Obecny czas: Wto, 16.04.2024, 19:59




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Elektrowozy] 1957-1966 Skoda 17E 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7451
Miejscowość: Warszawa
Post [Elektrowozy] 1957-1966 Skoda 17E
Image Wikipedia.org
Image Flickr.com
Image
Image Rychla-kniha-zeleznic.webnode.cz
Image Zeleznice.biz

17E to wąskotorowa elektryczna lokomotywa manewrowa, przeznaczona do pracy w kopalniach odkrywkowych. Prototypy oraz pierwsze trzy serie wyprodukowała Skoda w Pilźnie, kolejne pięć serii zaś SMZ (Strojarske a Metalurgicke Zavody) w Dubnicy nad Wagiem. W konstrukcji lokomotywy wykorzystano doświadczenia zdobyte w produkcji wcześniejszych typów 10ELo, 11ELo i 14ELo. Lokomotywa 17E posadowiona jest na dwóch dwuosiowych wózkach na tor o szerokości 900 mm, zasilana jest prądem stałym o napięciu 1,5 kV, posiada sześć odbieraków (dwa główne plus cztery boczne do pobierania zasilania z sieci nad sąsiednimi torami), kabinę w pośrodku pudła, do napędu służą cztery silniki trakcyjne dające łącznie 440 kW mocy trwałej. W latach 1957-1966 powstało 262 egzemplarze. Na bazie lokomotywy 17E zbudowano krótką serię 12 lokomotyw typu K2K (zwanej również CzS11) dla wąskotorowej linii kolejowej Bordžomi-Bakuriani w ZSRS (dzisiejszej Gruzji), które były pozbawione bocznych pantografów oraz miały wózki na tor o szerokości 912 mm. Do dzisiejszych czasów zachowało się 5 egzemplarzy lokomotyw serii 17E, z czego 2 pracują nadal w kopalniach w Serbii, pozostałe zaś są egzemplarzami zabytkowymi.

Produkowane serie:
17E1 (prototypy)
17E2 (Škoda)
17E3 (Škoda)
17E4 (Škoda)
17E5 (SMZ)
17E6 (SMZ)
17E7 (SMZ)
17E8 (SMZ)
17E9 (SMZ)

Dane techniczne
Państwo: Czechosłowacja
Typ: Škoda17E
Seria: …
Seria (UIC): …
Producent: Škoda, Pilzno, Czechosłowacja (1957-1962/prototypy, serie 17E2–17E4)
SMZ, Dubnica nad Wagiem, Czechosłowacja (1963-1966/serie 17E5–17E9)
Okres produkcji: 1957-1966
Wyprodukowanych: 262 egz.
Eksploatacja: od 1957
Operatorzy: SHD
HDB
MKZ
DNT
SD
TENT Obrenovac
Georgian Railway
Trakcja: elektryczna
Szerokość toru: 900 mm (Czechosłowacja/Czechy, Słowacja)
912 mm (Gruzja)
Napięcie zasilania: 1,5 kV DC
Liczba członów: 1
Liczba pantografów: 6
Liczba wózków: 2
Układ osi (międzynarodowy): Bo´Bo´
Silniki trakcyjne: 4 typu AD 3936 bP, prądu stałego
Moc ciągła: 598 KM (440 kW)
Przekładnia: elektryczna
System rozrządu: 19 stopni jazdy przy połączeniu szeregowym, 13 stopni przy połączeniu szeregowo-równoległym
Układ rozruchu: oporowy
Długość całkowita (ze zderzakami): 13 250 mm (prototypy - 17E1)
13 470 mm (serie 17E2–17E4)
13 910 mm (serie 17E5–17E9)
Szerokość: 2550 mm
Wysokość (ze złożonymi pantografami): 3280 mm (prototypy - 17E1)
Rozstaw osi skrajnych: 6730 mm (prototypy - 17E1)
6950 mm (serie 17E2–17E4)
7300 mm (serie 17E5–17E9)
Rozstaw osi w wózkach: 1770 mm (prototypy - 17E1)
1800 mm (serie 17E2–17E4)
2050 mm (serie 17E5–17E9)
Średnica kół: 1000 mm
Masa służbowa: 64 000 kg
Maksymalny nacisk osi: 16 000 kg
Maksymalna siła pociągowa: 180 kN
Prędkość konstrukcyjna: 45 km/h
Minimalny promień łuku: 60 m
Ogrzewanie składu: elektryczne
Pokrewne: K2K (CzS11)


(C) Wikipedia.org
Flickr.com
Rychla-kniha-zeleznic.webnode.cz
Zeleznice.biz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 13.04.2024, 16:45
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018