Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 14:01




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
URSUS- Cała rodzina 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 567
Miejscowość: [KBR] Brzesko
Post URSUS- CaĹ‚a rodzina
CiÄ…gĂłwka
W 1915 roku czyli największym rozkwicie zakładów padła decyzja o próbie skonstruowania pierwszego ciagnika, tzw. ciągówki. Prace trwały pod kierownictwem polskiego profesora Kazimierza Tylora. W 1918 powstał pierwszy prototyp. Fakt ten miał istotne znaczenie dla sprecyzowania nazwy spółki akcyjnej do której dodano słowo ,, traktor".
W 1922 roku Fabryke Silników i Traktorów Ursus- sp. akc. opuszczają pierwsze ciagniki nazwane ciagówkami. Traktory były opracowane na licencji amerykańskiego Titana.
Wyposażone były w poziomy jednocylindrowy silnik o mocy 25 KM. Konstrukcja była opara na czterech stalowych kołach, a naped przeneszony był na tylne koło poprzez łańcuch. W latach 1922 -1927r. wyprodukowano łącznie 100 sztuk ciagówek ,, Ursus"
Image

Ursus C-45
Dane techniczne Ursusa C-45 (C-451):
Silnik:

-typ C45, z zapłonem samoczynnym od gruszy żarowej, dwusuwowy, poziomy, jednocylindrowy
-średnica cylindra: 225mm
-skok tłoka: 260 mm
-pojemność skokowa: 10,300 dm3
-stopień sprężania: 4,75
-moc maksymalna: 33kW (45KM) przy 650 obr/min.
-minimalne obroty biegu luzem: 350 obr/min.
-smarowanie obiegowe, pod ciśnieniem
-chłodzenie termosyfonowe (o obiegu samoczynnym)
-zasilanie: pompa wtryskowa, tłoczkowa, z możliwością ręcznego pompowania
-dwuzakresowy, odśrodkowy regulator obrotów
-zawór dwudrożny umożliwiał przełączanie zasilania na benzynowe (tylko C-451)
Instalacja elektryczna (stosowana tylko w ciągniakch na kołach ogumionych):
-napięcie znamionowe 6V
-biegun dodatni połączony z masą
-prądnica prądu stałego typu PSH-A lub PSH-AZ o mocy 90 W
-2 reflektory o średnicy 150mm
-lampa tylna z sygnałem "stop" z lewej strony ciągnika
-sygnał dźwiękowy, elektromagnetyczny, jednotonowy
Układ napędowy:
-sprzęgło cierne, suche, dwutarczowe, osadzone na prawym czopie wału korbowego, sterowane mechanicznie
-skrzynia przekładniowa o trzech przełożeniach + wsteczny, z reduktorem
-WOM
-przekładnia główna stożkowa
-półosie napędowe obciążone
Zawieszenie:
-kół przednich zależne na poprzecznym półeliptycznym resorze piórowym
-kół tylnych sztywne
-ogumienie kół przednich dętkowe, o wym. 7.50 x 20"
-ogumienie kół tylnych, dętkowe, o wym. 12.75 x 28"
Układ kierowniczy:
-przekładnia kierownicza ślimakowa
Układ hamulcowy:
-hamulec zasadniczy uruchamiany mechanicznie, działający na koła tylne
-hamulce kół tylnych bębnowe
-hamulec pomocniczy (ręczny), mechaniczny, taśmowy, działający na bęben osadzony na wałku głównym skrzyni biegów
Koło pasowe:
-średnica 500 mm
-stanowiące część składową sprzęgła, umieszone z prawej strony ciągnika, pod osłoną
Podnośnik hydrauliczny (tylko C-451):
-z trzypunktowym układem zawieszenia narzędzi
Wymiary:
-rozstaw osi: 2035 mm
-rozstaw kół przednich: 1420 mm
-rozstaw kół tylnych: 1505 mm
-długość: 3430 mm
-szerokość: 1800 mm
-wysokość: 2260 mm (z kabiną 2520 mm)
Masy:
-własna ciągnika: 3840 kg
-rozkład masy: oś przednia 1420 kg; oś tylna 2420 kg
Pojemności:
-zbiornik paliwa: 100 litrów (95l. olej napędowy, 5l. benzyna)
-system chłodzenia: 45 litrów
-system olejenia: 8 litrĂłw
Prędkości na poszczególnych biegach w km/h:
-I bieg 3,5
-II bieg 4,7
-III bieg 6,2
-IV bieg 9,4
-V bieg 12,6
-VI bieg 16,7
-wsteczny (normalny) 4,1
-wsteczny (przyspieszony) 11,9
Image

Ursus C-325
C-325 jest pierwszym z ciągników, który zapoczątkował serię traktorów dla małych gospodarstw. Pierwszy prototyp tego modelu powstał w 1957, a do 1959 wyprodukowano serię technologiczną 100 sztuk. W latach 1957-1963 fabryke opuściły 26 282 maszyny oznaczone symbole C-325

Typ ciÄ…gnika: C-325
Moc kW/KM: 18,4/25
Napęd: 2x4
Liczba biegów przód/tył: 6/2
Max. prędkość jazdy jazdy km/h: 20,2
WOM - obr/min: 540
Max. udźwig podnośnika - kg: 700
Wydatek układu hydr. zewnętrznej -dm3/min: b.d
Ilość szybkozłączy hydr. zew. 2
Koła przód: 6.00-16"
Koła tył: 10.00-28"
Masa bez obciÄ…ĹĽnikĂłw: 1460 kg
Image

