Obecny czas: Pią, 03.05.2024, 19:44




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Lampson - największe dźwigi gąsienicowe świata 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 95
Miejscowość: Kraków
Post Lampson - najwiÄ™ksze dĹşwigi gÄ…sienicowe Ĺ›wiata
Lampson Crane

Amerykański Lampson Crane to mało znany producent największych dzwigow gąsienicowych na świecie.

Największe jego dźwigi to seria LTL (Lampson Transi-Lift):

- LTL-2600: udĹşwig 2358 m ton / 2600 US ton
- LTL-1500: udĹşwig 1360 m ton / 1500 US ton
- LTL-1200: udĹşwig 1088 m ton / 1200 US ton
- LTL-1100: udĹşwig 997 m ton / 1100 US ton

CharakteryzujÄ… siÄ™ unikalnÄ… konstrukjÄ… jak na dzwigi gÄ…sienicowe:
1. Nadwozie oparte jest na 2 podwoziach gąsienicowych, które w czasie jazdy ułożene są w jednej linii, a w czsie obracania nadwozia tylne obraca się prostopadle do przedniego podwozia.
2. Nie ma typowej "przyczepki" z balastem na wielkich kołach - cały balast umieszczny jest z tyłu nadwozia.
3. Ramię "Z" jest połączone z nadwoziem nie za pomocą cięgien ale przy użyciu masywnej kolumny.
4. W ogĂłle nie ma ramy A (A frame).

Budowa typowego dĹşwigu gasienicowego (Terex-Demag CC 8800):
Image

Niestety infoormacje na jego temat w Necie są bardzo skąpe stąd nie najlepsze zdjęcia. na fotkach LTL-2600(chyba).

Image Image

Image Image

Image

Image

Image

LTL-1500 nazwano "BigBlue" oto filmik z jego wypadku:

http://www.youtube.com/watch?v=qvZOSosy-o4

http://tefutefu-crane.com/
http://www.lampsoncrane.com

_________________
Masa archiwalnych broszur dźwigów


Ostatnio edytowany przez wieszakos, Czw, 05.07.2007, 13:52, edytowano w sumie 1 raz

Czw, 05.07.2007, 13:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2641
Miejscowość: Białystok
Samochód: VW Passat CC 1.8 TSI
Post 
Te odwazniki wygladaja jak klocki lego :) Niezłe giganty.


Czw, 05.07.2007, 13:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 871
Miejscowość: z brzucha mamy:D
Post 
Piekne dzwigi :D ,ale ta tragedie BigBlue to widziałem i jest naprawde przerażajaca iz pod nia zgineło 3 ludzi :(


Czw, 05.07.2007, 14:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 208
Miejscowość: Jastrzebie zdroj
Post 
Tym "czymś" mógłbym sobie dom przenieść gdzie tylko zechce :D

_________________
Poprostu motoryzacja!!


Czw, 05.07.2007, 15:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post 
:shock: :shock: :shock: jaki wielki

obejrzyjcie sobie ten filmik z youtube :shock: :shock: :shock: i inne obok

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Czw, 05.07.2007, 15:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 871
Miejscowość: z brzucha mamy:D
Post 
No filmik z youtube pokazuje jaki ten dzwig jest niestabilny na boki:/Ale nei iwem jak by mozna zamontowac w takim dzwigu boczne podpory


Czw, 05.07.2007, 18:39
Profil

Postów: 79
Miejscowość: Niepołomice
Post 
O gigant :wow: ja b. często dziwie się jak tak można go na boki nie ubezpieczać???? :wow: k * * ale gigant :wow:


Pią, 06.07.2007, 16:07
Profil

Postów: 79
Miejscowość: Niepołomice
Post 
Zit napisał(a):
O gigant :wow: ja b. często dziwie się jak tak można go na boki nie ubezpieczać???? :wow: k * * ale gigant :wow:


Ta katastrofa była przy budowie jakiejś hali stadionu czy cuś....


Pią, 06.07.2007, 16:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 95
Miejscowość: Kraków
Post 
ja nie rozumiem jak sie mógł tak po prostu przewrócic :?: konstruktorzy na pewno nie przewidzieli takiej mozliwości a dźwig ten jest ciągle w produkcji i nie ma żadnych podpór, więc mogła to być wina wiatru/niewłaściwego montażu/usterki

_________________
Masa archiwalnych broszur dźwigów


Pią, 06.07.2007, 19:35
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 871
Miejscowość: z brzucha mamy:D
Post 
No mnie tez to dziwi jak on sie przewrócił :roll: Przeciez widac ze to masywna konstrukcja i jak by była wina producenta,zastosował by on dodatkowe jakies podpory czy cos w tym stylu.A moze poprostu był to silny podmuch wiatru który zaciagnął cała konstrukcje podnoszona i sie przewrócił


Pią, 06.07.2007, 20:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1156
Miejscowość: Jaworzno
Samochód: Opel Corsa D 1.3CDTI
Post 
Wielkość tych maszyn robi naprawde wielkie wrażenie !! Ciekawe jakie jest spalanie takich maszyn :?:

_________________
05.07.2007r. - kat. B
16.10.2010r. - Instruktor nauki jazdy kat.B
kat.C - 14.09.2012r.
kat.D - 20.02.2012r.
kat.C+E - w trakcie


Pią, 06.07.2007, 21:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 208
Miejscowość: Jastrzebie zdroj
Post 
Widziałem ten wypadek w tv :D było o tym sporo :D

_________________
Poprostu motoryzacja!!


Pią, 06.07.2007, 21:45
Profil

Postów: 78
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój
Post 
Ze tak sie odniose do tego filmu - dzwig sie nie przewrocil, cale podwozie spoczywa na ziemi tak jak powinno byc, to same ramie dalo "nura" w bok. Moze puscila ktoras lina do kratownicy, co moze bylo spowodowane uszkodzeniem hamulca, lub silnym wiatrem.
Swego czasu pamietam jak na budowie w miescie aktualnie zamieszkalym puscily hamulce trzymajace liny od kratownicy z dzwigu kratownicowego - pech chcial, ze pod zasiegiem tej kratownicy stal czlowiek - niestety zginal na miejscu. I nie bylo wiatru - zaniedbanie sprzetu.


Sob, 07.07.2007, 2:08
Profil

Postów: 79
Miejscowość: Niepołomice
Post 
Olokolo - nie do końca msz rację... kiedy podmuch zabuja takim ramieniem z obciążeniem - to na miejsca gdzie ejst połączona z podstawą działają niewiarygodne siły.... więc podwozie wcale nie musiało się przewrócić bo wystarczyłoby tylko gdyby się ,,ukręcił" w mocowaniach :geek:

Nie zawsze jest to zaniedbanie - może też zbyt szybkie zmęczenie materiału...


Sob, 07.07.2007, 8:30
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018