Obecny czas: Pon, 13.05.2024, 16:38




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1964-1965 Ikarus 526 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7519
Miejscowość: Warszawa
Post 1964-1965 Ikarus 526
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Facebook.com
Image 40ton.net
Image
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image
Image
Image Bbazsaphoto.huImage Indafoto.hu

Przegląd Pożarniczy ppoz.pl napisał(a):
Pożarnicze Ikarusy - model 526 - produkowano w latach 1964-1965 w filii w Székesfehérvár. Była to próba uniezależnienia się od importu. Wersję pożarniczą zabudowano na podwoziu Csepel D344 o długości 7 m, z napędem na cztery koła. Maksymalna prędkość pojazdu wynosiła 82 km/h. Do kabiny, w której znajdował się przedział dla dziewięcioosobowej załogi, wchodziło się przez harmonijkowe drzwi, podobne do tych stosowanych w autobusach. Pod siedziskami mieściły się skrytki na narzędzia. Karoserię wykonano z tworzywa sztucznego, co było ewenementem w samochodach pożarniczych. W części pożarniczej umieszczony był zbiornik na wodę o pojemności 2000 L. Pojazd przewoził motopompę przenośną, węże i rozdzielacze. Na dachu zamocowano dwie rury na węże ssawne.

Pożarniczy Ikarus należy do grupy mało znanych pojazdów tego typu w Europie. Używały go straże pożarne na Węgrzech, model ten spotkać można sporadycznie w muzeach i kolekcjach prywatnych. Rozwój fabryki Ikarus w Budapeszcie i jej aspiracje do stania się największym producentem autobusów na świecie sprawiły, że montaż autobusów przeniesiono także do zakładu w Székesfehérvár. Z tego powodu zaprzestano produkcji samochodów specjalistycznych na rzecz autobusów i przyczep autobusowych.

Imponująco przedstawiały się również osiągi. Jako, że zastosowano ten sam 95-konny silnik co w przypadku 404, Ikarus 526 mógł bez problemu osiągnąć ponad 80 km/h prędkości maksymalnej, a napęd 4×4 połączony z dosyć lekką konstrukcją nadwozia zapewniał mu bardzo dobre właściwości terenowe. Do 1965 roku zbudowano łącznie 125 egzemplarzy tego modelu. Były one używane w kilku węgierskich miastach, przy czym do dnia dzisiejszego zachowało się około 10 sztuk.

Dane techniczne
Producent: Ikarus, Székesfehérvár, Węgry
Produkcja: 1964-1965
Wyprodukowanych: 125 egz.
Nadwozie: wykonane z tworzyw sztucznych
Liczba miejsc: 10 os.
Silnik: wysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy
Moc maksymalna: 95 KM
Napęd: 4×4
Długość: 7000 mm
Rozstaw kół przednich: 1780 mm
Rozstaw kół tylnych: 1720 mm
Prześwit: 270 mm
Ładowność: 3000 kg
Masa całkowita: 8700 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 215 L
Pojemność zbiornika wody: 2000 L
Moc jednostkowa: 8 kW/t
Prędkość maksymalna: 82 km/h
Promień skrętu: 9,75 m
Hamulce: pneumatyczne, dwuobwodowe

(C) Facebook.com
40ton.net
Wikipedia.org
Bbazsaphoto.hu
Indafoto.hu
Przegląd Pożarniczy ppoz.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 04.05.2023, 9:14
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018