Ursus C-308
Ursus C-308 był jedynym tego typu ciagnikiem produkowanym przez ZM Ursus. Skonstruowany został przez inżynierów z biura konstrukcyjnego Zakładów Mechanicznych ,, Ursus", produkowano je w latach 1959-1962 r. w ilosci 4138 sztuk. Ciagnik przezanczony był do prac w ogrodnictwie, posiadał silnik typu S-261C WFM, dwusuwowy, benzynowy z jednym cylindrem i chłodzonym powietrzem o mocy 8 KM. Traktro posiadał 3 biegi do przodu i 1 wstwczny, kierwowanie odbywało sie za pomocą skrecania czepiegami. Ciagnik nie posiadał trzypunktowego układu zawieszenia ale posuadał WOM który umozliwiał agregowanie ciagnika np. z glebogryzarką. Do ciagnika można było podpiąć maszyny umożliwajace wykonywanie prac polowych oraz przyczepke o udźwigu 750kg.
Image

Ursus C-4011
W 1965 roku rozpoczęto produkcję C-4011. Posiadał układ automatycznej regulacji głębokości orki i unowocześniony układ pneumatyczny oraz. Później zastąpił go C-355, był to jeden z pierwszych ciężkich ciągników Ursusa.
Był to model bliźniaczo podobny do czechosłowackiego Zetora 4011.

Typ ciÄ…gnika: C-4011
Moc kW/KM: 33/45
Napęd: 2x4
Liczba biegów przód/tył: 10/2
Max. prędkość jazdy jazdy km/h: 25,6
WOM - obr/min: 540
Max. udźwig podnośnika - kg: 1200
Wydatek układu hydr. zewnętrznej -dm3/min: 20
Ilość szybkozłączy hydr. zew. 2
Koła przód: 6.00-16"
Koła tył: 14.9-28 ”
Masa bez obciÄ…ĹĽnikĂłw: 2190 kg
Image

Ursus C-330/C-330M/C-335
Ursus C-330 był modernizacją wersji C-328, na taśmach montażowych pojawił się w roku 1967 aż do 1987. Potem na krótko został zastąpiony serią z literą ”M”, która posiadała silnik z mocą większą o 2 km w porównaniu do pierwotnej wersji. C-330M był produkowany od roku 1986 do 1993. Wersją eksportową C-330 był C-335,który posiadał silnik o mocy 35 km oraz kilka zmian związanych z układem hydraulicznym. Model ten był produkowany równocześnie z C-330. Ogółem sprzedano 433.182 sztuk tych ciągników.

Typ ciÄ…gnika: C-330
Moc kW/KM: 22,4/30 (C-330M 32 km; C-335 35 km)
Napęd: 2x4
Liczba biegów przód/tył: 6/2
Max. prędkość jazdy jazdy km/h: 23,44
WOM - obr/min: 540
Max. udźwig podnośnika - kg: 700
Wydatek układu hydr. zewnętrznej -dm3/min: 20
Ilość szybkozłączy hydr. zew. 2
Koła przód: 6.00-16"
Koła tył: 11 – 28”
Masa bez obciążników: około 1675 kg

Image
Image

Ursus C-360
Ciągnik Ursus C-360 był produkowany w latach 1976-1987 w ciagu tego okresu wyprodukowano okolo 282 000 szt tych ciągników. C-360 był kontunuacją produkowanego przez 5 lat ciągnika Ursus C-355, zmiana polegała na weleminowaniu wad oraz zwiększeniu mocy silnika. Równocześnie z C-360 produkowany był model przeznaczony na eksport C-362 w sumie C-362 powstalo 1674 sztuki. Ten ciągnik posiadał identyczne parametry jak C-360, zmieniono stylizacje maski, zainstalowano hydrostatyczny układ kierowania oraz zamonotowano kabinę.


Typ ciÄ…gnika: C-360
Moc kW/KM: 38,2/52
Napęd: 2x4
Liczba biegów przód/tył: 10/2
Max. prędkość jazdy jazdy km/h: 25,4
WOM - obr/min: 540
Max. udĹşwig podnosnika - kg: 1200
Wydatek układu hydr. zewnętrznej -dm3/min: 20
Ilość szybkozłączy hydr. zew. 2
Koła przód: 6.00-16,6 PR
Koła tył: 14,9/13-28
Masa bez obciÄ…ĹĽnikĂłw: 2020
Image

Ursus C-385/385 A
Ursus C-385 był pierwszym ciężkim ciagnikiem wyprodukowanym w ZM ,,URSUS" a jego produkcja zaczeła sie w lipcu 1969r.. Produkcja tego modelu trwała do 1981r., przy czym do szczytowej rocznej produkcji 4800 sztuk rocznie malała ustpując na taśmie montazowej coraz większym i nowocześniejszym ciągników. Ciągników tego typu wyprodukowano 33 897 sztuk z czego 17 208 wyeksportowano za granice. Traktor posiadał silnik z czterama cylindrami i miał moc 76 km., pojemnoś tego silnika wynosiła 4562 cm3.

Dodatkowe informacje:

Maks. moment obrotowy: 260 Nm
Liczba biegów przód/tył: 8/4
Maks. prędkość jazdy: 25 km/h
WOM (obr./min): niezalezny 540/1000
Wydatek hydrauliki zewn.: 31 l/min. ( 16 MPa)
Udźwig podnośnika: 1700 kg.
Szybkozłącza hydrauliki zewn.: 2
Koła przednie: 11,00 R16
Koła tylne: 18,4 R38
Masa z obciÄ…ĹĽnikami: 3525 kg.
Image
Image

Ursus 902/904
Produkcja tych ciągników trwała od 1979 do 1984 roku. Seria ta jest starsą siostra seri 912/914. ciagniki te produkowano z napędem na dwie i jedna oś. Wyprodukowano nastepujące ilosci ciagników:
Ursus 902- 6349 sztuk;
Ursus 904- 2729 sztuk;
Traktory te posiadały silniki z czterema cylindrami o oznaczeniach Z8401 i pojemności 4562 cm3. Silnik ten osiagał moc 75 KM przy o 2200 obr./min.

