym, system gaśniczy silnika i górny właz z możliwością blokowania klap.Zastosowano ochronę balistyczną na poziomie 4 STANAG 4569 i wysoką (zapewne rzędu Poziomu 4b) ochronę przeciwminową, acz w tym obszarze utrzymywana jest tajemnica.

Silnik:6-cylindrowy, rzędowy, wysokoprężny z turbodoładowaniem Iveco Tector o mocy 279 KM (Euro V)
Skrzynia:zsynchronizowana (6+1),opcjonalnie zautomatyzowana lub automatyczna o 9 biegach
Napęd:stały
Wymiary:długość 8.7 m, szerokość 2.5 m i wysokość 2.88 m, rozstaw osi 6.4m, rozstaw kół 2.055 m dla osi przedniej i 2.045 m dla osi tylnej
Prześwit:380mm
Zbiornik paliwa:200 l (opcjonalnie 280 l)

altair.com.pl



A tu wspomniane:Topola S
i Hipcio

Autor:  RR ltd Co. [ Sob, 04.06.2011, 12:06 ]
Temat postu:  Re: Pojazdy wojskowe AMZ Kutno

mnie zaineresowało

Autor:  kulikowski [ Sob, 04.06.2011, 15:01 ]
Temat postu:  Re: Pojazdy wojskowe AMZ Kutno

ciekawe pojazdy 8)

Autor:  zygix [ Sob, 04.06.2011, 15:48 ]
Temat postu:  Re: Pojazdy wojskowe AMZ Kutno

A to fajnie..na bieżąco będę się starał śledzić informacje..

Dzik (Ain Jaria ) armii irackiej:

Image

Image

Image

Autor:  sebastianadam [ Nie, 07.08.2011, 13:55 ]
Temat postu:  Re: Pojazdy wojskowe AMZ Kutno

O proszę. Nie wiedziałem że takie cudeńka są produkowane w bliskiej okolicy. Podziwiam.

Autor:  zygix [ Nie, 07.08.2011, 15:15 ]
Temat postu:  Re: Pojazdy wojskowe AMZ Kutno

Jest jeszcze pare fotek tutaj,szkoda,że są niedoceniane przez naszą armię..nasi decydenci niestety wolą jakieś używki od naszego naajwiększego sojusznika..

Autor:  RR ltd Co. [ Nie, 07.08.2011, 22:20 ]
Temat postu:  Re: Pojazdy wojskowe AMZ Kutno

sebastianadam napisał(a):
O proszę. Nie wiedziałem że takie cudeńka są produkowane w bliskiej okolicy. Podziwiam.

Chopie, toż to rzut beretem od nas :wink: Cza się znać na tym, co produkują w Łódzkiem :) BTW, w Głownie też dla wojska coś produkowano?

Autor:  kulikowski [ Śro, 17.08.2011, 12:17 ]
Temat postu:  Re: Pojazdy wojskowe AMZ Kutno

OIDP to dostawcze Mercedesy "Kaczki" i Gelendy "pod patronatem" Sobiesława Zasady.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/