Pon, 05.09.2011, 23:52
Wto, 06.09.2011, 7:22
Śro, 07.09.2011, 21:30
Konstrukcja Gavial Plus oparta jest na ramie, do której zamontowane są silnik, elementy zawieszenia i opancerzone nadwozie. W konstrukcji pojazdu w dużym stopniu wykorzystano komercyjne rozwiązania z półki. Pokazywany wóz nie ma zabudowanego wnętrza, dzięki dosyć dużej objętości (6,6 m3) może on zostać zaadaptowany do realizowania różnych zadań, zgodnie z wymogami klientów.
Napęd wozu stanowi spełniający normę emisji Euro3 turbo diesel o mocy 190 KM (140 kW). Wóz posiada automatyczną, czterobiegowa skrzynię biegów oraz możliwość odłączenia napędu na przednią oś. Zbiornik paliwa pozwala na zabranie 130 l. Maksymalna masa całkowita wozu to 7,6 t. Długość wozu wynosi 4,86 m, szerokość 2,25 m, a wysokość 2,26 m. Standardowe ogumienie występuje w rozmiarze 335/80R20 i wyposażone jest we wkładki, pozwalające na kontynuowanie jazdy po przestrzeleniu opon. Jako opcja oferowany jest system centralnego pompowania kół.
Pią, 09.09.2011, 13:55
PVP zostały skierowane do Libanu w 2009, a rok później także do Afganistanu. Będąc w istocie jedynie małym, lekko opancerzonym samochodem, nie mogą wypełniać takiej roli, jak o wiele większe pojazdy klasy MRAP. Służą jednak jako wozy wsparcia dla sił desantowych lub piechoty górskiej, artyleryjskie, inżynieryjne, łącznikowe i dla policji wojskowej – gwarantując wyższy poziom ochrony od klasycznych pojazdów terenowych w rejonie bezpośrednich walk.
4,6-tonowy pojazd przeznaczony jest do przewozu 4 żołnierzy. Aluminiowy pancerz o grubości do 10 mm spełnia standard ochrony balistycznej poziomu 2. wg STANAG 4569 (przed ostrzałem z AK-47 na odległościach ponad 30 m). Samochód zapewnia minimalny poziom bezpieczeństwa przeciwko eksplozjom ładunków wybuchowych – chroni załogę przed wybuchem min przeciwpiechotnych. Może zostać uzbrojony w km, zainstalowany w górnym włazie
Śro, 21.09.2011, 13:09
Nowy International Light Armored Vehicles (ILAV). Pojazd, zbudowany w układzie 4x4, jest mniejszą odmianą samochodów rodziny Cougar. Do tej pory zamówiony został przez Irak (865 egz.) i Jemen (18 egz.). Koszt jednostkowy standardowego ILAV wynosi 730 tys. USD
ILAV to nieco skrócona wersja Cougara, produkowana przez BAE Systems, pierwotnie na zlecenie Iraku. Standardowe Cougary wytwarzane są przez Force Protection Industries. Spółka ta jest więc jednym z głównych podwykonawców zlecenia. Kolejnym, który będzie miał duży udział w przedsięwzięciu, jest Spartan Chassis, dostawca elementów zawieszenia.
Wto, 11.10.2011, 14:42
Wto, 11.10.2011, 17:22
Prezentacja pojazdu odbyła się na wystawie AUSA, organizowanej przez wojska lądowe. Saratoga przeznaczona jest do przewozu 4 lub 5 żołnierzy. Pancerz powinien chronić przed ostrzałem broni strzeleckiej i odłamkami pocisków artyleryjskich. Producent zapewnia o skutecznym zabezpieczeniu załogi również w przypadku wybuchów min i improwizowanych ładunków wybuchowych. Nie podał jednak żadnych szczegółów w tych kwestiach.
Można jednak spodziewać się gorszych wskaźników, niż w przypadku większych i cięższych wozów, z dnem ukształtowanych w literę V i wysokim prześwitem. Praw fizyki nie uda się ominąć.
Z drugiej strony Saratoga powinna oferować żołnierzom wyższy poziom ochrony, niż w przypadku HMMWV. Masa ostatnich modeli tych wozów waha się w przedziale od 2,9 do 4,7 t. W przypadku Saratogi wartość ta wynosi 6,7 t. Dodajmy, że długość pojazdu wynosi 5,71 m, szerokość 2,43 m, a wysokość 2,1 m. Dla standardowego Humvee liczby te są nieco mniejsze. To odpowiednio 4,93 m, 2,31 m oraz 1,99 m.