Dotatkowe informacje:
Udzwig tylnego TUZ: 3000 kg.
Wydatek pompy hyd.: 32 l/min.
Ilość biegów przód/tył: 16/8
Maks. prędkość jazdy: 25,5 km/h
Image

Ursus 912/914
Ciągniki seri 9** produkowano z napędem na dwa ( U912) i cztry ( U914) koła. Ich produkcje rozpoczęto w 1984 roku i trwała do 1989. Ciagnik posiadał cztero-cylindrowa jednostke napędową o symbolach Z-8401.1 o mocy 78KM. i pojemności 4562 cm3. Ciągników tego typu wpprodukowano:
Ursus 912- 7610
Ursus 914- 6185

Dodatkowe informacje:


Liczba biegów przód/tył: 16/8
Max. prędkość jazdy jazdy: 25 km/h
WOM - obr/min: 540/1000
Max. udĹşwig podnosnika: 4125 kg.
Wydatek układu hydr. zewnętrznej -dm3/min: 41 (55)
Ilośćszybkozłączy hydr. zew. 5
Koła przód-Ursus 912: 11.0 R16, Ursus 914 : 12.4 R24
Koła tył: 18,4R34 (16,9R38)
Image

Ursus 932/934
Na poczatku 1990 roku, z taśmy produkcyjnej ZM Ursus zjechały pierwsze Ursusy 932 i 934. Od Ursusów 912 i 914 które także produkowano różniły się tym że między innym posiadał komfortową kabine wyposażoną w luksusowe siedzisko SA50/1 które posiadało pasy bezpieczeństwa. Nowa kabina spełniała wszystkie światowe normy bezpieczeństwa, posiadala nową konsole z rozmieszczonymi na niej przełącznikami i lampkami kontrolnymi dla wszystkich podstawowych funkcji ciągnika. Kierownica montowana była jako wychylana, wszystkie pedały zostały podwieszone co ułatwiało ich używanie. W ciągniku zaczęto montować układ kierowniczy typu Orbitrol oraz wzmocnioną, synchronizowaną skrzynie biegów. Wprowadzono także samoczynne hydrauliczna sprzęgło z samoczynna regulacja luzu. Od tej pory istniała takze mozliwość montowania w Ursusie 934 przedniego niezależnego WOMu o 1000cu obrotach na minute oraz TUZu o udzwigu 1500 kg. Dodatkowo można było wyposażyć ciagnik w 4 szybkozłącza hydrauliczne do sterowania maszynami zawieszanymi na przednim TUZ. Tylny TUZ również wzmocniono. Ciągniki te produkowano do ok. 2003 roku.

Dodatkowe informacje:
Typ silnika: Z8402.1
Moc silnika: 78 KM
Liczba biegów przód/tył: 12/6
Maks. prędkość: 25,5 km./h przy ogumieniu 18.4-34
Wydajność pompy hyd.: 41 l/min.
UdĹşwig TUZ: 4100 kg.
WOM zleĹĽny i niezaleĹĽny: 540/1000 obr./min
Image
Image

Ursus 1002/1004
Serie tych ciagników pojawiły na taśmie montazowej Ursusa w odstępie kilku miesięcy na przełomie 1979- 1980 roku. Produkowane je az do
roku 1984 włącznie w ilościach:
Ursus 1002- 1128 sztuk.
Ursus 1004- 802 sztuk.
Ciagniki te były wyposażone w czterocylindrowy silnik z turbiną o pojemności 4562 cm3. i mocy 100 km.. Udźwig na końcach cięgieł dolnych
wynosił 3000 kg., a zapewniała to pompa podnośnika o wydajności 32 l/min. przy ciśnieniu 15,7 MPa.

Dodatkowe informacje:
Typ silnika: Z-8002
Ilość biegów przód/tył: 16/8
Maks. prędkość ciagnika: 25 km/h
Image
Image

Ursus 1012/1014
Ciągniki serii 10** zaczęto produkowac w 1984 roku i zakończono ją w 1989. Ciagnik wyposazony jest w silnik z czterema cylindrami doładowany turbosprężarką. Seria ta produkowana była jako wersja z napędem na dwa ( U1012) i cztery ( U1014) koła. Ciągników tego typu wyprodukowano w ilościach:
Ursus 1012- 1385
Ursus 1014- 1600
Ciągnik wyposażony był w tynlny podnośnik o sile podnoszenia 5500 kg..

Dodatkowe informacje:

Typ silnika: Z-8002.1
Ilość biegów przód/ tył: 16/8
Max. prędkość: 25 km/h
Wydatek pompy hyd.: 41 l /min.
Image
Image

Ursus 1132/1134
Ciągniki te produkowane były tylko i wyłącznie na export do krajów zachodnich. Traktory te produkowane były w wersjach z napędem na dwie i jedna oś. Pojazd posiada silnik z czterema cylindrami doładowanym spreżarką o mocy 96 KM. Traktor posiadał komfortową kabinę. Udźwig na cięgłach dolny wynoszący 5500 kg. zawdzieczamy pompie hydraulicznej o wydatku 55 l/min.

