Wikipedia.org
Flickr.com
Armedconflicts.com
Pinterest.com
the-Blueprints.com
Film:https://www.youtube.com/watch?v=FJGfxdPOfiA Neviditelnypes at Youtube.com
Zbudowane w 1942 roku aerosanie na bazie Tatry 87 z nadwoziem tego modelu ze śmigłem pchającym i bębnem z tyłu pojazdu. Zamiast kół zamontowano cztery szerokie, przypominające narty, płozy. Oryginalny silnik o mocy 100 KM nie zachował się do naszych czasów, pojazd posiada aktualnie silnik z seryjnej Tatry 87. We wnętrzu z przodu są dwa fotele, z tyłu drewniana ławka. Do kierowania pojazdem służyły dwie kierownice - mniejsza służyła do skręcania przednich płóz, zaś większa do skręcania tylnymi płozami. Oryginalny pojazd znajduje się w Muzeum Tatry w Koprzywnicy. Firma Ecorra zbudowała replikę pojazdu w Nashville w Stanach Zjednoczonych.
Dane techniczneSilnik: widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa: 2968 ccm
Średnica cylindra: 75 mm
Skok tłoka: 84 mm
Moc maksymalna: 75 KM (55 kW)
Przeniesienie napędu: silnik umieszczony z tyłu pojazdu, napędza śmigło pchające oraz karbowany bęben (służący również do hamowania)
Długość: 5325 mm
Szerokość: 2020 mm
Wysokość: 1750 mm
Rozstaw mocowań płóz: 2950 mm
Rozstaw płóz przednich: 1600 mm
Rozstaw płóz tylnych: 1620 mm
Ładowność: 350 kg
Prędkość maksymalna: 80 km/h
(C) Wikipedia.org
Flickr.com
Armedconflicts.com
Pinterest.com
the-Blueprints.com
Neviditelnypes at Youtube.com