Navistar Defense oferuje Saratogę jako pojazd, wypełniający lukę między rozwijanymi obecnie większymi JLTV a Humvee. Przedstawiciele spółki poinformowali, że liczą na zainteresowanie wojska mimo, że nie przedstawiło żadnej specyfikacji, dotyczącej wozów tej klasy.
Pią, 21.10.2011, 23:05
Na wystawie targów w paryskim salonie Eurosatory 2008 miał premierę pojazd francuskiej firmy Nexter – zaliczony do pojazdów nowej generacji MRAP.
Francuska Agencja Zamówień dla armii – DGA (Delegation Generale pour l'Armement) zamówiła w Nexter Systems 15 Aravisów dla wojska lądowych Francji, działających w Afganistanie. Jest to jeden z ostatnich modeli francuskich pojazdów z grona minoodpornych, wyróżniający się stosunkowo małą masą i wysokim poziomem odporności. Ich zasadnicze przeznaczenie to osłona pojazdów i specjalistów inżynieryjno – saperskich grup takich jak system Buffalo i trały – wykrywające i niszczące improwizowane ładunki wybuchowe (IED). Załoga 7 żołnierzy, wyposażona w zdalnie sterowane stanowisko strzeleckie „Protector” z 12,7 mm wkm, oraz kamery zamontowane na wieżyczce jak i burtach pojazdu.
Aravis posiada system modułowego opancerzenia SAFEPRO oraz podwozie umimog U5000, pozwalające na przekształcenie pojazdu w pojazd o różnym przeznaczeniu np. wóz medyczny, rozpoznania artyleryjskiego, dowodzenia itp. Oczywiście poziom ochrony balistycznej i przeciwminowej nie jest powszechnie ujawniany. Można sądzić że zapewnia ochronę balistyczną od pocisków do 14,5 mm, oraz wybuchu IED na poziomie 4a/4b wg STANAG. W trakcie testowania na wybuch ładunku 50 kg TNT w odległości 5 m od pojazdu zachowanie jego sprawności nie przekraczało niebezpiecznej dla załogi granicy penetracji kabiny. Masa bojowa pojazdu to 12,5 t co jest wysoce atrakcyjną wartością techniczną w porównaniu do innych pojazdów MRAP tego samego poziomu ochronności. Silnik ma osłonę na poziomie 1 STANAG 4569.
„Aravis” ma przy tej niewielkiej masie, wysoką mobilność taktyczną konkurencyjną do amerykańskich pojazdów nowego pokolenia M-ATV. Mała masa również pozwala na jego transportowanie samolotem C-160 i C-130. Pojazd ten jest w rodzinie pojazdów MRAP pewnym hitem, dobrze zaawansowaną technologia różni się od amerykańskich MRAP z „nadwagą”.
Wto, 27.12.2011, 10:44
Czw, 05.01.2012, 21:23
Wto, 24.01.2012, 0:28
Jest to pojazd 4x4 z przedziałem silnikowym znajdującym się przed pierwszą osią. Struktura nadwozia została wykonana z paneli aluminiowych stopu AMG-3. Nad przednią osią znajduje się przedział kierowania z miejscem kierowcy, natomiast z tyłu izolowany przedział pasażerski i siedzenie dla 6 żołnierzy. Dno posiada silną ochronę przeciwminową, niestety producent nie podaje szczegółowych danych. Pojazd może brodzić do głębokości 1,5 m. do jego napędu zastosowano silnik wysokoprężny o mocy 260 KM (KAMAZ). Wysokie wymagania co do jakości i odporności zwieszenie spełnione zostały dzięki zastosowaniu zawieszania pochodzącego z transportera BTR. W warunkach zurbanizowanych prowadzenie pojazdu nie należy do najłatwiejszych z uwagi na gabaryty zwłaszcza szerokość 2700mm (długość 6500mm, wysokość 2650mm).