Dodatkowe informacje:
Liczba biegów przód/tył: 16/8
Maskymalna prędkość: 25,5 km/h
Ilość złączy hydrauliki zewnętrznej: 7
Koła przód: Ursus 1132: 11,00 R16; Ursus 1134: 12.4R24
Koła tył: 16,9R38
Waga bez obciaĹĽnikĂłw: 4820 kg
Image

Ursus 1201/1204
Seryjną produkcje zaczęto w 1974 i trwała do 1983 roku. Ciagnik powstał na bazie Ursusa C-385/ 385A, zasadnicza różnica polega na tym ze silnik czterocylindrowy zastąpiono sześciocylindrowym który ma moc 112km.. Zwiększono także udzwig tylnego podnośnika z 1700 na 3000 kg., oraz siłą uciagu z 3000 do 4520 kg..
Wałek odbioru mocy silnika posiada dwie prędkości 540/1000 a mechanizm kierownicy wpomagany jest hydraulicznie. Ursus 1201 różnił sie od Ursusa 1204 tym ze ten drugi posiada przedni napęd.

Dodatkowe informacje:
Typ silnika: Z 8601
Poj. silnika: 6824 cm3
Liczba biegów przód/tył: 8, 4
Maks. prędkość jazdy: 25 km/h
Wydatek hydrauliki zewn.: 55l/min.
Szybkozłącza hydrauliki zewn.: 2
Koła przednie: 14,9 R24 w Ursusach serii 1201 11,00 R16
Koła tylne: 18,4 R38
Image
Image

Ursus 1212/1214
Lata produkcji: 1983-1985r.
Typ silnika:Z 8701
Ilość cylindrów: 6
Moc silnika: 86 kW (117)
Maks. moment obrotowy: 412,5 Nm
Liczba biegów przód/tył: 8 i 4
Maks. prędkość jazdy: 34 km/h.
WOM (obr./min): niezalezny 540/1000
Wydatek hydrauliki zewn.: 41 l/min.
Udźwig podnośnika: 4000 kg.
Szybkozłącza hydrauliki zewn: 2
Koła przednie:14,9 R24 w Ursusach serii 1212 11,00 R16
Koła tylne:18,4 R34
Masa bez obciÄ…znikĂłw:4970 kg
Masa z obciÄ…ĹĽnikami:5840 kg
Image
Image

Ursus 1222/1224
Ciągniki Ursus serii 12** produkowane były z napędem na dwa ( U1222) i cztery ( U1224) koła. Zaczęto je produkować w 1985r.,produkcja Ursusa 1224 trwa do dzisiaj. Seria 1222 nie jest aktualnie w produkcji. Traktorów tej serii wyprodukowano:
Ursus 1222- 3485 szt.
Ursus 1224- 3350 szt.
Ciagniki są wyposażone w silnik o mocy 117KM. który ma oznaczenia Z-8701.1 i ma pojemność 6842 cm3.

Ddatkowe informacje:

Max. prędkość: 25 km/h
Ilość biegów: 16/8
Wydatek pompy hyd.: 41 l/min. ( w obecnie produkowanych 51 l/min.)
UdĹşwig tylnego TUZ: 5500 kg.
Roz. kół przednich: U1222- 11.0 R16, U1224 14,9 R24
Roz. kół tylnich: 18,4 R34
Obroty wałka WOM: niez. 540/1000
Wyjścia hyd. zewnętrznej: 5
Ciężar bez obciąż.: 4970 kg.
Image

Ursus 1232/1234
Na poczatku 1990 roku, z taśmy produkcyjnej ZM Ursus zjechały pierwsze Ursusy 1232 i 1234. Od Ursusów 1222 i 1224 które także produkowano różniły się tym że między innym posiadał komfortową kabine wyposażoną w luksusowe siedzisko SA50/1 które posiadało pasy bezpieczeństwa. Nowa kabina spełniała wszystkie światowe normy bezpieczeństwa, posiadala nową konsole z rozmieszczonymi na niej przełącznikami i lampkami kontrolnymi dla wszystkich podstawowych funkcji ciągnika. Kierownica montowana była jako wychylana, wszystkie pedały zostały podwieszone co ułatwiało ich używanie. W ciągniku zaczęto montować układ kierowniczy typu Orbitrol oraz wzmocnioną, synchronizowaną skrzynie biegów. Wprowadzono także samoczynne hydrauliczna sprzęgło z samoczynna regulacja luzu. Od tej pory istniała takze mozliwość montowania w Ursusie 1234 przedniego niezależnego WOMu o 1000cu obrotach na minute oraz TUZu o udzwigu 1500 kg. Dodatkowo można było wyposażyć ciagnik w 4 szybkozłącza hydrauliczne do sterowania maszynami zawieszanymi na przednim TUZ. Tylny TUZ również wzmocniono. Ciagniki Ursus 1234 jest nadal w produkcji.

Dodatkowe informacje:
Typ silnika: Z8602.1
Moc silnika: 117 KM
Liczba biegów przód/tył: 12/6
Maks. prędkość: 25,5 km./h przy ogumieniu 18.4-34
Wydajność pompy hyd.: 41 l/min.
UdĹşwig TUZ: 5500 kg.
WOM zleĹĽny i niezaleĹĽny: 540/1000 obr./min
Image

Ursus 1604
Ursus 1604 należy do pierwszej grupy ciagników cięzkich i jest w niej najsliniejszym traktorem. Ciągnik ten
powstał na bazie Ursusa 1204 a modernizacja polegała na dodaniu silnikowi turbiny który zwiekaszał moc z
112 na 150 km.. Ciągnik produkowany był od 1978 do 1984r..

Dodatkowe informacje:
Typ silnika: Z 8601 + Turbina
Poj. silnika: 6824 cm3
Liczba biegów przód/tył: 8, 4
Maks. prędkość jazdy: 25 km/h
Wydatek hydrauliki zewn.: 55l/min.
Szybkozłącza hydrauliki zewn.: 2
Udźwig podnośnika: 3000 kg.
Koła przednie: 14,9 R24
Koła tylne: 18,4 R38
Image

Ursus 1614
Produkcje tego modelu zacęto w 1987 roku i trwa do dzisiaj, jest najsilniejszym ciagnikiem zaraz po Ursusie 1934. Posiada on silnik z sześcioma cylindrami o oznaczeniach Z8602.12 TURBO ( w starszych modelach Z8602/1). Maksymalna moc silnika wynosi 114 kW ( 155 KM).

Dodatkowe informacje:
Maks. moment obrotowy:566,6 Nm
Liczba biegów przód/tył: 8, 4
Maks. prędkość jazdy: 25 km/h
WOM (obr./min): niezalezny 540/1000
Wydatek hydrauliki zewn.: 55l/min.
Udźwig podnośnika: 5500 kg.
Szybkozłącza hydrauliki zewn.: 5
Koła przednie: 14,9 R24
Koła tylne: 18,4 R38
Masa bez obciÄ…znikĂłw: 5030 kg.
Masa z obciÄ…ĹĽnikami: 6460 kg
Image

Ursus 1634
Na poczatku 1990 roku, z taśmy produkcyjnej ZM Ursus zjechał pierwszy Ursus 1634. Od Ursusa 1614 którego także produkowano różnił się tym że między innym posiadał komfortową kabine wyposażoną w luksusowe siedzisko SA50/1 które posiadało pasy bezpieczeństwa. Nowa kabina spełniała wszystkie światowe normy bezpieczeństwa, posiadala nową konsole z rozmieszczonymi na niej przełącznikami i lampkami kontrolnymi dla wszystkich podstawowych funkcji ciągnika. Kierownica montowana była jako wychylana, wszystkie pedały zostały podwieszone co ułatwiało ich używanie. W ciągniku zaczęto montować układ kierowniczy typu Orbitrol oraz wzmocnioną, synchronizowaną skrzynie biegów. Wprowadzono także samoczynne hydrauliczna sprzęgło z samoczynna regulacja luzu. Od tej pory istniała takze mozliwość montowania przedniego niezależnego WOMu o 1000cu obrotach na minute oraz TUZu o udzwigu 1500 kg. Dodatkowo można było wyposażyć ciągnik w 4 szybkozłącza hydrauliczne do sterowania maszynami zawieszanymi na przednim TUZ. Tylny TUZ również wzmocniono. Ciagniki tej serii nadal są w produkcji.

Dodatkowe informacje:
Typ silnika: Z8602.1 TURBO
Moc silnika: 155 KM
Liczba biegów przód/tył: 12/6
Maks. prędkość: 25,5 km./h przy ogumieniu 18.4-34
Wydajność pompy hyd.: 41 l/min.
UdĹşwig TUZ: 5500 kg.
WOM zleĹĽny i niezaleĹĽny: 540/1000 obr./min
Image

Ursus 1734
Ursus 1734 produkowano od roku 2000 do 2004. Ciągniki te produkowano wyłącznie z napędem na czery koła i komfortową kabiną. Były wyposazone w silniki sześcio cylindrowe o mocy 170 KM przy maksymalnych 2200 obr./h. Dziągnik jest bardzo tajemniczą konstrukcją ponieważ z niewiadomych przyczy przestano go produkować. Traktor ten posiadał system EHR marki Bosch, a jego udźwig na końcach cięgieł dolnych wynosi 7200 kg.

Dodatkowe informacje:
Liczba biegów przód/tył: 16/8
WOM - obr/min: 540/1000
Wydatek pompy hydraulicznej: 54 l/min.
Koła przód: 14.9R28
Koła tył: 20,8R38
Masa bez obciÄ…ĹĽnikĂłw: 5620 kg.
Image

Ursus 2812
Seryjną produkcję rozpoczęto po wykupieniu licencji od Massey Ferguson w 1984roku
i są produkowane do dnia dzisiejszego. Ciągnik jest wyposażony w 3 cylindrowy silniki perkinsa o pojmności 2502cm3 o mocy 28KW(38KM), a moment obrotowy wynosi 132Nm przy 1300obr/min. 2812 nie posiada zwolnic, a hamulce są mechaniczne. Nowe modele Agro Bis mają kabine o podwyższonym standarcie, maski i błotniki z tworzywa oraz wspomaganie kierownicy.

Dodatkowe informacje:

Liczba biegów przód/tył: 8/2
Max. prędkość jazdy jazdy: 25,8 km/h
WOM - obr/min: 540
Regulacja podnośnika: siłowa, pozycyjna, szybkość reakcji i ciśnieniowa
Max. udĹşwig podnosnika: 1050(1330) kg.
Wydatek układu hydr. zewnętrznej -dm3/min: 15
Ilośćszybkozłączy hydr. zew. 2
Koła przód 6.0 R16
Koła tył: 12,4
Maksymalna masa:2060kg
Wymiary:
-długość 347cm
-szerokość 162cm
-wysokość(z kabiną) 210cm(261cm)
Image