Wóz ten rozwijany jest przez konsorcjum stworzone przez Kraussmaffei Wegmann i Rheinmetall Demence. Duży udział w projekcie nowego pojazdu mają również Austriacy z firmy Steyr, którzy odpowiadali za opracowanie i przebadanie podwozia oraz układu napędowego AMPV. W pojeździe tym zastosowano 6-cylindrowy silnik pochodzący właśnie od Steyra-M16 SCI o mocy 200KM/268 kW. Samonośny kadłub posiada dodatkowy, modułowy pancerz zwiększający poziom ochrony. Na razie szczegóły dotyczące odporności pancerza są niejawne ale można szacować że dla najcięższej wersji, określanej jako typ 2, nie przekroczą one poziomu 3/3a wg STANAG 4569. AMPV został zbudowany z myślą o niemieckim programie GFF.Zbudowano w sumie 4 pojazdy: o masie bojowej 9300 kg (2), 7500 oraz 5500 – przystosowany do transportu śmigłowcem CH53.
Singapurskie ministerstwo obrony zleciło opracowanie i wyprodukowanie nowego wozu Spider, lekkiego samochodu dla sił specjalnych, rodzimej ST Kinetics.Umowa dotyczy dostawy nowej generacji pojazdów Spiker LSV. Dostawa ma nastąpić w latach 2013-14.
Zaprojektowany w konfiguracji napędem centralnym pozwala na montowanie wymiennych systemów uzbrojenia. Ponadto korzystając z rurowej konstrukcji lekkie karabiny maszynowe mogą być mocowane po obu stronach kierowcy. W nowej wersji zastosowano 4 biegową automatyczna przekładnię oraz udoskonalono niezależne zawieszenie pod kątem pokonywania terenu z większymi prędkościami. Załoga została zwiększona do 6 osób.
Czw, 26.01.2012, 16:45
Śro, 08.02.2012, 12:53
Boat-shaped under-body clearly visible here. Very small headlights, when these things attack a beach they don’t wanna be seen by the enemy, so why bother a decent light? Power comes from a China-made Steyr 3.2 liter 6-cylinder diesel that delivers 160kw. It is the same engine Xialong uses for all its vehicles, mostly it poops out just 135kw. I guess it needs some extra power to propel all that armor, empty weight of the XLW-Z01 is 7.5 ton.
Sob, 11.02.2012, 21:49
The Hawkei light protected vehicle was developed by Thales as a private venture to meet requirements of the Australian Army. It is designed to be used in combat areas or during peacekeeping operations. The Hawkei is named after a deadly pit viper. It was designed around the success of the Bushmaster mine resistant ambush protected vehicle. The Australian Army plans to replace it's fleet of Land Rovers with up to 1 300 new light protected vehicles. It is also being proposed for possible export customers.
Entered service ?
Configuration 4x4
Crew 4 - 6 men
Dimensions and weight
Weight ~ 7 t
Payload capacity up to 2.5 t
Mobility
Engine : Steyr 3.2-liter diesel
Engine power : 300 hp
Maximum road speed 100 - 110 km/h
Range over 1 000 km
Maneuverability
Gradient 60%
Side slope 40%
Vertical step ~ 0.5 m
Trench ~ 0.5 m
Fording 1.2 m
The Type 73 Kogata light utility vehicle was developed by Mitsubishi as a replacement for the previous model. It is based on commercially available Mitsubishi Pajero. It's production commenced in 1996.
Entered service 1996
Configuration 4 x 4
Cab seating 1 + 5 men
Dimensions and weight
Weight (empty) 1.94 t
Maximum load 0.44 t
Length 4.14 m
Width 1.76 m
Height 1.97 m
Mobility
Engine Mitsubishi diesel
Engine power 123 hp
Maximum road speed 135 km/h
Range ?
Maneuverability
Gradient 60%
Side slope 30%
Vertical step ~ 0.5 m
Trench ~ 0.5 m
Fording ~ 0.6 m
Czw, 15.03.2012, 0:49
Zakup włoskich Rysi (nazwa handlowa LMV to właśnie Lynx) wpisuje się w politykę importu technologii, co ma pozwolić rosyjskiemu przemysłowi na odrobienie strat do Zachodu w kluczowych dziedzinach, w tym także militarnej.