Ursus 3512/3514
Seryjną produkcję rozpoczęto po wykupieniu licencji od Massey Ferguson w 1984roku od tego momentu są produkowane do dnia dzisiejszego. Jednostką napędową jest 3 cylindrowy silniki Perkins o pojmności 2502cm3, generujący moc 35KW(47KM). Moment obrotowy tego silnika wynosi 165Nm przy 1300obr/min. Nowe modele Agro Bis mają kabine o podwyższonym standarcie, maski i błotniki z tworzywa oraz wspomaganie kierownicy. Owy model miał także wersje z napędem na 4 koła i wersje eksportową z komfortową kabiną, lecz po dość krótkim okresie produkcji zaniechno produkcji urusów z napędem 4x4
Dodatkowe informacje:


Liczba biegów przód/tył: 8/2
Max. prędkość jazdy jazdy: 24,4 km/h
WOM - obr/min: 540
Regulacja podnośnika: siłowa, pozycyjna, szybkość reakcji i ciśnieniowa
Max. udĹşwig podnosnika: 1050(1330) kg.
Wydatek układu hydr. zewnętrznej -dm3/min: 17
Ilośćszybkozłączy hydr. zew. 2
Koła przód 2WD 6.0 R16, 4WD 8,3 R24
Koła tył: 12,4(14,9)
Maksymalna masa: 2WD 2490kg, 4WD 3030
Wymiary:
-długość 362cm
-szerokość 185cm
-wysokość 230cm
Image
Image

Ursus 4512/4514
Produkcję zaczęto po wykupieniu przez Ursusa licencji od Massey Fergusona w 1988 r. Ciągni serii 45xx wyposażone są w 4 cylindrowe silniki perkinsa o mocy 66KM przy pojemności silnika wynoszącej 3865cm3. Moment obrotowy wynośi 255Nm przy 1300obr/min. Od początku były produkowane z komfortową kabiną i hydrostatycznym układem kierowania. Dzisiaj można je kupić w trzech wersjach: ze starą maską metalową, z nową maską i kabiną, nową maską i kabiną komfortową.



Liczba biegów przód/tył: 8/2
Max. prędkość jazdy jazdy: 27,38 km/h
WOM - obr/min: 540 i 1000
Regulacja podnośnika: siłowa, pozycyjna, szybkość reakcji i ciśnieniowa
Max. udĹşwig podnosnika: 2400(2800) kg.
Wydatek układu hydr. zewnętrznej -dm3/min: 26
Ilośćszybkozłączy hydr. zew. 2(4)
Koła przód-2WD 7,5 R16
-4WD 11,2 R24
Koła tył: -2WD 16,9 R30(13,6 R36)
-4WD 16,9 R30(13,6 R36)
Maksymalna masa:2880kg
Wymiary:
2WD
-długość 398cm
-szerokość 193cm
-wysokość 261cm
4WD
-długość 403cm
-szerokość 190cm
-wysokość 267cm
Image
Image

OBECNIE PRODUKOWANE URSUSY

2812

Image

3502 KMS Bis
Image

3512 Agro Bis
Image

4022
Image

4024 K07S
Image

4502 KSM Bis
Image

4512 Agro Bis
Image

4514 Agro Bis
Image

5024 K07S
Image

5314 Agro Bis
Image

5714 Agro Bis
Image

6024
Image

7524
Image

1224
Image

1234
Image

1614
Image

1634
Image

1654
Image

1934
Image

(c) ursus.com.pl & ursusy.pl

_________________
Miłośnik samochodów z okresu PRL


Pon, 28.07.2008, 9:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
po pierwsze extra temat 8) 8)
po 2 ze starych UrsusĂłw to chyba C "klasa " :P byla najlepsza :P

z obecnych to tylko 1654 mi najbardziej podchodzi :)
Ale dobrze ze firma nie upada i walczy na rynku z niemieckimi i holenderskimi gigantami :)


Pon, 28.07.2008, 18:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 567
Miejscowość: [KBR] Brzesko
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
No jakoś się to trzyma, dawniej zakłady mechaniczne ursus zajmowały 54ha a teraz wszystko jest w jednej hali.

Oto fotka z satelity całych zakładów mechanicznych ursus.
Image

Tutaj galeria zamkniętej części
http://www.opuszczone-miejsca.prv.pl/zd ... index.html

_________________
Miłośnik samochodów z okresu PRL


Pon, 28.07.2008, 20:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 17
Samochód: VW Golf
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
Teraz to chyba najładniejsze 6024 i 7524 myślę ze mogą zawojować rynek.

_________________
<<RENAULT MAGNUM-zawsze najlepsze>>


Pon, 28.07.2008, 21:08
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
Genialny temat, napracowałeś się, czolgisto!

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 28.07.2008, 21:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 567
Miejscowość: [KBR] Brzesko
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
A dziękuje :wink:
Godzinę roboty, jak by ktoś chciał to dane techniczne nowych ciągników są na stronie ursusa

Jeszcze prototypy
Ursus 3702
Ursus 3702 ciągnik sadowniczy spełniający normę emisji spalin Euro 3A. Premiera wersji prototypowej tego modelu miała miejsce w trakcie targów „AGROTECH” w Kielcach, w dniach 14-16 marca 2008 r. Główne różnice w stosunku do pozostałych sadowników Ursus to: ekologiczny silnik Perkins, zmodernizowana kabina z podwieszonymi pedałami, bardziej szczelna i wyciszona, poziom hałasu poniżej 83 dBA, uchylne przednie okno, zwiększona efektywność ogrzewania i nadmuchu powietrza, możliwość wyposażenia w klimatyzację i siedzisko komfortowe.

* Typ silnika - PERKINS 1103D-33
* Moc znamionowa - 36,9kW (50KM) przy 2200 obr/min
* Pojemność silnika - 3300 cm³
* Max.moment obrotowy - 210 Nm przy 1400 obr/min
* Liczba cylindrĂłw - 3
* Liczba biegów przód/tył - 8/2
* Wydatek pompy podnośnika - 26 (+19 )* l/min
* Hydraulika zewnętrzna - 4
* UdĹşwig podnosnika - 1330 kg
* WOM niezaleĹĽny - 540/1000 obr./min
* Mechanizm kierowniczy - hydrostatyczny
* Kabina komfortowa typ KOJA
Image

Stare prototypy
Ursus U-310
Ciągnik prototypowy, jeden z rodziny prototypów o mocy 22-60 kW, które w latach 1968 - 1972 były przedmiotem prac konstrukcyjno-badawczych kadry inżynieryjnej "Ursusa". Wykonane prototypy charakteryzowały się paliwooszczędną konstrukcją silników, wyposażone były w bezpieczną kabinę i posiadały jeden z najlepszych w europie wskazników jednostkowej masy przypadającej na 1 KM mocy. Prototypy, po badaniach w Polsce i za granicą, uzyskały bardzo dobre oceny. Niestety do seryjnej produkcji nigdy nie weszły, ponieważ dla "Ursusa" wybrano licencyjną drogę rozwoju.
Image

Ursus U-510
Image

Ursus U-610
Image

Ursus U-710
Image

Ursus C-356
Image

Ursus C-355 P
Image

Ursus C-355 D
Image

Ursus C-342
Image

Ursus C-330 3P
Brak foto :(

_________________
Miłośnik samochodów z okresu PRL


Pon, 28.07.2008, 21:22
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
Cytuj:
Niestety do seryjnej produkcji nigdy nie weszły, ponieważ dla "Ursusa" wybrano licencyjną drogę rozwoju.

znów dzieło Gierka - zupełnie jak z polskimi samochodami :roll:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 29.07.2008, 8:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 567
Miejscowość: [KBR] Brzesko
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
Czuje że gdyby ursus pozostał przy swoich konstrukcjach a nie kupował licencje to teraz był by w czołówce. Licencja była głównie wykupiona dla tego że silniki ursusa zaczęły nie spełniać norm ekologicznych, silniki perkinsa spełniały te normy więc zaczęto je ładować do ursusów. Według mnie dawne silniki ursusa były nie do zajechania i gdyby nie te normy ekologiczne to ursus konkurował by z masseyem, claasem, john deerem i innymi

_________________
Miłośnik samochodów z okresu PRL


Wto, 29.07.2008, 9:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
Szkoda trochę Ursusa że nie jest teraz czołowym producentem ciągników w PL czy w Europie. Niestety obecne modele to konstrukcje juz dosc mocno przestarzałe, a zmieniony został głównie wygląd.
Dobrze że chociaż nie upadł tak jak Bizon który wykupiła firma New Holland.

Aż się łza w oku kręci jak pomyśli się o tej całej Polskiej motoryzacji szczegolnie oglądając zdjęcia opuszczonej hali ,,zakładów mechanicznych Ursus,,

Wielka szkoda bo Polak naprawdę potrafi i udowodnił to już wiele razy...

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Czw, 07.08.2008, 22:16
Profil

Postów: 1378
Miejscowość: Jarocin, Poznań
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
Cytuj:
Szkoda trochę Ursusa że nie jest teraz czołowym producentem ciągników w PL czy w Europie. Niestety obecne modele to konstrukcje juz dosc mocno przestarzałe, a zmieniony został głównie wygląd.
Dobrze że chociaż nie upadł tak jak Bizon który wykupiła firma New Holland.

I tu sie mylisz. Ursus upadl. Od stycznia 2009 roku zaniechana zostanie produkcja tych traktorow. Powod? Europejskie normy konstrukcji silnikow. Brak inwestora ktory wspomorze Ursusa w przygotowaniach bardziej ekologicznych silnikow (nie pamietam jak sie nazywa ta norma Euro5? Tier3? nie pamietam :/ )Od 2009 roku wszystkie produkowane traktory musze spelniac norme euro cos, luib tier cos:P nie pamietam:P a ursus nie ma pieniedzy na nowelizacje maszyn. Posiadam te informacje od dealera korbankow. Byl u mnie z oferta massey fergusona i tak sobie porozmawialismy;)

_________________
http://www.prisonplanet.com/


Nie, 10.08.2008, 11:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
Czyli Polska motoryzacja upadłą już doszczętnie ... :(

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Pon, 11.08.2008, 21:06
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8971
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
Grzyws napisał(a):
Czyli Polska motoryzacja upadłą już doszczętnie ... :(


hmm może nie doszczętnie, Romet się reaktywował :twisted:

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Czw, 21.08.2008, 8:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 567
Miejscowość: [KBR] Brzesko
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
No co prawda wszystko jest w nim chińskie oprócz naklejki Romek ale jest :twisted:
Słyszałem że o URSUS-a biją się: Pol-Mot, Zetor, Case i New Holland.
Moim zdaniem dobrze by było gdyby ursusa wykupił new holland ponieawż oni wykupili polskiego bizona i bizon się dalej trzyma. Grupa Bumar chce sprzedać 100% ursusa

_________________
Miłośnik samochodów z okresu PRL


Czw, 21.08.2008, 9:14
Profil

Postów: 1
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
Mam pytanko, czy słyszał ktoś z Was o prototypie Ursusa przegubowego???? Podobno zostały wyprodukowane 3 i odniosły wysokie notowania na targach ( bodajrze w Paryżu) ale dzięki naszym wschodnim sąsiadom nigdy nie trafił do produkcji.