Latem 2010 rosyjski resort obrony zdecydował o rezygnacji z zakupów własnych samochodów patrolowych Tigr, na rzecz cieszących się o wiele lepszą renomą włoskich LMV. Według ówczesnych doniesień Kommiersanta, MO FR zamierzało w ciągu 5-6 lat kupić 1775 LMV M65. Na lata 2011-12 zaplanowano zakup po 278 pojazdów tego typu. W kolejnych 2 latach poziom zakupów miał wzrosnąć do 458 rocznie. Na 2015 plan przewidywał zakup 228, a na 2016 – 75 LMV M65. Samochody miały być montowane przez zakłady KamAZ, dzięki licencji z wzrastającym stopniowo odsetkiem rodzimych podzespołów.
Ostatecznie montaż Lynxów umieszczony został w zakładach KamAZa w Woroneżu. Jednak – jak wskazują nieoficjalne informacje – zakres prac realizowanych przez Rosjan jest znikomy.
Pią, 23.03.2012, 16:18
Pon, 30.04.2012, 16:51
Engine
Fuel Diesel
Installation Front, longitudnal
Type 6-cyls in-line, Cummins ISBe, Turbo Diesel
Bore/stroke 107/124mm
Compression ratio 17.2:1
Power 245bhp at 2500rpm
Torque 94.32kgm at 1200-1700rpm
Power to weight 17.5bhp per tonne
Torque to weight 6.73kgm per tonne
Transmission
Type All-wheel drive
Gearbox 6-speed manual (G750)
Dimensions
Length 6580mm
Width 2600mm
Height 300mm
Wheel base 3700mm
Ground clearance 315mm
Chassis & Body
Construction Armoured steel V-hull, monocoque
Weight 14 tonnes
Tyres 14R20-with run flat system
Spare Full size
Suspension
Front Non-independent, leaf spring, live axle
Rear Non-independent, leaf spring live axlel
Steering
Type Integral hydraulic power steering
Type of power assist Hydraulic
Turning circle 16.0m
Brakes
Front Drums
Rear Drums
Anti-lock Yes
Performance
0-20 4.30sec
0-40 10.84sec
0-60 20.80sec
Economy
City 4.0kpl (Overall)
Tank size 265 litres
Pią, 11.05.2012, 17:46
Pełne oznaczenie pokazywanego na IDEB wozu to IVECO M65E19WM LMV 4x4 LOV 7.62. Jest to jeden z 11 pojazdów z zsmu ZSRD 07, które dołączą do pozostałych 79 czeskich LMV z zsmu Kongsberg Protector M151. Te ostatnie uzbrojone zostały w 12,7-mm wielkokalibrowe karabiny maszynowe FN Browning M2HB-QCB.
Na IDEB zadebiutował, na lekkim wozie opancerzonym IVECO LMV czeskiej armii, słowacki zsmu EVPU ZSRD 07 uzbrojony w belgijski karabin maszynowy FN MAG Standard. Skuteczny zasięg ognia wynosi 1200 m. Zakrespodniesienia to od -15 do 70°, zakres obrotu wynosi 360°, skrzynka amunicyjna mieści 500 nabojów.
Panel kontrolny zdalnie sterowanego modułu uzbrojenia ZSRD 07, będący efektem słowacko-czeskiej współpracy.
Zaprezentowany po raz pierwszy na wystawie KADEX wóz Sarbaz to propozycja dla wojska i resortów siłowych Kazachstanu. Pojazd istnieje na razie w jednym egzemplarzu.
PTZM (Pietropawłowskij Zawod Tiażelogo Maszinostrojenia) jest zakładem wytwarzającym sprzęt na potrzeby przemysłu wydobywczego i kolejowego, ale realizuje też zadania na zlecenie kazachskiego ministerstwa obrony. Jednym z takich wyrobów jest, zaprezentowany na odbywających się od 3 do 6 maja w Astanie, stolicy Kazachstanu, targach wojskowych KADEX (KAzakhstan Defence EXpo) demonstrator technologii pojazdu Sarbaz 4x4, czyli Wojownik.
Samochód nawiązuje masą, gabarytami i przeznaczeniem do włoskiego IVECO LMV, francuskiego Renault Sherpa, czy polskiego Tura 2. W obecnej odmianie Sarbaz nie jest opancerzony, choć producent zakłada możliwość zwiększenia odporności balistycznej. Wóz prezentowany był na targach z makietą zdalnie sterowanego modułu uzbrojenia z atrapami dwóch 7,62-mm napędowych karabinów maszynowych.
Nie, 13.05.2012, 22:24
Śro, 16.05.2012, 0:58