Pon, 19.01.2009, 16:35
Profil

Postów: 2
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
czolgista55 napisał(a):
Licencja była głównie wykupiona dla tego że silniki ursusa zaczęły nie spełniać norm ekologicznych,


:lol: aleś wymyslił , kto 1974 roku przejmował się normami spalin ?
kulisy zakupu licencji dla ursusa


Śro, 18.02.2009, 21:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1369
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
Nie tak dawno miałem zajęcia z wykładowcą (dr. Bidzińskim), który był jednym z głównych technologów w Ursusie (w których latach nie pamiętam) i opowiedział historię licencji w Ursusie. Dodam, że inż. Szczygieł był bardzo przeciwny zakupowi licencji, więc gdy wracał z delegacji zagranicznej aresztowano go i osadzono na pół roku w więzieniu bez postawienia zarzutów (co było normą) a następnie wypuszczono. W tym czasie Wrzaszczyk mógł zrealizować swój plan kupna licencji. Szczygieł już nigdy nie wrócił do przemysłu.
Co do samych konstrukcji MF, to były to już w fazie projektowania ciągniki przestarzałe, a prototypy Ursusa biły je poprostu na głowę. Dr Bidziński powiedział, że z tego co się orientuje to (nie pamietam gdzie) zachował się jeden ciągnik, który jest przedprototypem ciągnika nowego typu, ale ma tylko część rozwiązań zastosowanych później w w tej serii prototypów.
W czasach gdy dostaliśmy licencję Ursus był trzecim producentem na świecie i eksportował ciągniki m. in. do USA, gdzie sprzedawano je pod nazwą importera. Gdyby wtedy nasze władze inaczej działały to Ursus kupiłby MF'a, bo tamten miał w owym czasie poważne problemy finansowe. Oczywiście licencje różnych producentów zaproponowano Ursusowi, gdy firmy dowiedziały się, że ZPC opracował bardzo nowoczesną maszynę.
Jak to powiedział dr Bidziński; nie dziwi go to, że firmy z innych krajów chciały zniszczyć ZPC, bo to normalne, tak działa konkurencja, ale dziwi go, że i nasze władze dołożyły do tego ręki (Wrzaszczyk i spółka).
W latach 90-tych ubiegłego wieku dzieła dopełnił Zigi Wrzodak, który pod pretekstem prywatyzacji rozsprzedał firmę.
Przejeżdżam koło zakładów codziennie i w pewnym okresie było widać jak z dnia na dzień znikały budynki (np. najnowsza hala - bodajże odlewnia). Dziś już tak to wszystko się nie zmienia, ale w sumie nie ma co, bo ukradziono co się dało ukraść.
Ciekawe jest, że ściga się Jaruzelskiego i innych takich działaczy z czasów komuny, ale zapomina się o takich jak Wrzaszczyk (jego nie ma co ścigać, bo już go żrą robaki) i jemu podobni, albo takich co puścili FSO w koreańskie ręce.
To tyle mojego patriotycznego odzewu :P

_________________
Pomóż biednemu, czytaj o tuningowanych autach na tym blogu regularnie :)
Zobaczy! Jak, jak...


Czw, 19.02.2009, 1:39
Profil

Postów: 2
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
witek11 napisał(a):
Cytuj:
Szkoda trochę Ursusa że nie jest teraz czołowym producentem ciągników w PL czy w Europie. Niestety obecne modele to konstrukcje juz dosc mocno przestarzałe, a zmieniony został głównie wygląd.
Dobrze że chociaż nie upadł tak jak Bizon który wykupiła firma New Holland.

I tu sie mylisz. Ursus opadł. Od stycznia 2009 roku zaniechana zostanie produkcja tych traktorow. Powod? Europejskie normy konstrukcji silników. Brak inwestora który wspomoże Ursusa w przygotowaniach bardziej ekologicznych silników (nie pamiętam jak sie nazywa ta norma Euro5? Tier3? nie pamiętam :/ )Od 2009 roku wszystkie produkowane traktory muszą spełniać normę euro coś, lub tier cos:P nie pamiętam:P a ursus nie ma pieniędzy na nowelizacje maszyn. Posiadam te informacje od dealera korbankow. Byl u mnie z oferta massey fergusona i tak sobie porozmawialiśmy;)

nie no powiesić zagranicznych za jajca i rozstrzelać bizony i ursusy to polska legenda
a c330 znana jako "trzydziestka" jeszcze chodzi w gospodarstwach tak jak tez i bizon zebym ja byl prezydentem polski to bym nie dopuścił aby ursusy i bizony padły ale jak mówił mój nauczyciel od techniki :
Cytuj:
PolakĂłw bardziej interesujÄ… zagraniczne maszyny

jak np. motocykl (nie pamiętam jak się nazywa) jakiś tam rekord miał ze niemieckie bmw próbują go pobić a nie pobili jeszcze albo bombowiec łoś mało produkowali a był najnowocześniejszy w europie.


Pią, 21.08.2009, 15:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
Ogarnij się, idąc twoim tokiem rozumowania Poloneza i Syrenke dalej powinni produkować?

_________________
locha lover


Pią, 21.08.2009, 16:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 11
Miejscowość: Piotrków Tryb.
Samochód: Fso Polonez 1,5 SLE
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
Cytuj:
Poloneza i Syrenke dalej powinni produkować?


...oczywiście tyle że w nowszych wersjach tak jak np:mini one


Pią, 21.08.2009, 16:18
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: URSUS- CaĹ‚a rodzina
dajcie mu nareszcie bana! :twisted:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Sob, 22.08.2009, 23:22
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018